![]() |
Werkstuk Diabetes
Ik weet niet of het hier thuishoort, maar probeer het maar ff :P
Ik ben samen met een klasgenoot een werkstuk (praktische opdracht) aan het maken over diabetes. Nou willen wij de volgende vraag gaan onderzoeken: Heeft Diabetes Invloed op Het Sociale Leven van Jongeren? Mijn vraag is daarom of er hier misschien iemand is die diabetes heeft en de leeftijd heeft tussen 16 en 20 jaar en wil meewerken aan deze opdracht? Je hoeft niet zoveel te doen hoor, maar we zijn nog niet helemaal erover uit wat we gaan doen. In ieder geval niks moeilijks. Alvast bedankt (y) , Chantal |
Ik wil best meewerken hoor!
Ik hoor wel als je iets wilt weten... |
Thnx!!!
Het wordt egt niet te moeilijk hoor. Het wordt iets in de geest van een week een dagboek bijhouden en een enquete ofzo. Maar ik ben al blij dat er een iemand is die mee wil werken. |
je kunt zo'n werkstuk het best bekijken vanuit het scegs-model
s = somatiek (dus de ziekte zelf, hoe ontstaat het, wat gebeurt er met het lichaam etc) c= cognitie (dus, hoe denkt de persoon zelf over zijn ziekte, heeft hij de indruk dat hij zelf er iets aan kan doen?) e= emotie (dus hoe reageerd de persoon op de klachten) g= gedrag (dus hoe gedraagt persoon zich als hij/zij ziek is, last van de klachten heeft) s= sociale omgeving (dus hoe reageerd de omgeving op de patient en hoe de patient op de omgeving) verder is het natuurlijk leuk om het te hebben over ethische kwesties, epidemiologische kwesties (dus: hoe vaak komt het voor, hoevaak wordt iemand ziek door... etc...), historische feiten nouja, hier kan je wel wat mee :) |
Wat een verschrikkelijk origineel onderwerp!
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat toch weer lekker sarcastisch zeg :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een onderwerp als 'diabetes mellitus' is zo saai. Wil je diabetes, neem dan eens diabetes insipidus. Dat is waarschijnlijk eens iets nieuws voor je docent. Als er iets is waar ik een hekel aan heb is het wel zo'n saai standaardonderwerp. Maarja, wie ben ik om me daarmee te bemoeien. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Precies, en ik kan er toch niks aan doen dat ons oude onderzoek compleet nutteloos was volgens zo'n arts, en dat we twee weken voordat we de kladversie moeten inleveren een ander onderwerp moesten zoeken :o |
iemand denk dat ie super goed is.......
wat maakt het nou uit, ooit bij nagedacht dat het misschien ook een opdracht kon zijn? wij krijgen onderwerpen toegespeelt valt niets te kiezen dan |
Citaat:
Saai. :eek: |
nee niet saai
wat is daar nou saai aan?? alleen maar goed dacht ik zo dan krijg je geen dubbele onderwerpen en word je verplicht tot een moeilijk onderwerp maar we mogen ook gewoon zelf kiezen hoor wees maar niet bang |
Citaat:
Ik dacht dat je dan een heel simpel onderwerp toegewezen zou krijgen. Dat lijkt mij echt verschrikkelijk: een heel simpel onderwerp toegewezen krijgen, en niet iets mogen doen wat wel een uitdaging is. Ieuw. |
Citaat:
Als je nou niet echt veel van een onderwerp weet en je wilt er wel meer over weten, waarom zou je dan niet zo'n onderwerp nemen? Ook al hebben al veel meer mensen dat gedaan? Dat jij nou al zoveel weet... dat hoeft bij anderen nog niet het geval te zijn. |
*is het helemaal eens met ekki*
het is ook een uitdaging om iets anders te onderzoeken van een al om bekend onderwerp |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.