![]() |
Gevallen in het niets
Geregen met het gras,
Teveel geschoten kruit, Bepakken mijne schouders, Houdt u vast en val, Regen wordt een drup, Zo klein en o zo lief, Besteeg mij angstig pas, Toen de druppel viel En was, Zo klein een dief... Gestolen uit het hart, Kan het een zonde zijn, Want pijn doet vallen niet? Zo houdt de angst mij klein, Want als je niet kan vallen, Is liefde ook niets waard, Een droom bedekt de wonde, Het gras is dan de zucht, En treuren eeuwig zonde... ------ Hoihoi, Mooi gewauwel in het gras? :rolleyes: Ik weet niet echt een leuke titel vind ik, Kunnen jullie mij helpen?? Alvast bedankt! Tataa! ---- |
Je laatste strofe vind ik het mooist, de rest vind ik ook wel leuk, maar het mist iets vind ik, een bepaald gevoel, dat ik in je laatste strofe wel krijg, het raakt me niet denk ik. Verder loopt het goed, het leest goed weg vind ik. Rijm komt niet gedwongen over.
|
Wat een mooi taalgebruik heb je!, orgineel, ook qua rijm, leuk te lezen, inhoudelijk mooi weergegeven (y). 4e regel 2e strofe, stootte ik wat tegen aan...
|
Ik vind hem heerlijk lezen, alleen de tweede strofe breekt het ritme een beetje; ik moet een te grote omschakeling maken; ik vind deze strofe wat minder lopen. Verder vind ik je woordgebruik, en vooral de beeldspraak erg goed (y). Vooral de eerste strofe, en deze zinnen vind ik prachtig:
Regen wordt een drup, Want pijn doet vallen niet? Zo houdt de angst mij klein, Een droom bedekt de wonde, En het gras is dan de zucht, En treuren eeuwig zonde... (lijkt mij in deze strofe trouwens wel mooier om het woord 'en' aan het begin vd tweede regel weg te laten). Prachtige inhoud, zet me aan het denken en spreekt me erg aan :)! |
Jippie de EN is weg, is inderdaad beter...
Thanxxxx voor het commentaar...ik vind de laatste strofe ook de beste eigenlijk... Doei.... |
Citaat:
|
Hij is zeker leuk
Gedichten horen niet te worden begrepen Weet nie of die zin echt nederlands was maar goed |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44. |