![]() |
foto's vergroten
Ik weet niet of ik de vraag hier goed plaats, misschien moet ie naar software, maar omdat het over fotos gaat toch maar hier...
Hoe kun je een PNG (pixel foto) converteren naar een bestand dat je onbeperkt kunt vergroten met goede kwaliteit, dus niet dat je van de grote pixels e.d. krijgt. hopend op een positief antwoord... nEEt |
hehe voor zover ik weet is dat onmogelijk
|
Ik ben er zelf niet bekend mee, maar er zijn wel mogelijkheden om een plaatje van pixels om te zetten in vectoren. Maar dat is volgens mij erg beperkt, je zult niet dezelfde kwaliteit/details krijgen als het origineel.
Maar dat is voor zover ik weet wel een iets omslachtiger werk dan een simpele klik op de "Save As..." knop. :) |
Heh dat is onmogelijk, dan zou je een proggie moeten hebben dat pixels toevoegt en die precies met de juiste kleuren enzo op elkaar aan laat sluiten....en dat kan niet.
|
Citaat:
hopend misschien nog een beter programma... nEEt |
ik kan me niet voorstellen dat zoiets bestaat :D misschien voor foto's van 2 kleuren :p
|
Ik heb es naar dat Sspline gekeken en hoewel de fotos mooier vergroot worden dan in de meeste andere proggies is het verschil in kwaliteit te merken.
Zoiets is gewoon niet mogelijk tenzij het vectorart is..punt. |
nee idd... het verschil wordt er minder op. en ook idd wat je zegt... het is wel beter dan de meeste andere proggies.jmmr eigenlijk dat dit eigenlijk niet of nauwelijks kan.
|
Citaat:
|
Zeer logisch idd.
|
Je hebt een i-net explore manier van croppen; die drukt gewoon een plaatje in elkaar en zet de bestaande pixels "een beetje op de plek waar het hoort". Op die manier kloppen vaak de kleuren niet meer, omdat de overgangen verstoort worden door het gebrek aan kleuren ed. Net als bij naar een grotere verhouding croppen; dan krijg je idd lelijke grote pixels, omdat het gewoon de pixels schaalt ipv de afbeelding.
Photoshop rekent als het ware uit hoe een plaatje gecropped moet worden, door een soort van gemiddelde pixelwaarde, en bepaalde blur technieken die een vorm netjes rechttrekken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18. |