![]() |
Meisjes denken dat ze dikker zijn dan in de werkelijkheid
Meisjes denken dat ze dikker zijn dan in de werkelijkheid, althans daar heb ik eens iets over gehoord, kan dit kloppen? :confused:
|
mwah... meisjes zijn gewoon heel critisch over hun eigen figuur... meisjes zeggen gerust tegen een vriendin die 3x zo dik is als zijzelf... ik moet lijnen, jij hebt dat helemaal niet nodig.
|
Kan, hoeft niet altijd.
|
Ik niet!
Ben zeer happy met me slanke figuurtje :D Loes |
volgens mij kan ik mijn figuur toch wel aardig objectief bekijken hoor. ik bedoel, ik zie mezelf niet dikker dan iemand anders. ik kan echter wel van mening verschillen of het te dik is of niet.
|
Meisjes zien zichzelf niet dikker dan anderen hen zien, ze stellen meer eisen aan zichzelf dan aan anderen. Daarom vinden ze zichzelf snel te dik.
|
Naar mijn idee hebben er best veel meiden 'last van' ja. Te kritisch over hun eigen uiterlijk (mede door media/omgeving) wanneer dat eigenlijk helemaal niet hoeft. Maar het kan natuurlijk ook een tijdelijk iets zijn.
|
Citaat:
|
ik denk dat het meer om de druk van de maatschappij gaat. Iedereen wil er zo goed mogelijk uitzien en vooral de angst om uitgelachen te worden (wat natuurlijk compleet onterecht is ), dan zullen ze echt op de details gaan letten en dan vind je altijd wel iéts aan je uiterlijk dat zogezegd niet perfect is, zelfs al ben je een echte schoonheid.
|
Citaat:
|
Niet alleen meisjes.
|
Meisjes vinden zich dik als ze niet dun genoeg zijn...
Ik vind mijn buik en benen dik, maar dat is ook maar relatief, volgens de kinder BMI zit ik in het ondergewicht... |
Je hebt wel gelijk dat de meeste meisjes zeggen dat ze dik zijn. Ik heb dat tenminste nog nooit een jongen horen zeggen. Terwijl dat bijna altijd niet nodig is bij een meisje, omdat ze eerder mager zijn. Ik zeg zelf ook wel eens dat ik te dik ben, maar dat is haast nooit serieus bedoelt. Hoewel er toch echt wel wat af mag :o
Het valt me trouwens wel op dat de 'echt' dikke meisjes (no offence...) dit eigenlijk nooit zeggen, maar de hele magere sprieten die geen grammetje vet hebben, dit des te vaker doen :rolleyes: |
Nou, bij mij IS het helaas zo... :(
En volgens mij denken wel een heleboel meisjes dat ze dikker zijn dan in werkelijkheid het geval is...´Ik ben 60 kilo, maar ik wil 5 kilo afvallen, want ik ben te dik´. Van mij mogen ze best afvallen, zolang ze maar geen ondergewicht krijgen, maar het is mijns inziens niet nodig en dik zijn ze zéker niet. |
Tja, vrouwen gaan steeds hogere eisen aan zichzelf stellen. Wat wil je ook, als de beroemdste modellen 1.80 meter lang zijn bij een gewicht van rond de 50 kilo. (n)
|
Ik heb 'officieel' overgewicht, heb een te hoog bmi. Ik ben ook te dik. Ik voel me echt heel rot als van die dunne sprietjes gaan klagen dat ze te dik zijn. Over 't algemeen willen ze gewoon aandacht, ze willen dat de jongens zeggen "nee, je bent echt niet te dik."
Het kan me niet schelen dat ze om aandacht vragen, maar ik zou 't fijn vinden als ze 't deden zonder mij (en anderen zoals ik) te kwetsen. |
De meeste zijn ook te dik IMO, maar ik heb ook beste hoge eisen ;)
|
Ik heb wel de indruk dat meisjes veel eerder vinden dat ze dik zijn dan jongens. Meisjes laten hun zelfbeeld vaker afhangen van wat normaal gevonden wordt. Grappig genoeg gebeurt dat ook nog bij meisjes die zichzelf heel erg alto en tegendraads vinden, die dus zogenaamd niets van anderen aantrekken, maar wanneer het om hun lichaam gaat zijn ze ineens wél 'trendgevoelig'.
Anyway, ik denk dat er wel veel meisjes zijn die een té negatief beeld van zichzelf hebben, ja. Ik had vroeger ook een vriendin, die kon je nog geen droog biscuitje aanbieden of ze begon te miemelen 'oh, die mag ik niet hebben hoor, die gaan réchtstreeks naar m'n kont!' terwijl het kind echt slank was. Dat is gewoon klote-ongezellig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
@MissBi@tch en grl: Ooit gehoord van een vertekend zelfbeeld en/of eetstoornissen?
Mensen met een vertekend zelfbeeld en/of een eetstoornis zién zichzelf ook als dikker dan anderen, (zelfs als die ander 3x zo dik is), en dan kunnen twee boterhammen idd veel zijn. Natuurlijk weet ik wel dat niet iedereen een vertekend zelfbeeld en/of een eetstoornis heeft, maar toch. |
je kunt het aanstellen vinden
en dat is het ook, objectief gezien Ik weet ook wel dat ik dun ben maar ik vind mezelf gewoon niet dun (ook niet dik hoor) maar het is niet zo gemakkelijk om objectief te zijn tegenover jezelf.. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo krijg je snel t idee dat andere mensen jou (te) dik vinden..daardoor krijg je makkelijk minder zelfvertrouwen in jezelf, en ga je geloven dat je veel te dik bent... De hele maatschappij is over t algemeen ingericht op dunne mensen..en dan krijg je idd dat veel meisjes zich dik vinden, omdat ze niet zo mooi en dun zijn al die modellen op de catwalk... Verder vind ik mezelf ook niet dun.. en ik ben ook te zwaar, maa ookal is dat zo kan je nog wel normaal de feiten bekijken. Het is niet zo dat ieder meisje wat zegt dat ze te dik is, zich aanstelt... Tis niet helemaal een duidelijk verhaal ..maar daar is t zondag voor :o |
Ze willen vaak gewoon bevestiging, iemand die zegt "nee hoor schat je bent niet dik"
|
Citaat:
|
Ik ben eerder geneigd om mezelf dunner te zien dan ik in werkelijkheid ben :P maargoed, dat komt natuurlijk op hetzelfde neer. Het is in elk geval wel zo dat veel pubermeisjes denken dat ze dik zijn of zichzelf dik vinden, terwijl ze dat niet zijn, en dan nemen ze inderdaad vaak als voorbeeld een meisje dat óf broodmager is óf eigenlijk precies hetzelfde figuur heeft als zijzelf. Ik denk dat dit een beetje samenhangt met de onzekerheid die bij de puberteit hoort, ik hoor namelijk zelden een vrouw van bijvoorbeeld 25 ook nog zo praten.
|
Citaat:
|
Als je als meisje naakt voor de spiegel gaat staan dan is niet ieder meisje mooi in proportie...zo heb ik zelf magere onderbenen en armen, maar een te dikke buik en zwembandjes.
Als ik dan echter tegen anderen ga verkondigen dat ik mezelf 'te dik' vind, reageren ze met: 'Ach, joh, IK ben pas dik, jij bent hardstikke mager'. Dit vind ik weleens irritant, ik ben WEL te dik -plaatselijk- (heb oa een taille die in de 'gevarenzone' voor hart en vaatziekten zit)...maar dit zie je echt niet als ik daar sta met een slobbertrui of een jas aan (ik ga geen superstrakke dingen dragen bij die buik van mij)....mensen kijken toch al snel naar je gezicht, polsen en benen om snel te kijken of je dik bent....tja zo gezien ben ik dat niet nee. Als je echter die meiden die zichzelf te dik vinden naakt zou zijn, (of in lingerie: nog erger hehe met al die snijdende string-bandjes in dat vet :D zoals bij mij) dan zie je wel dat ze niet in proportie zijn...vooral als ze daarbij dan ook nog eens lekker gaan springen of anderszins hun vet laten drillen. Dan snap je waarom ze zichzelf 'te dik' vinden. Ze zijn misschien niet ECHT dik in de zin van 'over je hele lichaam te dik zijn' of 'overgewicht', maar gewoon plaatselijk wat dikker dan gewenst of wat slapper dan gewenst, wat ook weer dikmakend lijkt. De oplossing: meer bewegen zodat je strakker wordt qua spieren. Te slappe spieren is nl een oorzaak van blubber en dril op je lijf (billen, buik, bovenarmen, bovenbenen etc.) |
Citaat:
Dit probleem heb ik zelf ook: magere onderarmen en benen, geen opvallend dikke kop etc, wel een dikke buik en zwembandjes. Ik geloof dus best dat tiram zichzelf 'te dik' vind. Te dik zijn voor een meisje betekent volgens mij: plaatselijk te dik zijn, ontevreden zijn met de omvang van een of meerdere lichaamsdelen...het wil niet automatisch zeggen dat ze hun hele lichaam te dik vinden....ik hoef ook echt niet af te vallen in mn hoofd, onderarmen, onderbenen, borsten etc. |
meestal is het andersom... :rolleyes:
|
In mijn geval wel. Tenminste, als ik terugkijk zie ik nu dat ik helemaal niet te dik was.. nou ja, dat wist ik toen ook, maar eigenlijk wilde ik toch graag dunner zijn. Terwijl dat natuurlijk helemaal nergens voor nodig was, ik wás al dun. Wist ik veel, ik kon moeilijk met mijn vriendinnen vergelijken, die waren allemaal mager.
|
Ik denk inderdaad dat veel meiden daar last van hebben. Ik had dat zelf vroeger ook. Vanaf de eerste klas was ik constant aan het "lijnen" waardoor ik uiteindelijk alleen maar veel dikker ben geworden. Inmiddels ben ik vrij objectief over mijn figuur.
Als ik nu terug kijk naar foto's van vroeger snap ik niet meer waar ik me zo druk over maakte. Maarja, da's achteraf :) |
Citaat:
maarrum ontopic. Ik ben altijd net wat te zwaar geweest, ik zit nu qua BMI wel goed. Qua figuur vind ik dat er nog wel wat afmag hoor. Maar dan moet ik gaan sporten enzo, en zó boeiend vind ik het nou ook weer niet ;) Maar goed, ik heb me er nooir druk over gemaakt dat ik wat te dik was, het kon me niet zo veel schelen. |
Citaat:
|
Het feit dat meisjes (net zo goed jongens trouwens) kritisch over hun figuur zijn is een feit. Echter kan dit hele erg storend worden wanneer een superslank meisje tegen een mollig/dik meisje zegt dat ze wil gaan lijnen.
Dit is me vaak genoeg gebeurd (ik was dan het mollige/dikke meisje), en ik moet zeggen dat ik er niets van begrijp. Waar halen ze de gekkigheid vandaan als ze 1,70 meter lang zijn en slechts +- 50 kilo wegen. Dit slaat tocg nergens op? :s Maar goed, jongens doen dit net zo goed |
ty allemaal (y)
|
Jongens hebben het trouwens ook wel hoor. In de matrix ben ik net een olifant, maar in de werkelijkheid ben ik vast heel slank.
|
Citaat:
hahhaha, maar natuurlijk :D |
(matrix bestaat niet het is een film) :eek:
|
Sommige meiden hebben dat ja..
Ik niet, ik wou juist dat ik wat dikker was...!!! :o |
Citaat:
|
mjuh mss wel :) maar weet je, is ook niet moeilijk. we worden zowaar gedwongen om ernaar te kijken, kijk maar eens naar al de reclame, graatmagere vrouwen in tijdschriften,... je zou voor minder denken dat je dik bent :eek: (wat mezelf betreft... ik mocht best wel eens wat dikker worden!)
|
Ik denk dat dit bij sommige meisjes zo kan zijn maar zeker niet bij alle meisjes hoor. Sommigen hebben gewoon een heel negatief zelfbeeld en vinden alles aan zichzelf lelijk of te dik terwijl er ook meiden zijn die zichzelf wel realistisch kunnen bekijken.
|
Citaat:
|
Citaat:
helaas... want dat soort dingen werken ook mee. |
Meisjes van jouw leeftijd vaak wel. In mijn omgeving zie ik hier nu een ommekeer in. We verkiezen gezelligheid boven het perfecte figuurtje. Gewoon lekker eten samen, drinken in de kroeg. Gelukkig zijn we vrij sportief dus de kilo's vliegen er niet aan, maar anders zou het ook niet zo'n ramp zijn (hoe mijn vriendje daar over denkt daargelaten).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet van mezelf dat ik dat ook heb... Maar het is niet zo dat ik echt ga lijnen of wat dan ook... Ik doe er gewoon (nog) niets voor om dunner te worden...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20. |