![]() |
ik bezweer je mijn verzet
waarachtig wonder
ik verzet me tegen dat wat groeit nooit en nimmer wil ik nog maar toch gevoel van binnen vereenzaamd en verbitterd kind verlangen groeit in mij maar angst weegt zwaarder wat rest mij nog slechts depressiviteit toch geluk vervuld mij met een blijheid die 'k niet kennen wil want angst weegt zwaarder dan verlangen dat is wat ik bezweer |
Heel mooi, maar je laatste regel vind ik helemaal niks eigenlijk. Het komt veel te gedwongen over. Erg jammer, want verder loopt hij goed en zit er een zware maar mooie sfeer om je gedicht heen :) .
|
de laatste 2 strofes kostten me sowieso meer moeite. heb er mee zitten prutsen en ben er zelf ook niet echt tevreden over... maar de inhoud ervan is wel 'essentieel' :) maar er wordt dus nog aan gewerkt..
|
Ik vind de vijfde strofe juist erg mooi :). De laatste strofe is inderdaad niet zo'n goede afsluiter; niet echt pakkend. Verder een goed gedicht, mooie verwoording; sterk en veelzeggend. De vorm spreekt me aan, ik vind je gedicht erg goed van opbouw. Gebruik van enjambement is (y)! Bovendien een erg mooie titel..
|
optie??
Want ik bezweer je angst weegt zwaarder_ dan een groeiend verlangen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Goed begin; mooie alliteratie, leuke vorm, inhoudelijk goed weergegeven, diep, houd ik wel van:). Soms zoekend naar het ritme, maar over het algemeen loopt het gewoon goed. Tips zijn verder al gegeven (y)
|
Deze vind ik wel mooi, niet zo gezocht diep (ik bedoel dan dingen als "wat is de zin van het leven" dat kan iedereen zich afvragen) origineel concept, tweede optie is ook beter vind ik.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24. |