Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   biologie in de 4e van havo (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=66311)

ssjpan 23-04-2002 20:14

biologie in de 4e van havo

ik zit nu in de 3e (havo) en ik heb bio gekozen voor volgend jaar maar er word gezegd dat dat heel moelijk is. Is dat ook zo en moet je veel leren?

Mel P 23-04-2002 21:44

Ik heb ook bio gekozen en zit nu in de 4e, maar ik ervaar het echt als best wel relaxed. Soms wel een beetje leren, maar niet echt moeilijk. Alleen moest ik wel allemaal microscooptekeningen maken, das wat minder... Maar je moet echt niet bang zijn van dat bio, want het valt best wel mee

koelkastje 23-04-2002 22:05

Je kiest toch een vak omdat het je leukt lijkt (oke ik koos bio in 4v omdat het het 'kleinste' vak was) en iedereen ziet het leren anders, wat de ene veel vindt, vind de ander weer weinig. Gewoon doen, niet laten afschrikken door andere. Dat zelfde geldt voor het geval 'moeilijk' ik vind bio niet moeilijk, andere weer wel. Het is alle erg persoonlijk. Je meot het denk ik toch zelf ervaren.

Tampert 23-04-2002 23:00

bio = exacte vakken

AV => ExV

ekki 24-04-2002 14:56

ik vind het ontzettend leuk en niet zo heel moeilijk (ik sta het hoogst voor bio).

nou nog ff kijken hoe moeilijk dat examen is...

overigens, het is makkelijker als je wat scheikundige of natuurkundige vakken erbij hebt. maar als je dat niet hebt is het ook goed te doen, hoor.

Taekwon-do lover 26-04-2002 11:18

biologie is super interessant maar er zitten vijr moelijke onderdelen bij hoor van Dna bijvoorbeeld. Maar het is een goeie keus!
succes

ssjpan 26-04-2002 18:05

Citaat:

Taekwon-do lover schreef:
biologie is super interessant maar er zitten vijr moelijke onderdelen bij hoor van Dna bijvoorbeeld. Maar het is een goeie keus!
succes

dank je:)

Yeah_Right 27-04-2002 17:43

Jah, met dat erfelijkheids-gedoe vind ik af en toe best lastig; je kunt er vrij makkelijk fouten in maken.

Ik sta er nie echt zo best voor, dat komt o.a. door het DNA-hoofdstuk :S De meeste hoofdstukken die ik nu heb gehad is een kwestie van snappen/begrijpen.

saartje 27-04-2002 21:56

Dat zeiden ze tegen mij ook en ik vind het echt een eitje (y)

Wuzzelez 28-04-2002 16:26

Ik heb mijn Havo diploma al weer een jaartje (proefkonijn 2e fase) en doe nu HTS werktuigbouwkunde. Ik heb in havo 4 ook biologie gekozen als extra vak bij het profiel NT. Biologie heb ik als een eitje ervaren, ik hoefde het maar een keer door te lezen en ik wist het (dit was niet bij alle vaken zo hoor!). Maar over het algemeen is de Havo helemaal niet zo moeilijk alleen moet je als je biologie in de 1e en 2e klas als moeilijk hebt ervaren de boel wel bijhouden!

pinnetje 02-05-2002 12:09

biologie is een kei leuk en interessant vak, maar ik vind dat het wel veel leerwerk is, maar als je het leuk en interessant vind is het ook niet erg om te leren!!!!!!

veel su6

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.