![]() |
Lalalala
Jullie kennen ze wel, die nummers waarin je de zanger(es) hoort zingen:
La la la la la La la la la la Na na na na na etc. Wat vinden jullie hier nu van? Valt dit onder de noemer 'artistieke ingeving van de songwriter' of is het simpele, goedkope opvulling van een vocaal nummer? Ik vind het persoonlijk vooral dat laatste. Het getuigt van zó weinig fantasie om 'la la la' in je nummer te gaan zingen, dat ik me afvraag waarom mensen dat kunnen afdoen als 'dat hoort erbij/dat maakt het mooi klinken'... Maar goed, wat is jouw mening erover? |
Het maakt zeker geen mooi nummer, maar je ziet het ook vooral in tweedeklas, slechte songs.
|
daar ga ik niet echt over nadenken
|
ehm
ik twijfel nog :) |
simpele, goedkope opvulling van een vocaal nummer
|
Een zekere artistieke waarde heeft het zeker, daar het een soort diepste uiting van een waar genoegen lijkt te zijn, verpakt in een fraai staaltje fantasietaal.
|
bij de vogeltjesdans kan je niet van invulling spreken...
ik vind het wel kunstzinnig eigenlijk... |
Ligt eraan hoe het gebruikt is... als het een nummer is met een normale tekst maar waar in de instrumentale delen de zanger even lalala of nanana gaat, dan vind ik het best. Als het nummer nou helemaal lalala is, dan vind ik het niks.
|
In dat liedje van ATC is het wel leuk.
it goes around the world lalalalalalalala |
---> Muziek
|
Onzintopic, hangt dus echt van het nr af :o
|
Vaak is het imho een (slechte) opvulling...
|
Pearl Jam - Alive
Hee haha lala im still alive :o |
Soms wél functioneel/toepasselijk.
|
Citaat:
zoals bijvoorbeeld bij nin - the day the world went away, daar is het nummer niet geheel nanana maar ook gewoon normale text lyrics. |
Wat Uriah Heep betreft vind ik het tamelijk storend. Voor de rest luister ik bar weinig muziek waar "lalala"'s in voorkomen.
|
mogen overmatig irritant wordende 'woooo woohoohoooo woooohoo woohoohooooo' ook?
Pennywise - Bro Hymn, of alle foute covers die daarvan circuleren dezer dagen. Vind het vrij irritant maar dat zal meer komen omdat elke bezopen randdebiel dat deuntje gaat eh, reproduceren. Althans, daar een poging toe doen. En dan niet alleen, nee dat moet in hele groepen. Vreselijk. |
Citaat:
|
ligt er aan. soms is het irritant, soms is het geweldig. bij weezer vind ik het bijvoorbeeld altijd wel leuk, die woohoo's er doorheen.
|
Ligt aan het nummer..
Er is ook zo'n liedje, van de Crash Test Dummies geloof ik, waarin een heel stuk "mmmmm" zit.. en dat is erg mooi :) Maar meestal wel beetje jammer. |
kan heel mooi zijn, kan een nummer ook goed verpesten...
kan ff geen voorbeeld verzinnen. |
Dan moet ik meteen aan René Froger ofzo denken..
|
bij kylie vind ik het altijd wel lief
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ze weten gwoon geen betere tekst te verzinnen dan: 'lalalalala'
toch? bijvoorbeel placebo kan niet zo heel mooi zingen (zwak uitgedrukt) maar ik vind die band wel helemaal top omdat de muziek en de teksten gwoon goed zijn!!! beter dan lalalalal naanananan tralalalala enzoverder |
ik vind dat dat ge-lalalaaa en nananaa soms wel een goede aanvulling geeft aan het liedje, zingt zo lekkah mee
oh, en nu doel ik weer op kylieee.. |
de misfits hebben een hoog wowowhohowowowhhhhhhhhhhhowooow gehalte, en dat komt uitstekend tot zijn recht....
|
Oja en dat liedje vanne "And she goes nananana, nananana, colors will keeeeep on tuuurniiing" is ook mooi.
|
is niet zo erg :) ik erger me meer aan fade-out einde's van nummers..
in tenacious D - tribute zit ook een 'aahaahaahahahaha' stukje.. :p |
Kan vet zijn. Wat Birthmark zegt over de Misfits bijvoorbeeld.
|
Citaat:
Ik vind het meestal eigenlijk strontirritant, vooral bij Kylie. |
ik vind het af en toe wel blij :)
|
Citaat:
en wat Sooz zei: dat nummer van de crash test dummies is ook gaaf :cool: |
Ik vind dat je niet kan zeggen dat het sowieso goed of fout is. Bij Kylie klinkt het suckie en bij de Misfits is 't weer vet.
Kwestie van muziekstijl/smaak dus. |
Citaat:
..jaja, ander topic.. maarJA |
Citaat:
:rolleyes: :p |
Citaat:
die clip met dat jochie dat een toneelstukje moest spelen voor zijn ouders ofzo. |
Citaat:
|
Citaat:
Juist |
Bob Dylan - The Man In Me (voor de kenners: hoor ook het begin van The Big Lebowski).
Een goede lalala is altijd beter dan een slechte tekst en bovendien kan een goede muzikant er ontzettend veel creativiteit in kwijt. Tekst is niet alles, namelijk. |
Het mag alleen als de rest van het nummer geniaal is. En dan nog is het best wel stom.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kan doop zijn, kan niet doop zijn. hangt van het nummer af, is naar mijn menind dus niet persé een makkelijke uitweg, in sommige gevallen denk ik ook dat het een melodie sterker kan maken....
|
Het geeft liedjes vaak een leuk meezing gehalte. Moet je van houden natuurlijk, maar als je in een vrolijke bui bent werkt t erg goed.
'For tomorrow' van Blur bijv. zit vol met lalalalala, (is gewoon het refrein) maar het klinkt wel leuk. |
ik vind de lalalalaas in nummers van de skihut iets anders dan als het een goed doordacht nummer is.
Over een instrumentaal gedeelte kan het namelijk heel mooi zijn en moet je ook echt de mogelijkheid nemen om er iets mee te doen (scat-vocal ofzoiets?) |
Citaat:
|
hmmm ligt er inderdaad een beetje aan, maar als je erop gaat letten wordt het heel irritant...
Ik luisterde laatst Frogstomp van Silverchair... en dan heb je zo nu en dan van die delen waarin ze echt regelmatig terugkerend "uuuuuuuuuuuuuhyeah... uhhhhhhyeah... uhhhhh..... oeeeeeeeeeeeehhhhyeah.... uhhuuuu yeah....." zingen, als je dat een paar keer luisterd wordt het vervelend... Maar vaak stoort het me niet zo..... Het is soms voor het metrum wel mooier, maar verder hecht ik er niet teveel artistieke waarde aan... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52. |