![]() |
Ging Kopspijkers te ver?
Misschien dat jullie gisteravond bij Kopspijkers het cabaret hadden gezien. De gasten waren "de vieze man' van Van Kooten en de Bie; "Klukkluk" van Pippo de Clown en Bassie, de helft van Bassie en Adriaan. In deze aflevering maakte Bassie/Paul Groot een aantal grappen over kanker.
Vonden jullie dat kunnen, of is Kopspijkers te ver gegaan? |
die grappen over kanker waren nogal smakeloos, ja.
kon er ook absoluut niet om lachen eigenlijk. jij wel? |
ja, ze gingen zeker te ver.
|
Ik vond dit geen humor eigenlijk.
Vooral die "bassie" was zeeeeer smakeloos. Al vond ik die laatste over Rotterdam wel lache :cool: |
Als ik eerlijk ben heb ik er wel om gelachen, misschien komt dat omdat niet veel mensen in mijn eigen omgeving kanker hebben.
Ze hebben vind ik wel op de grens van het niet-toelaatbare gezeten, maar ze vonden denk ik dat deze aflevering grof moest zijn om zich te kunnen afzetten tegen de uitspraken van Balkenende |
Citaat:
|
Wat moet je er nu van zeggen. Ik vond het wel erg hard, maar ja wel weer heel erg geniaal. Ik zou het niet kunnen verdedigen tegenover mensen die er iets tegen hebben, maar ik vond het niet erg.
|
Nee, ik vond ze niet te ver gaan. Grappen over kanker en andere ziektes zullen mij een worst wezen.
Ik vond de aflevering verder nou niet echt om te dijenkletsen. |
Ik had wel 't idee dat 't wat aan de harde kant was, ja. Het was ook nog eens totaal niet grappig.
|
Ik vond dat nog zo ongeveer het enigst redelijk grappige van het cabaret.
|
Voor het eerst trok ik mij grappen over kanker niet aan, vond het dus niet te ver gaan
|
Citaat:
|
Moet allemaal kunnen, mijns inziens.
|
Ik vond de flauwe woordspelingen wel amusant, eigenlijk. En helemaal een clown, die normaliter toch geassociëerd wordt met onschuldige kindergrapjes, die dan zulke -toch wel- grove woordspelingen doet.. Ik vond 't best amusant eigenlijk :> Alles is voor Bassie :>
|
zowiezo denk ik dat kopspijkers over z'n hoogtepunt heen is. Na het vertrek van Viggo, Peter en Hans is de kwaliteit teruggelopen (op een aantal afleveringen na), verder vindt ik de opzet steeds vervelender worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
... van de hele aflevering eigenlijk. Kmoest erom lachen, maar kvond het tegelijkertijd wel te ver gaan ja. :nono: |
Kopspijkers is altijd al derdernags satire geweest en dat zal niet veranderen. De grappen rondom Bassie zijn smakeloos, maar gaan niet te ver. Ze zijn alleen niet grappig.
|
ikvond die hele iitatie van bassie irriterend om naar te kijken, alleen door de schmink zag je dat het hem moest voorstellen, voor de rest was ie echt slecht (n)(n)(n)
|
volgens mij hadden ze zoiets van 'als je denkt dat we voorheen harde grappen maakten, let dan maar es op'
vond ik wel leuk eigenlijk. en ik vond de imitatie van bassie behoorlijk geslaagd eigenlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mwjah ik vond het ergens wel te ver gaan. Ik snap wel dat ze een punt wilden maken, en het idee woordgrappen-Bassie, maar toch ergens vond ik het wel smakeloos. Sowieso vind ik grappen over ziektes vaak niet zo leuk.. behalve als het met zelfspot gedaan wordt.
|
Ik vond de grappen leuk. Cabaret mag best hard zijn, ik vond dit zeker niet te ver gaan. Verder denk ik dat Kopspijkers zeker over zijn hoogtepunt heen is. Misschien niet eens zo zeer omdat het een minder goede inhoud heeft qua fragmenten e.d, maar gewoon omdat de formule allang niet nieuw meer is...Elke aflevering wordt zo voorspelbaar als de pest, het wordt weer eens tijd voor wat verrassende nieuwe items.
|
Ik vond de aflevering helemaal niet leuk eigenlijk, maar de grappen gaan toch niet te ver?
grappen over kanker, er waren wat woordspelingen ja, maar ik kan me niet herinneren dat het nou zo beledigend was richting mensen met deze ziekte oid. Er werd geloof ik alleen iets gezegd over chemokuur wat ik wat minder vond, maarja De grappen waren alleen erg lullig tegenover adriaan zelf, maar dat is altijd zo met grappen in deze catagorie Alleen omdat nu het woord kankeren gebruikt wordt gaan ze dan te ver? Nee, ik vind van niet |
kept niet gezien maar grappen over kanker stel ik sowieso niet op prijs maakt niet uit door wie
|
Ik vond het voor het publiek niet te ver gaan, maar het was wel heel lullig voor Adriaan. De grap van Klukkluk over Bak Ellende vond ik eigenlijk wel goed :D:D
|
Citaat:
|
Het vertrek van Heerschop, Waas en Sibbel kon het programmma helaas niet meer redden.
|
haha k vond het aan de ene kant wel grappig :P .. maar t was aan de andere kant echt veel te grof.. :s
|
Ik vond het niet te ver gaan, maar heel Kopspijkers wordt wel minder de laatste tijd zoals hiervoor al is gezegd. De tv-fragmenten, de gasten, de gouden Knuppel, de muziekkeuze.. Dit Was Het Nieuws is een goeie vervanger :)
|
ging te ver (n)
ze zijn diep gezonken met hun grappen naar mijn mening |
Bassie was behoorlijk grof, maar ging imho niet te ver.
Citaat:
|
ik heb hier altijd al gezegd: vanag het moment kopspijkers populair werd, onder Viggo Waas, Peter Heerschop en Hans Sibbel, werd het programma minder, en gingen ze leunen op hun krediet.
|
ik vond dat ze in de grappen over kanker wel een beetje doordraaiden hoor.
|
ze gaan er ook binnekort mee stoppen en dan gaat jack spijkerman een nieuw programme beginnen.. maar dan mogen ze wel alle oude afleveringen herhalen van mij... :)
|
Ik denk dat Aad van Toor (en Bas trouwens ook) dit ten zeerste gewaardeerd hebben. Denk dat ze bij 'kanker Adriaan' (of dergelijke woorden) gierend van het lachen door het huis renden, zo blij dat ze waren.
Ofzo. |
Hou toch op zeg... het was harstikke leuk :D
Het ging helemaal niet te ver.. er is namelijk een groot verschil tussen het maken van grapjes en het menen van grapjes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vond het eigenlijk best geinig :o
|
Citaat:
|
Ik ben helemaal voor extreme humor, maar ik denk dat dit te ver ging. Ik heb bijvoorbeeld helemaal geen problemen met grappen die tot in het absurde worden getrokken, of die betrekking hebben op dode mensen. Kanker is echter een zeer serieuze en vervelende aangelegenheid en voor Adriaan en zijn familie, misschien ook voor andere mensen met kanker, vond ik dit veel te ver gaan.
De grap over de clini-clowns ("Nee ik ga niet meer naar Adriaan, daar heb je toch geen clini-clowns voor. Ik ga geen mensen van hun brood beroven.") was wél leuk en diende er juist toe Bassie te beledigen (Belastingfraude), maar de andere grappen (o.a. "Ja, die Adriaan heeft ook altijd wat te kankeren.") gingen veel te ver omdat ze een onschuldige vent beledigden die aan de hele kwestie maar weinig kan doen. Ik vind dat je iemand mag aanspreken op zijn karaktereigenschappen en persoonlijke kenmerken. Je mag iemand echter nooit beledigen aan wie iets ergs overkomen is en die daar niets aan kan doen. Wat bijvoorbeeld ook te ver gaat, is een grap over verlamming. Dingen waar mensen mee moeten leven en waar ze veel last van hebben maar waar ze niets aan kunnen doen. (n) Overigens; het moet natuurlijk wel gewoon "kunnen". Kopspijkers moet die vrijheid krijgen maar bij voorkeur niet nemen. ;) |
"Adriaan heeft ook altijd wat te kankeren"
is gewoon een woordgrap. Adriaan is een zeurkous en heeft kanker, nou 1 en 1 is 2. |
ik vond het ook wel wat te ver gaan..
|
"Zie je bassie gaan, dan ligt adriaan thuis alleen zjin chemokuur te ondergaan" ging ook veel te ver.
|
Ik vind dat grappen over kanker op tv moeten kunnen, ook al is het kwetsend voor mensen met kanker en/of familieleden.
|
Ik vond het eigenlijk niet kunnen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23. |