![]() |
leuke piano liedjes
Weet iemand misschien nog leuker liedjes om op de piano te gaan spelen??!?! ;) niet te moeilijk aub..ben voor mezelf n beetje aan t oefenen..dankkuuu :p
|
en misschien weet je ook waar ik dan bladmuziek of gewoon de akkoorden kan vinden, dan kom ik dr ook wel uit think so
;) |
smashing pumpkins- mellon collie and the infinite sadness
coldplay- trouble coparck- sustain radiohead- sail to the moon |
als iemand de bladmuziek heeft van
isaac hayes - ike's mood zouk fijn vinden :) |
Op www.ultimate-guitar.com (Veel tabs, maar ook akkoorden...dus die kun je gewoon op de piano spelen), www.rawktabs.com en www.tabsrus.nl (veel Nederlandse nummers) Kun je akkoorden vinden...
Succes! |
makkelijk?
euhm "when the saints go marching in" :D Smashing Pumpkins - If there is a god U2 - October Muse - New Born (met 1 hand dan) Radiohead - Fog The Animals - House of the rising sun etc alle liedjes zijn eigenlijk wel op een makkelijke manier te spelen |
Billy Joel, heel veel redelijk te spelen pianomuziek :)
She's Always A Woman The Piano Man Goodnight Saigon Summer, Highland Falls Uptown Girl :) |
Dissection - No Dreams Breed in breathless Sleep
|
eeeeeeeejzz
thx ya all (y) |
my immortal van evanescence, ik denk alleen wel dat ie moeilijk is, btje moeilijk te zeggen eigenlijk, k speel zelf geen piano namelijk
|
Waar kun je bladmuziek voor piano vinden op internet?
|
Citaat:
Anorexia Nervosa - Hail Tyranny |
theme van the piano :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Love Story, uit de gelijknamige film. Prachtig nummer! (y)
|
My Immortal is inderdaad mooi, ik ben em op dit moment aan het arrangeren, mocht je em willen, PM dan ff :) (of als je een kant-en-klare versie hebt, hoef ik ut nie meer uit te zoeken :p)
|
Tom Waits
Elvis Costello & Steve Nieve |
|
|
relient k - I hate christmas parties
relient k - celebrate the day starting line - piano song |
Chopin!!!!
|
Chopin, grote klasse man-voor-mij
b.v. waltzes, mazurka's, nog geen nocturnes proberen, te moeilijk, gezien je vragen en reply's Trouwens, evanescence is echt trapje 1 hoor, meisje-dat-dit-niet-kon-bpalen-maar-dacht-dat-et-moeilijk-was-omdat-ze-zelf-geen-piano-speelt! |
Citaat:
TS: Het hangt erg af van wat je wilt en hoe goed je speelt. "niet te moeilijk" zegt niet zoveel. :) Maar bijvoorbeeld "standchen" van Schubert (D957 als ik me niet vergis) is niet erg moeilijk en wel erg mooi. Of een sonata van Mozart. Nou ja, ik vind het lastig bepalen wat geschikt zou zijn omdat ik geen idee heb van je niveau en voorkeuren. :) (klassieke bladmuziek is veel te vinden op www.sheetmusicarchive.net met een limit op 2 per dag. Het zijn wel pdf bestanden dus zorg dat je acrobat reader hebt) |
Leopold Godowsky's studies van de Chopin etudes, veel moeilijker dan dat wordt het niet. Hamelin speelde ze allemaal. Je favorite Chopin etudes klinken nog indrukwekkender en voller. Sommige zijn voor enkel de linkerhand. Vooral de tertsenetude, revolutionary en winter wind zijn goed (op25no6/study 39, op10no12/study 22, op25no11/study 42).
|
|
Pianotabs? Kun je muziek lezen nog ingewikkelder maken? Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Wat is de fobie voor noten? Ik lees zelf erg slecht en ik vind het ook kut om te doen(ligt aan mij), maar dit systeem?
|
Beethoven's Für Elise enzo, standaard, goed te leren als n00b ;)
En Bach heeft wel wat menuetjes die goed te leren zijn. Dat ding dat ze in de Efteling spelen bijvoorbeeld :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Sarah McLachlan - angel
|
Citaat:
Voor de rest is dat heel goed te doen. Dus ook om het helemaal te leren... ;) |
http://www.ukpianogroup.f9.co.uk/pt-gr-uk/valerie.htm
Kun je zien hoe moeilijk een werk ingeschat wordt. |
Boer er ligt een kip in 't water... het eerste melodietje dat ik op de piano leerde... Haha!!!
:D |
Citaat:
(vooral om ideeën op te doen voor andere stukken) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01. |