![]() |
Doelloos
Zwarte koffie, grauwe lucht.
Vreemde sferen, diep gezucht. Hard gepraat, zacht gefluister. Helder licht, donker duister. Lichte stemmen, zware lasten. Figuurtjes rook, even betasten. verveeld gevoel, vol van jou. ik fluister, wat ik zeggen zou. Mooie dagen, pijnlijk gevoel. Zicht voor ogen, nog geen doel. Donker licht, helder duister. En in mijn hoofd, gefluister. |
'wou' is geen woord :(
|
Citaat:
ben er niet helemaal bij momenteel... |
Wauw. Dit vind ik echt één van je mooiere gedichten :)! Het leest zo heerlijk vlot en goed door; prettig en goed metrum! Sterk van opbouw en een prachtig rijmschema. Ik vind de vorm ook erg leuk, en het gebruik van de komma's vind ik erg goed gedaan. De inhoud raakt me; een prachtige verwoording..
Ik heb één kleine suggestie; in de laatste regel lijkt er na de komma één of twee lettergrepen te missen. Verder erg goed, erg leuk om te lezen (y)! |
mooi, die tweeledige zinnen.. misschien dat het daarom is dat ik in dit uitzonderlijke geval een AABB schema mooi vind :) Ik ben er eigenlijk niet helemaal uit wat ik van de laatste zin vind, ik vind hem zoals ie hier staat niet echt geweldig, maar misschien als je het gedicht voor zou dragen het juist weer heel mooi zou kunnen klinken..
Genesis |
Vooral de eerste strofe vind ik heel mooi.
|
Je begint qua ritme heel goed, maar voor mijn gevoel zwakt het wel wat af vanaf de 2e strofe.
Verder: Heel Mooi zeg!: Sterk in klanken en woorden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35. |