![]() |
Verhaal: iedereen heeft een keuze...
Vannacht keek ik de dood in de ogen. Hij stond als een man naast mijn bed, en staarde naar mij. De dood kan in allerlei vormen komen. Als een oude wijze vrouw, of als een jonge aziatische man. Maar de dood komt nooit zomaar langs. Mijn dood was een oude man in een zwarte cape.
Ik ging rechtop zitten in bed en het satijn van mijn nachthemd wapperde in de wind die door mijn open raam heen speelde. De dood had in allebei zijn handen een zeis. Geboeid staarde ik hem aan, me afvragend wat de reden van zijn bezoek was. Hij opende zijn in het donker onzichtbare mond en zei dat ik de keuze had. 'Welke keuze?', vroeg ik aan de dood. Hij hief zijn zeisen. 'Wil je eten, of wil je dood?' 'Ik wil niet dood', antwoordde ik hem. Mijn hart begon sneller te kloppen, door mijn aderen begon angst te stromen. 'Waarom eet je dan niet?', vroeg de dood met zachte stem. 'Ik kan het niet', zei ik met een traan op mijn gezicht. De dood stelde mij voor aan zijn zeisen. 'Deze', zei hij wijzend op de zeis in zijn rechterhand, 'deze is voor de dood. Als je hiervoor kiest, zul je doorgaan met niet eten. Magerder zul je inderdaad worden. Je haar zal uitvallen. Je zult honger hebben, het koud hebben. Je zult niet meer in staat zijn kinderen te krijgen. Je lichaam zal je stukje bij beetje meer in de steek laten. Tot op het moment dat ik je kom halen en deze zeis zal gebruiken. En dan moment is niet ver van nu.' 'Ik wil niet dood', snikte ik tegen de dood, 'maar het is zo moeilijk…'. De dood ging verder met de zeis in zijn linkerhand. 'Deze is voor het leven. Als je hiervoor kiest, zul je moeten eten. Gebruik de zeis om brood mee in kleine stukjes te snijden. Eet zoveel stukjes als je wilt, en geniet van ieder stukje. Zorg ervoor dat je maag tevreden is, maar niet overvol. Je lichaam zal opbloeien. Pas als je lichaam het van ouderdom opgeeft, zal ik de zeis gebruiken als ik je kom halen.' Er viel in stilte. De dood zei niets, maar ik wist dat hij wilde dat ik koos. 'Ik weet het niet', zei ik hem bang, 'kom later maar terug.' 'Er is geen later,' zei de dood kwaad, 'je zult nu moeten kiezen.' 'Ik wil leven', vertelde ik hem. De dood overhandigde me de zeis van zijn linkerhand. Ik meende hem te zien glimlachen toen hij zei dat ik hem over jaren pas terug zou zien. Hierna verdween hij even snel als hij gekomen was. Vanochtend meende ik een zeis in de koelkast te zien liggen. ------------------ When diamonds are your best friends, you must be a very lonely girl. [metalraad] [Dit bericht is aangepast door Darkcat (15-06-2001).] |
|
WOwwwie
dit is echt een indrukwekkend verhaal. Ik weet niet of ik dit nu als echt moet opvatten maar et is in ieder geval beter dat je gewoon echt doooooor gaat zetten. Ik weet nu niks meer te zeggen. kussies Erik |
we hebben net een nieuw forum...
daar mogen je verhalen (misschien was ie er nog niet toen je dit verhaal plaatste, hoor, dat weet ik niet). maar iig wordt ie daarheen verplaatst. DoP --> kunst en literatuur |
Citaat:
Vandaar |
Dees heb ik al op sabn gelezen. Hij is wel mooi overigens.
|
huh http://forum.scholieren.com/confused.gif
verhalen kwame toch op dop??? nahh jah...duidelijk verhaal.. mooi... take care.. *knuff* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Cat |
ik vind hem prachtig, en ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben zeg maar
|
Cat, ik heet daar gewoon Daphne. Toevallig dat jij daar ook prikt!
En ga je naar het prikuitje?? Ik niet, om een hele stomme reden eigenlijk. |
Citaat:
Waarom ga jij niet? Cat |
Vind ik een beetje vaag om dat hier allemaal op het forum te zetten... http://forum.scholieren.com/biggrin.gif
|
Wauw, hiermee heb je het heel mooi duidelijk gemaakt... Heel mooi, een beetje luguber ook wel.
Sterkte! |
hey freakie en darkcat, kewl dat jullie ook prikken http://forum.scholieren.com/tongue.gif ik ben er sinds kort ook http://forum.scholieren.com/smile.gif Ik denk wel dat ik op een ander gedeelte prik dan jullie, ik prik nl. bij boulimia, en jullie zeker bij anorexia?
|
smakelijk eten...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
heey mooi verhaal!!
succes! |
*heel stil* prachtig Darkcat, echt heeeeel mooi... *stil*
|
he denk maar niet dat je zo gemakkelijk van me af komt. Al moet ik je komen halen. Maar het is nog mooi geen tijd voor jou.
|
damn...
ik heb gewoon kippevel op m'n arme staan echt heel mooi al een beetje van de schrik bekomen? |
Citaat:
Citaat:
|
maar het gaat niet over jezelf??
heel mooi en duidelijk trouwens.. |
heel mooi verhaal, zit wel wat in. hoe kom je er op??
|
Waarom spreekt mij dit niet aan?
Love |
Wow, echt een mooi symbolisch verhaal!
|
Citaat:
|
Wauws.. http://forum.scholieren.com/frown.gif nou valt mijn verhaalbeginsel helemaal niet het niet...
|
Citaat:
Love |
Citaat:
Mijn verhalen moet je sowieso altijd symbolisch zien. Ik schrijf zelden een verhaal dat direct op mij slaat of over iets gaat dat ik hem meegemaakt. Daar zijn het verhalen voor. Soms schrijf ik verhalen over jongeren enzo, soms schrijf ik 'sprookjes' - zoiets als dit. Cat |
Citaat:
Love |
Hij is mooi!
|
het is echt heel erg mooi geschreven.
Ik ben er helemaal *stil* van.. En de rillingen liepen over mijn rug toen ik het las.. je kunt echt heel erg mooi schrijven.. ga zo door.. Veel liefs, Miek |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10. |