![]() |
plas-probleem
Ik ging net naar de wc en ging ik plassen :)
Opzich niks raars mee, maar mijn urine leek wat troebeler dan nomaal, en de laatste drupjes waren bijna melkwit. Na de tijd had ik een branderig gevoel in mijn pisbuis. Dit is niet de eerste keer dat ik dit heb en ik zou graag willen weten wat hier de oorzaak van is. Alvast bedankt. |
Citaat:
|
Ik denk ook aan blaasontsteking. Maar blaasontsteking krijgen mannen niet vaak. Ik zou hier wel mee naar de huisarts gaan denk ik, gezien zoiets niet echt gezond is. Zeker als het een paar dagen duurt ofzo.
|
het is vaak 2 of 3 keer achter elkaar, en dan weer een hele tijd niet.
En bij de 2de en 3de keer lijkt het minder te worden. |
Ik vind het wel een beetje als een blaasontsteking klinken ja; dat het bij een paar keer plassen wel is en dan even niet, kan komen doordat je er bacteriën uitspoelt door te plassen; dat het daarna weer terugkomt, kan dan komen doordat de bacteriën zich weer hebben vermenigvuldigd.
Het komt idd niet zo veel voor bij jongens/mannen (behalve als ze boven de 70 zijn), maar zo nu en dan wil het wel eens gebeuren; een half tot 1 procent van alle jongens van 13-23 jaar heeft in het afgelopen jaar een blaasontsteking gehad (15 % van de meisjes in die leeftijdsgroep). |
ik heb altijd al geweten dat ik bijzonder was :)
Maar wat kunnen de gevolgen zijn van blaasontsteking? |
Citaat:
Als je een slechte weerstand hebt (ouderen, zieken, baby's, ondervoeden), dan kan je blaas zeg maar 'kapotgaan' en dan krijg je een katheter. |
Dat had mn oma ook :cool:
Maar het lijkt me dan sterk dat het om blaasontsteking gaat, omdat ik het voor het eerst 2 maand gelden of langer al had |
Een jongen met een blaasontsteking is erg verdacht. Jongens krijgen alleen een blaasontsteking als er andere factoren meespelen zoals een verminderde afweer, of een hematomische blaasonsteking (van bovenuit, vanuit de bloedbaan -> de nieren) of iets aan de prostaat. Een jongen die meerdere malen met een blaasontsteking komt moet grondig onderzocht worden, omdat sommige aandoeningen die dit veroorzaken het op latere leeftijd kunnen leiden tot een infectie aan de nieren (glomerunefritis)
De klachten van Mat-Ice duiden veeeeeel meer in de kant van een LAGERE urineweg infectie (Urethritis) waarschijnlijk veroorzaakt door een SOA zoals Gonhoerroe of chlamidia (daar kan ik nix over zeggen). Probeer bij het analyseren van klachten ook een holistisch perspectief in overweging te nemen: zie de hele mens, en niet alleen de ziekte. |
Citaat:
Wel raad ik aan om naar de huisarts te gaan :) |
tip: ga naar de huisarts. Hij heeft er voor geleerd en wat jij hebt kan niet gezond zijn. Je kunt er maar beter optijd bij zijn...
|
Een soa is uitgesloten :)
|
nou das dan mooi, nu de rest nog...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nou ik heb liever dat ie gewoon vraagt of ik sex heb. Dat geouwehoer er om heen. Hij moet gewoon vragen wat ie weten wil... (maar das mijn mening)
|
Citaat:
Maar laten we ontopic blijven. Maak gewoon een afspraak met de huisarts. Die kan je (als het goed is) precies vertellen wat er aan de hand is en wat je er aan kan doen. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35. |