![]() |
Held
zomaar een gek probeersel..
Gebroken ziel, door de straten Opzoek naar liefde wat eens zo tegenviel. Alles verlaten. Was je de held, Omdat je verder durfde leven. ookal was je vaak teleurgesteld. Kon je maar je leven stoppen, liever terug geven, aan diegene die het ooit begon. Twintig jaar, drugsverslaafde stinkerd, op het station. |
Hm, zoals je zelf al zei.. een beetje apart eigenlijk; je gedicht is niet echt goed te volgen. Het loopt niet; leest niet goed door vanwege het gebrek aan regelmaat. Ik vind het rijmschema op zich wel goed bedacht, komt ook niet gedwongen over, maar het is ook een erg lastig rijmschema; het ritme wordt telkens opnieuw gebroken waardoor het lastig leest volgens mij. Ik vind de laatste strofe op zich wel leuk; een soort 'trugblik'/ benoeming van het voorafgaande; de eerste drie strofen vormen dan de typering. Qua woordgebruik en inhoud heel aardig; leuk om te lezen!
Hm één miezerig klein ding: ookal --> Ook al ;). |
indien autobiografisch, het is prachtig hoe j ein dit gedicht wordt meegesleurd door de gebeurtenissen(die je er natuurlijk grotendeels zelf bij denkt), in het begin , snap je er niets van , maar uiteindelijk op het einde ben je bedwelmd door de enerzijds charmes van dit gedicht en de deernis die het met zich meebrengt
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06. |