![]() |
het gedicht dat niet wou komen
Wachtend op een bankje
waarop ik ooit mijn kleine wensen ten rustte legden kijk ik voor mij uit. Ik zie een wit blad een heel leeg papier zo onbeschreven vol van nooit gesproken mooie woorden. Ik denk aan tijden de verre momenten dat mijn gevulde pen het o zo lege blad beschrijven zou. maar niks dan losse letters maken mijn gedachten vol. ------------------------------------------------ |
Oooh.
Ik vind dit heel mooi: zo onbeschreven vol van nooit gesproken mooie woorden. Dit loopt een beetje raar: waarop ik ooit mijn kleine wensen te rustte legden Is het niet ten rustte ofzo? Het leest een beetje gek. |
Citaat:
|
Ik vind het een prachtig gedicht, vooral door de toon waarop het geschreven is. Rustig, ontroerend; fijn om te lezen! Het gebruik van enjambement vind ik erg goed, het leest erg prettig. Mooi dat je in de eerste strofe de eerste drie regels met de letter 'w' begint. Verder zijn alle strofen gewoon prachtig, qua taalgebruik, qua opbouw... Vooral de tegenstelling in de laatste strofe vind ik mooi. Echt een heel goed gedicht!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42. |