Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   hulp tegen krabben van korstjes (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=665177)

Pandemonium 18-11-2003 14:46

hulp tegen krabben van korstjes

Ik krab korstjes en niet zo'n beetje ook, het is echt een soort verslaving op een dag krab ik korstjes er minstens 2 keer af, als het niet meer is. ik krab ook als het echt zo'n pijnlijk korstje is. het is echt een soort kick als het korstje er af is.. :(En als ik een keer geen korstje heb dan baal ik daar echt van!

Maar ieder geval je krijgt er natuurlijk littekens van, en ik zou graag stoppen met dat krabben maar het lukt echt niet!! ookal doe ik er een pleister op, dan haal ik die er gewoon eerst af. Ik vind het best wel vervelend en waarschijnlijk zit het gewoon in mn hoofd ofzo...

Maar mijn vraag was, heeft iemand die ook of heeft iemand dit gehad, en doe je het nog of ben je er mee gestopt, en zo ja, hoe?

iig bedankt!

xXx

ps: ik weet niet of het hier goed staat...

Quiana 18-11-2003 14:49

Waarom krab je? Omdat het jeukt/irriteert, omdat...?

Ik had (heb) er last van, maar dat komt door jeuk...
Heb er ook cyrtex, mentholpoeder en allerlei zalfjes tegen
gekregen, maar echt helpen doet het niet.

Yab-Yum 18-11-2003 14:56

Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem, en ik weet niet hoe ik ermee moet stoppen. Mezelf dwingen elke keer ergens anders aan te denken, iets beters kan ik niet bedenken. Tis hopeloos.

Pandemonium 18-11-2003 15:31

Citaat:

Quiana schreef op 18-11-2003 @ 15:49:
Waarom krab je? Omdat het jeukt/irriteert, omdat...?

Ik had (heb) er last van, maar dat komt door jeuk...
Heb er ook cyrtex, mentholpoeder en allerlei zalfjes tegen
gekregen, maar echt helpen doet het niet.

nou omdat het zeg maar MOET... heel vervelend!

Pandemonium 18-11-2003 15:31

Citaat:

kaasstaafje schreef op 18-11-2003 @ 15:56:
Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem, en ik weet niet hoe ik ermee moet stoppen. Mezelf dwingen elke keer ergens anders aan te denken, iets beters kan ik niet bedenken. Tis hopeloos.
Ja dat ergens anders aan denken lukt bij mij ook niet, ik krab ook gewoon gedachteloos zeg maar...

Yab-Yum 18-11-2003 15:37

Citaat:

lolly schreef op 18-11-2003 @ 16:31:
Ja dat ergens anders aan denken lukt bij mij ook niet, ik krab ook gewoon gedachteloos zeg maar...
Ja maar goed op een gegeven moment heb je toch wel door dat je bezig bent. Dan meteen stoppen. (jaja ik weet t en dan denk je eigenlijk: ja maar nu ben ik toch al bezig ik moet t toch op zijn minst even afmaken enz enz allemaal smoezen om er onderuit te komen niet aan toegeven)

Pandemonium 18-11-2003 15:39

Citaat:

kaasstaafje schreef op 18-11-2003 @ 16:37:
Ja maar goed op een gegeven moment heb je toch wel door dat je bezig bent. Dan meteen stoppen. (jaja ik weet t en dan denk je eigenlijk: ja maar nu ben ik toch al bezig ik moet t toch op zijn minst even afmaken enz enz allemaal smoezen om er onderuit te komen niet aan toegeven)

grr maar dat lukt me echt niet :( whuhuhu ik vind het niet meer leuk :(

Miracle 18-11-2003 15:40

Vroeger heb ik veel eczeem gehad. Nu nog maar met vlagen (met dit weer wordt het erger) gelukkig. Wat bij mij erg hield is verbandjes er omheen, of pleisters of weet ik veel. Iets wat het afdekt en het je moeilijk maakt om eraan te zitten. Gewoon ideaal zwachtel bijvoorbeeld. Het nadeel is dat het wel opvalt, maar voor thuis is het al wel een oplossing, misschien...

Succes ermee!

Pandemonium 18-11-2003 15:43

Citaat:

dreen schreef op 18-11-2003 @ 16:40:
Vroeger heb ik veel eczeem gehad. Nu nog maar met vlagen (met dit weer wordt het erger) gelukkig. Wat bij mij erg hield is verbandjes er omheen, of pleisters of weet ik veel. Iets wat het afdekt en het je moeilijk maakt om eraan te zitten. Gewoon ideaal zwachtel bijvoorbeeld. Het nadeel is dat het wel opvalt, maar voor thuis is het al wel een oplossing, misschien...

Succes ermee!

dat heb ik al geprobeerd, maar ik haal het er vanaf.. het is eigenlijk gewoon stom van mezelf!

maar iig bedankt voor je reaktie

fiepje 18-11-2003 16:41

Citaat:

lolly schreef op 18-11-2003 @ 16:31:
nou omdat het zeg maar MOET... heel vervelend!
mja idd :(
kheb dr ook last van, en idd ook littekens en shit :(
kweet niet wat helpt...

pure_evil 18-11-2003 20:01

een soort obsessie dus? je ziet een korstje...probeert jezelf tegen te houden en uiteindelijk krab je het korstje ervan af...
misschien dat het helpt om als je jezelf niet meer kunt bedwingen alle nadelen (littekens, bloed, langzamere genezing etc) op een rijtje te zetten? dat je daardoor wordt tegengehouden? en als het jezelf dan gelukt is om niet te krabben, jezelf "belonen"

kheb verder ook geen idee :(

lotjesnotje 18-11-2003 20:14

ik heb ut ook.... kweet egt niet wat ik er tegen moet doen... het is egt vaag want ut moet van me zelf... :(

ekki 18-11-2003 20:16

Dit gooi ik naar psychologie (of is dat een domme beslissing?). Het lijkt me een vrij 'psychologische' afwijking, wat verder niets met het lichaam zelf te maken heeft (hoewel daar natuurlijk wel die korstjes op zitten). Als iemand het er niet mee eens is, dan hoor ik dat graag, maar het lijkt mij het beste.

Quiana 18-11-2003 20:19

Citaat:

ekki schreef op 18-11-2003 @ 21:16:
Dit gooi ik naar psychologie (of is dat een domme beslissing?). Het lijkt me een vrij 'psychologische' afwijking, wat verder niets met het lichaam zelf te maken heeft (hoewel daar natuurlijk wel die korstjes op zitten). Als iemand het er niet mee eens is, dan hoor ik dat graag, maar het lijkt mij het beste.
Maar dan valt het onder am, denk ik.. en dat onderwerp is verboden op Psych.

Ik sluit 'm voorlopig, even overleggen met de andere fb's. Als er iets anders uitkomt, is dat vanzelf duidelijk. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.