Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Supportersgeweld (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=66321)

Kupu 23-04-2002 20:17

Supportersgeweld

Gezien het commerciële belang en zelfs het politieke belang wordt supportersgeweld als algemeen gangbaar gezien en nagenoeg geaccepteerd. Kosten waarvoor wij allemaal opdraaien. Aanpakken, afstraffen en politiek gezien heeft een Ministerie van Plattelandszaken mijn voorkeur: dan draaien wij hier in het hoge noorden tenminste niet op voor al die kosten! Wij hebben hele politieke belangen dan het Westen van ons land. Het blijft dweilen met de kraan open

Thor 23-04-2002 20:56

Sterk staaltje Fries nationalisme...:rolleyes:

Net of Cambuur Leeuwarden van die fijne fans heeft, is in verleden ook genoeg trammelant mee geweest.

Voetbalvandalisme/supportersgeweld is gewoon een maatschappelijke kwestie. Zogauw het voorbij zou zijn, zoeken relschoppers wel iets anders om hun 'kwaliteiten' op te botvieren.

Laat de nieuwe regering maar de voetbalweg invoeren, naar Engels model.

Undeclinable 23-04-2002 20:59

En gewoon heel leuk de mensen die worden gepakt laten opdraaien voor de schade..

Lullig voor degenen die gepakt worden.. maar ach.. je bent relschopper of niet.

waaromniet? 23-04-2002 21:02

Als ze dan zo graag willen vechten: We offeren 1 stadion op, daar stoppen we ze allemaal in, en ze zoeken het verder maar uit :cool:

Mitros 23-04-2002 21:09

Een Voetbalwet zoals in Groot Britannie lijkt me een goed plan
Als je je 1x misdraagt meteen stadionverbod voor 5 jaar in alle stadions.
Het moet nu een keer afgelopen zijn met dat "Supporters" geweld

soulless 23-04-2002 23:29

Hmmmz.

Gewoon zoveel mogelijk relschoppers oppakken. Die laat je dan voor alle schade e.d betalen door ze werk te laten doen.

Dat is belangrijk. Niks gewoon betalen. Openbare rotklusjes. Kauwgom krabben zonder handschoenen. Of zoiets ;)

DJ Incompetent 24-04-2002 06:55

ze worden keer op keer weer met een dagvaarding naar huis gestuurd, daar word ik echt gek van, van mij mogen ze nou wel is harde straffen krijgen, en dan praat ik over celstraffen. T moet maar is afgelopen zijn! (dat roept iedereen al 5 jaar, maar goed)

autodropje 24-04-2002 12:00

Een paar keer heel veel politie inzetten, heel veel relschoppers oppakken, en ze een flink hoge straf geven + stadionverbod voor een aantal jaar.

twiety 24-04-2002 12:26

Allemaal helemaal mee eens!

't Probleem is hier: Is iemand die tussen wat relschoppers inloopt ook een relschopper, of zoals de regel zo mooi wordt omgebogen 'lid van een criminele organisatie'? Mag de NS 700 man terugsturen als er enkele 10-tallen herrie schoppen?

autodropje 24-04-2002 15:32

misschien moeten ze voortaan voetbal alleen maar uitzenden op tv

DJ Incompetent 24-04-2002 17:39

Citaat:

twiety schreef:
Mag de NS 700 man terugsturen als er enkele 10-tallen herrie schoppen?
ja, vind ik wel, dan zien ze wat ze aanrichten.

Bertske 24-04-2002 17:55

Citaat:

DJ FLEM schreef:
ja, vind ik wel, dan zien ze wat ze aanrichten.
Onzin....
Omdat er een paar zwartharige jongeren overlast veroorzaken gooien we toch ook niet alle jongeren met zwart haar het land uit?

Martin The Martian 24-04-2002 18:26

Citaat:

waaromniet? schreef:
Als ze dan zo graag willen vechten: We offeren 1 stadion op, daar stoppen we ze allemaal in, en ze zoeken het verder maar uit :cool:
op naar Rotterdam :o :p :D

Citaat:

En gewoon heel leuk de mensen die worden gepakt laten opdraaien voor de schade..

Lullig voor degenen die gepakt worden.. maar ach.. je bent relschopper of niet.

idd, moet je maar niet zo debiel doen....

Citaat:

dat doet de NS niet, dat doet o.a. de burgermeester was in dit geval Cohen, vond het een goed initiatief.

Citaat:

en de mensen die het wel leuk vinden en zich wel gedragen (wat er IMHO altijd nog meer zijn als degene die dat niet doen) moeten daar dan weer onder leiden? lijkt me geen goed id:p

Thor 25-04-2002 13:53

Citaat:

autodropje schreef:
Ja, en niet meer op de radio. Dat zal helpen. ;):rolleyes:

Wanneer over je een onderwerp als dit praat, moet je er ook affiniteit mee hebben. Iemand die een hekel heeft aan voetbal en dus ook nooit naar een stadion gaat, zal weinig begrijpen van het verschijnsel 'supportersgeweld'. Het is een maatschappelijke kwestie. Echter, het echte tuig is maar een kleine groep. 1500 aso's vergallen het voor miljoenen fans.

DJ Incompetent 25-04-2002 14:42

Citaat:

Bertske schreef:

Onzin....
Omdat er een paar zwartharige jongeren overlast veroorzaken gooien we toch ook niet alle jongeren met zwart haar het land uit?

ik bedoel dat die relschoppers dan zien dat ze het verpesten voor iedereen, zal wel niet zo veel helpen, maar goed.

Kupu 26-04-2002 17:04

Citaat:

soulless schreef:
Dat is belangrijk. Niks gewoon betalen. Openbare rotklusjes. Kauwgom krabben zonder handschoenen. Of zoiets ;)
ghehehe ja in het stadion van de tegenstanders... dan balen ze echt :)

Scorpio 26-04-2002 23:59

Citaat:

waaromniet? schreef:
waarom niet? :p

nare man 27-04-2002 11:33

Citaat:

twiety schreef:
Ja

Dat is mijns inziens zelfs de beste methode. Als je een paar notoire relschoppers het laat verzieken voor de hele club, dan is de club na verloop van tijd wel genoodzaakt de hand in eigen boezem te steken. Als er in een groep van 700 man 25 zijn die het verpesten, dan zal die groep die 25 relschoppers vanzelf wel uitkotsen, is het principe.

Thor 27-04-2002 23:15

Principe ja. Helaas geldt niet voor de wereld van voetbalsupporters. Een fascinerende subcultuur waarin andere normen en waarden gelden. Uitkotsen is dan ook niet aan de orde.

see the other side 27-04-2002 23:34

ik begrijp zeker dat de emoties hoog op lopen maar rastische leuzen gaan te ver andere leuzen mogen van mij wel maar om gelijk alle joden uit te schelden enook nog hamas er bij tebetreken in deze situatie vind ik echt te ver gaan
:mad:

Thor 27-04-2002 23:44

Natuurlijk mag zoiets niet gebeuren, inderdaad schandalig. Maar of het ook daadwerkelijk rascistisch bedoeld is? Nee hoor. Het is toch bekend dat Ajax-supporters bekend staan als 'Joden'? De Ajax-fans hanteren deze naam als geuzennaam en dragen dat uit door bijvoorbeeld Israelische vlaggen op te hangen. Merkwaardig misschien, maar dit is wel relevant door de discussie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.