Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Rassensoorten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=665224)

Upke 18-11-2003 15:31

Rassensoorten

Okeej je hebt het blanke ras (zoals europeanen), je hebt het zwarte ras (zoals afrikanen), en je hebt het aziatische ras (zoals chinezen). Dit zijn de 3 grote bekende rassen, ik weet dat je ook nog wel het indiaanse ras hebt, en bijvoorbeeld het mongoolse ras. Maar wat mijn vraag is, waar horen marokanen en turken onder? De turken die ik ken kun je wel herkennen aan meestal zwarte haren en bepaalde gezichtstrekken, en hebben ook een blanke huidskleur net als europeanen. Marokanen daar in tegen hebben een bruinere huidskleur, maar zijn geen negers! Welk ras horen zij dan onder? En zijn turken gewoon van het ras blank? Want ik hoor wel vaak dat wij nederlandse racisten zijn als we een turk uitschelden terwijl hun zelf van hetzelfde ras zijn?

Suqeunse 18-11-2003 16:58

Marokkanen zijn arabieren dus horen bij de blanke en donkere ras, een mix eigenlijk.

Btw: ik ken marokkanen die donker zijn , maar ook marokkanen met blauwe ogen en blonde haren, die zijn dus eigenlijk blank.

Turken zijn geen arabieren, maar euroaziaten, die zijn dus eigenlijk ook blank..

Waarom wij ze discrimineren weet ik ook niet, zij zijn namelijk ook blank ja. maar ja mensen maken ook fouten.
iedereeen is tenslotte een MENS

;)

Fade of Light 18-11-2003 17:37

een blonde marokkaan? ja als je je haren bleekt :rolleyes:

of een albino :p

Leonoor 18-11-2003 17:43

Citaat:

Fade of Light schreef op 18-11-2003 @ 18:37:

Ik ken ze ook, zonder gebleekte haren of albino te zijn.
Helemaal niet zo raar dus.

Suqeunse 18-11-2003 18:26

Citaat:

haha welcom to planet earth :s :p

Fade of Light 18-11-2003 18:41

ik heb ze nog nooit gezien :p

MUTS123 18-11-2003 19:00

Ik keek er ook wel even van op in Turkije, een ECHTE :o blonde Turk met knalblauwe ogen. Het zal met Marokkanen dan ook wel kunnen ja.

Another Way 18-11-2003 19:16

What about Native (South) Americans en Aborigonals?

allah123 18-11-2003 19:51

ik kom uit marokko mijn ouders zijn zeer gelovig en erg traditioneel wat kan ik hier aan veranderen want ik voel niks voor hun religie

allah123 18-11-2003 19:55

ondanks mijn houding en die van andere tegenover mijn ras wil ik mij bekritiseren want mijn moeder vooral word vaak lastig gevallen op straat door autochtonen jongeren

pure_evil 18-11-2003 20:04

Citaat:

Upke schreef op 18-11-2003 @ 16:31:
Want ik hoor wel vaak dat wij nederlandse racisten zijn als we een turk uitschelden terwijl hun zelf van hetzelfde ras zijn?
dus als ik een neger discrimineer, mag dat wel, omdat hij van een ander "ras" is?!

Roos 18-11-2003 20:05

Marokkanen horen bij het Kaukasische (blanke) ras.

Je bent dus in feite geen racist, als je, als blanke, iets tegen Marokkanen of turken hebt. Maar vaak wordt het wel zo genoemd.... als je een echte taalpurist bent, moet je dus spreken over 'discriminatie' ofzo, niet over 'racisme' :)

DaBoY 18-11-2003 20:11

Hmmm...en mensen uit India dan?

Geen neger, geen blanke en ook geen Aziaat (Chinees) :eek:

Roos 18-11-2003 20:26

Citaat:

DaBoY schreef op 18-11-2003 @ 21:11:
Hmmm...en mensen uit India dan?

Geen neger, geen blanke en ook geen Aziaat (Chinees) :eek:

Er zijn voor zover ik weet, 3 'hoofdrassen': kaukasisch, negroide en mongolisch.

Maar vandaag moest ik toevallig ergens mijn ras invullen, en toen waren er 5 keuzemogelijkheden, volgens mij was er ook een apart hokje voor 'pakistam en india' ofzoiets :)

ESCO 18-11-2003 20:40

Srilankezen die gasten zijn zo zwart als een neger en hebben gewoon plat haar.
Maori, samoa eilandjes:
De maori's zijn blanken met zwart haar of bruin.
De samoa eilanden zijn bruin of zwart en hebben cruise haar.
Waar horen zij thuis dan.

Blanke Marokanen zullen waarschijnlijk meegenomen zijn van Spanje naar Marokko toen de Moren nog de baas waren.
Anders zijn ze gewoon albino's,marokanen met een blauwe ogen bestaan niet en als ze halfbloed zijn,zijn het geen marokanen.

Verder zucht er zijn in N.L zat Turken met blond haar en blauwe ogen.
Denk even na mensen Hongarije en Rusland lopen er ook zat mensen rond met blauwe ogen en blond haar.
Rusland en Turkije zijn twee groot machten geweest van Europa, makkelijk zat dat er dan ook blonde mensen rondlopen in deze landen.

Suqeunse 18-11-2003 22:00

Citaat:

ESCO schreef op 18-11-2003 @ 21:40:

Anders zijn ze gewoon albino's,marokanen met een blauwe ogen bestaan niet en als ze halfbloed zijn,zijn het geen marokanen.

Hahaha, samengevat: lulkoek, bullshit, onzin, kletskoek...

Bron??? is er niet nee want het is niet waar
Dus marokkanen met blauwe ogen zijn er niet? haha, jij denkt zeker dat alleen europeanen en amerikanen blauwe ogen hebben, nou dan ben je wel erg dom voor een 20jarige.

ESCO 19-11-2003 08:20

Citaat:

??? is er niet nee want het is niet waar
Dus marokkanen met blauwe ogen zijn er niet? haha, jij denkt zeker dat alleen europeanen en amerikanen blauwe ogen hebben, nou dan ben je wel erg dom voor een 20jarige.
Die bestaan er niet nee.
Latijns amerika bestaan er geen indianen met blond haar en blauwe ogen.
De mensen die wel blond haar hebben en blauwe ogen zijn spanjaarden, oostenrijkers,duitsers en fransen.
Spanjaarden kwamen met Cortez mee en andere spanjaarden mee.
Oostenrijkers kwamen in 1700 om de spanjaarden weg te jagen mislukte.
In die zelfde tijd kwamen er ook de fransen.
De duitsers weg gevluchten moffen kwamen in 1940-1950.

alsjeblieft.

Noord afrika de Moren[marokanen tunesiers].
Deze zijn tot noord spanje in het land binnengedrongen zo hebben zij hun wiskunde achtergelaten in spanje, slaven mee genomen uit spanje.
In valencia zijn er nog mooi gebouwen van de Moren te zien.

alsjeblieft

Alexandrie[egypte]
Voor de tijd van cleopatra veroverde Griekenland egypte en noemde het toen Alexandrie.
Cleoptra stamd af van griekse ouders en niet dus van ras echte egyptenaren.
Als je dit niet geloofd moet je national geographic een keertje kijken leer je veel van.
Er zijn toen in die tijd nog wat mensen overgebleven met blond haar maar niet veel.

alsjeblieft

De Hunnen mongolen zijn tot west Europa gekomen door veroveringen, daardoor hebben ze ook slaven mee genomen met blonde haren.
Een goed voorbeeld was op national geographic over chinezen die vertelde op muur schilderingen dat er in de tijd van de chinese muur.
Blonde woesterlingen op het paard de muur bestormden.

Ik kan je ook nog wat geschiedenis les geven over de slaven hoe komt dat sommige surinamers en zwarte amerikanen blauwe ogen hebben of groene.

maar als je, je gezonde verstand gebruikt weet je dat wel.

MZZL

ESCO

DaBoY 20-11-2003 19:52

zozo :eek:

Daantje_0705 20-11-2003 20:27

Citaat:

Je hebt een volk dat leeft in de Westelijke Sahara (onder Marokko dus) dat blond haar en blauwe ogen heeft dus het kan echt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.