![]() |
Bont...goed of niet goed???
Bont...goed of niet goed???
Ik zou zelf wel een hele vette mooie bontjas willen, maar ik koop er geen, want die moorden die er voor gedaan zijn....daar betaal ik niet voor!!! :mad: Maar hoe denk jij daar over? |
dan koop je nepbont?
Ik vind bont niet mooi. |
ik vind bont walgelijk, beetje onnodig.
neem dan gewoon nepbont, ziet er toch hetzelfde uit en hebben ze geen schattige pluizige beestjes voor vermoord en gevild |
Bont is lelijk.
Ik ben James,James Katoen,bont is mij te duur. :| |
Citaat:
Ik vind bont ook lelijk. En ik vind het zielig dat die beesten worden geslacht voor een jas. :nono: |
Bont vind ik niet mooi
Ik draag wel leer. :bloos: |
GEEEEEENNNNN BOOOOONNNNNNNNNTTTTTTT!!!!!!!!!
Echt verschikkelijk........sielig en nog lelijk ook :o |
ik vind t meestal niet mooi.
fluff vind ik wel leuk. |
Dierenbont vind ik onacceptabel, met nepbont is uiteraard niets mis. Niet mijn smaak, though.
|
Citaat:
Het zijn gewoon dieren die wij kunnen gebruiken voor hun vlees, huid, vacht etc. Ik vind wel dat bont exclusief moet blijven, de jacht en slachting moet in de gaten gehouden worden. Verder heb ik geen problemen met bont. |
okey, ik vind bont wel mooi, maar niet een hele jas of zow, paar ribbels of de kraag, nepbont is een optie...maar ikbedoel de jassen van echt bont...zijn er al...dus al gedoode dieren, kun je nix meer aan doen! jah, je kunt de jas niet kopen en zo steun je het dierenleed niet! des te beter!!
|
Citaat:
|
Ik vind het lelijk en gemeen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
verder is bont voor patsers en homo's
|
Citaat:
|
Ik vind bont niet per se lelijk ofzo, maar ik zou het gewoon uit principe niet kopen. nepbont dus wel, al is het niet mijn smaak
|
Wat boeit het nou of freakjuh vlees eet.
Soms vind ik bont mooi, en soms ook niet. :) It's as simple as that. |
Kan me geen reet schelen of het mooi is of niet, er is zoveel leed aan vooraf gegaan dat dat niet eens meer belangrijk voor mij is.
|
Ik vind bont wel mooi, mits het niet door mannen gedragen wordt, niet zo patserig is. Zo een korte bontjas met daaronder een strakke spijkerbroek dat vind ik wel wat.
Gelukkig denk ik nooit zoveel na over ethische kwesties. |
ik vind het maar lelijk
en ik vind het maar triest dat mensen die beestjes zo zielig vinden, per dag gaan er vrij veel mensen dood in andere continenten en wij maken ons druk om zeehondjes laat ook maar eigenlijk :rolleyes: |
het is wel mooi, maar heel zielig. daarom draag ik nepbont
|
Ik vind bont een van de zeer weinige overbodige luxe.
Als men het wil dragen is dat in mijn ogen alleen acceptabel als hij of zij zo harteloos is geweest om de dieren in kwestie zelf te doden en villen. Want laten we eerlijk wezen, als je toch zo'n statement wil maken moet je wel all the way gaan. |
Citaat:
en ik vind bont niet mooi nee, nep ook niet... |
Citaat:
|
ik vind het helemaal niet mooi en een beetje overbodig. als je dieren af gaat slachten voor het bont :nono: maar als het dier toch al dood is kan je het wel nuttig gebruiken laat maar zeggen
|
ik vind het neit mooi, en het is zielig voor die dieren. dus: niet goed
|
Ik vind bont lelijk en zielig, ja ik eet vlees en ben hiermee net zo hypocriet als de gemiddelde vegan want die slaat ook wel eens een mug dood.
|
Citaat:
|
Bont vind ik niet mooi, bovendien vind ik het zielig dat er beesten gedood worden alleen maar voor hun vacht. Koop dan nepbont..
Vlees eet ik erg weinig, vind ik eigenlijk ook zielig (ben dan ook 7 jaar vegetarier geweest) maar dat is geen luxe-artikel (al zouden we wel zonder kunnen). |
Ik vind het belachelijk om dieren te slachten voor hun vacht, dan ben ik het nog eerder eens met vleeseters dan met bontdragers.
Hetzelfde geld voor zijde in mijn ogen. |
waarvan denk je dat je leren schoenen/laarzen van zijn gemaakt?
Ja, huiden van koeien en ook kalveren. Dus als je tegen bont bent waarom draag je dan wel die prachtige laarzen? :rolleyes: Ik vind dat precies hetzelfde! Ik ben trouwens niet tegen bont zolang ze er goed en zorgvuldig mee omgaan. |
Citaat:
Beetje foute conclusie |
je eet toch ook vlees, waarom dan geen jas van bont. Wees consequent.
Of vlees en wel bont of geen vlees en geen bont |
Citaat:
tzelfde voor mij, behalve dan dat ik geen vlees eet. (maar ik heb wel leren schoenen en gebruik wel opdierengeteste dingen etc). |
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij mag je in deze maatschappij zelf bepalen of je consequent bent of niet. |
Bovendien, sinds wanneer moet men consequent zijn? Grote kul natuurlijk.
|
Ik vind bont niet mooi, een bontkraag kan nog wel. Maar meestal vind ik het te. En ik vind het zielig voor de beestjes, dus nepbont heb ik liever.
|
Ik vind bont niet mooi genoeg om er dieren (vaak op niet echt een nette manier) voor dood te maken.
|
[paranoide]
Ik denk dat ik na m'n dood een bontjas van mezelf laat maken. :cool: |
ik vind het anders als eskimo's bont dragen, die gebruiken elk stukje van dat beest. maar dure mensen worden nog lelijker met bont.
ik vind het fout en nergens voor nodig als er tegenwoorrdig zulke geavanceerde stoffen ebstaan dat je bont ontzettend goed kan imiteren. ik ben tegen bont, en ja ik eet wel vlees. |
ik haat bont. het is lelijk en fout om dieren af te slachten.
|
Citaat:
|
|
Citaat:
als je daar al niet over nadenkt, wat vind je dan nog wel de moeite om oveer na te denken ? |
Ik zou geen bont dragen, omdat ik het zielig vind voor de dieren. Ook vind ik bont niet mooi, maar dat even erbuiten. Het is inderdaad hypocriet, want ik eet wel vlees en koop niet altijd diervriendelijke producten. Dat is ook zielig voor dieren, maar ik vind vlees zo lekker en ik zou het niet kunnen om vegetarier te zijn en je denkt niet bij alles na wat je koopt of het ook diervriendelijk is. Maar ik vind dat als je geen bont draagt dat je toch iets voor de dieren doet. Dat is misschien niet consequent, maar het is beter dan helemaal geen rekening te houden met dieren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17. |