![]() |
~Bezinning~
Soms sta ik stil,
en ga ik liggen op de grond Ik kijk dan naar de witte hemel, en zie de wereld rond Ik rijg dan aan mijn dromendraad, de wolken zacht ter stapel En vraag de zon, de blauwe lucht, ter dans in vrije vlucht |
wederom weer een prachtig omschreven beeld met een geweldig visualiserende inhoud en sterke verwoording.
|
Prachtig! De eerste keer struikelde ik heel even in de tweede strofe vanwege de omschakeling in het rijmschema, maar toen ik ingesteld was op een ander rijmschema, leest het heerlijk...
Het is zo'n sprekend, ontroerend gedicht. Vooral de regels 'Ik rijg dan aan mijn dromendraad, de wolken zacht ter stapel', geweldig... echt heel erg mooi verwoord! Ook het woordje 'dan' wat twee keer terugkomt geeft het gedicht iets ontroerends, iets liefs :). Hm, mooie titel trouwens :)! |
Citaat:
Dat rijmschema, grappig dat je daar wat van zegt, want daar zat ik zelf dus een beetje mee. Ik moest wel afwijken, anders kon ik het gewoon niet verwoorden. Niet storend dus? |
Prachtig gedicht! Goede woordkeus, prettig lezend ritme, mooi verbeelde inhoud. Complimenten :)
|
Citaat:
|
mooi g edicht!!!
|
Ik heb er niet zo veel over te zeggen wat nog niet gezegd is. Ik heb geen moeite gehad met het ritme overigens. Ik denk dat het woordje prachtig mijn mening wel zo'n beetje dekt :) .
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49. |