![]() |
Bowling for columbine
Een van de beste documentaires die ik ooit gezien hebt. Wat vonden jullie van deze film?
|
fantastisch, hoewel het biased schijnt te zijn. (d.w.z hij laat alleen dingen zien die zijn punt duidelijk maken, terwijl er natuurlijk ook een hoop zaken zijn die hem tegenspreken als het ware) indrukwekkend. en grappig natuurlijk. en schokkend. en confronterend. dat maakt het zo goed denk ik, maakt vanalles in je los. (y)
|
geweldige docu.
hoewel ik na 1,5 uur het beu was en de video stop heb gezet. de volgende dag kon ik pas weer verder kijken. ik heb me ook wel af en toe geirriteerd aan die man. maar ik heb na het zien van die docu zeker wel nagedacht over die zaken. (y) |
je geïrriteerd aan michael moore in BFC? pff. moet je eens the awful truth kijken, is ie nog veel flauwer in :p
|
kvond vooral dat tekenfilmpje daarin grappig, en soms dacht ik echt dat ik met acteurs te maken had, dat was wel iets minder
|
Citaat:
|
artikel dat de hele 'documentaire' onderuit haalt.
Niet dat ik dit artikel als absolute waarheid presenteer, maar het geeft wel te denken... |
Geweldige documentaire inderdaad, maar ik heb ook dat artikel gelezen en gehoord dat Moore alleen laat zien wat bewijs geeft voor zijn standpunt. Maar ook al is het niet helemaal waar, het geeft in ieder geval wel stof tot nadenken, dat mensen zelf eens gaan nadenken, en dat is wel goed natuurlijk :)
|
Citaat:
|
die ene die 2e op de dangerlist was ofzo? nah was wel echt man :)
ventjes vonden het probably gewoon stoer en spannend om in een film te komen :p |
Citaat:
ow achja, dan had ik het mis :) |
Citaat:
|
|
Boeit me niets wat anderen van de documentaire vinden, ik vond het vakwerk. Zet in ieder geval aan tot denken.
|
Mja, mensen gaan dan denken en meningen vormen. Het zou toch zonde zijn om die meningen weg te moffelen.
|
goede documentaire. het feit dat zoveel mensen gaan twijfelen aan de documentaire is alleen maar goed, want daardoor blijven mensen er tenminste wel over nadenken. moore weet zelf ook wel dat hij een eenzijdig beeld geeft, en dat doet hij ook zeker expres, als hij maar comotie kan veroorzaken, en dat vind ik wel een goede stijl. het mag dan allemaal wat overdreven zijn, het drukt je wel even met je neus op de feiten, of die nu aangedikt zijn of niet, dat doet er dan even niet toe.
|
http://www.bowlingforcolumbine.com/m...lips/index.php
hier zijn oa. het tekenfilmpje, de openingsscène en de interviews met Marilyn Manson en Matt Stone te zien. |
ik vond het een goede documentaire zoals al meer zeiden het zet je aan het denken. hoe kunnen mensen zo ziek zijn?
Spoiler
|
Ach, een documentaire hoeft helemaal niet objectief te zijn, dus dat deze docu te eenzijdig zou zijn vind ik niet bepaald een goed argument.
|
Citaat:
|
ik vond hem wel vet
maar dat er zo'n ophef over gemaakt word vind ik ook weer zozo ik bedoel... we weten toch allemaal allang dat ze in amerika niet helemaal in orde zijn ik kan me wel voorstellen dat je als amerikaan hevig schrikt van deze docu, alleen heeft daar het grootste deel van de bevolking hem weer niet gezien |
Ik had gehoopt op meer informatie over de Columbine High School shooting, werd maar heel kort bij stil gestaan. Werd ook best saai na een tijdje. Dat tekenfilmpje deed het em wel (y)
|
Citaat:
maar dat was verder niet erg, ik had alleen idd ook gehoopt op meer info over de columbine shooting. |
k heb em op lowlands gezien.
Wel een gave documentaire, ik vond alleen wel dat hij een eenzijdig beeld had geschetst, namelijk dat (bijna) alles aan de VS 'fout' is. Er waren bijna geen nuances in de film.. Maar daardoor vond ik het wel weer een hele boeiende docu :) |
Nog een link over deze film
Vond hem erg goed toen ik hem eerst zag ongeveer 9 maanden geleden, al ben ik nu erg gaan twijfelen over de (on)waarheden van de documentaire. Bovendien heb ik een hekel gekregen aan Michael Moore. |
Citaat:
|
ah wel overschat, maar niet minder boeiend.
je moet er alleen even bij stilstaan dat het een theorie van michael moore is die niet perse waar hoeft te zijn |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42. |