![]() |
Gitaarspelen
Wil gewoon ff weten wat jullie zoal spelen op elektrisch gitaar.
Ik speel meestal metallica strakke deuntjes duidelijk hoorbaar wat er gespeelt word niet al te moeilijk de solo's zijn alhoewel best nogwel een uitdaging dus geen kiddystuff. Maaru post maar wat je meestal speelt(ben nieuwsgierig :P) |
jazz (standards)
|
ik speel altijd mee met muziek, nummers, echt van alles wat, soms ook metallica, maar veel punk, ook veel improviseren.
|
ik speel nu n paar weekjes greenday echt keimoeilijk, volgende week blink proberen
|
S h r e d
|
Citaat:
|
van alles eigenlijk
|
Citaat:
|
folk metal...power metal...heavy metal...blues...
|
ik speel eigenlijk alleen nog maar eigen werk, maar als ik dan toch weer eens zo'n techniek-bijslijp-dag heb dan is het meestal: Meshuggah om mn ritmegevoel en strakheid op peil te houden, en een zooi klassieke etudes om mn vingertjes weer wat soepeler te maken.
En ik moet ooit nog eens een keer gaan oefenen op arpeggio's/sweeps, maar zolang ik ze niet functioneel in de muziek kan gebruiken laat ik dat nog maar ff zitten. |
meestal pingel ik gewoon wat weg op me akoestische
als ik me elektrische pak vaak wat steve ray vaugh of andere bluesdingen |
Citaat:
Lol, ik ben zelf net begonnen met gitaar, dus ver kom ik nog niet :P |
vaughan moet dat natuurlijk zijn :o edit: :bloos:
ik vind vai en satriani eigenlijk niet echt boeiend, ik bedoel ze kunnen superspelen maaer de nummers raken me niet echt. dus keb et nooit geprobeerd ofzo |
Citaat:
Ik las op de sonymusic site dat het Vaughan is officieel =/ Hmm...Mja...Satriani heeft soms wat erg Countrys erdoorheen =/ Vai vind ik opzich best wel leuk om naar te luisteren soms :) |
Citaat:
Wil maar zeggen, voor blink & greenday moet je 3 akkoorden kennen of zo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
lalalalalalaaaaa*kuch*sarcasme*kuch* lalalalalaa *kuch*
|
Citaat:
ik speel alleen rock&roll |
Citaat:
|
metallica, dimmu, rotting christ, arpeggio's, laatste tijd ook veel oefeningen voor techniek.
Qua solo meer in de richting van Vai en Satriani. Ooit kon ik drie nummers van Satriani perfect spelen, maarjah ouderdom...speel ook veel eigen zooi, of improviseer ter plaatse twee noten. |
Speel nu 2 maandjes ofzo. Ben nu bezig met vooral metallica, vingeroefeningen, enkele makkelijkere metallicasoloos (denk aan de nothing else matters solo). Vaak speel ik ook gewoon wat in het ronde weg, maar mijn rechterhand met linkerhandcoördinatie moet veel beter.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja dat heb ik ook 'ooit' in de planning staan... maar met mijn blues penatonische solo stijl heb ik daar niet zoveel aan op dit moment :) Verder speel ik ; Maiden, Sepultura en nog 200 bands bl@@t. |
Ben eigenlijk bijna alleen maar bezig met eigen nummers schrijven. Af en toe wat van Opeth (White Cluster, Windowpane, The Drapery Falls, Dirge For November, The Moor, Deliverance, en enzovoorts) of bands als Tool en My Dying Bride, en voor de rest ook nog van alles wat.
|
Kunnen we die eigen liedjes ergens luisteren?
|
Led Zeppelin, simpel Metallica, wat techniek. Of Obituary, beukt stevig maar is makkelijk te doen (Slowly We Rot). O ja, in het weekend shred ik op Paganini's Caprice nr. 5. Speel een half jaartje.
|
Citaat:
Maar m'n zoektocht naar bandleden en een goeie oefenruimte is eindelijk bijna voltooid, dus hopelijk snel een crappy minidisc-demo vanuit de oefenruimte ofzo. :D |
behoorlijke takkeherrie
|
Ik doe t nu 2 jaar en ik kan een aantal nummers pingelen van darkthrone, satyricon, gorgoroth en meer van die soort, maar zelf wat verzinnen doe ik ook erg graag.
|
Ik heb nu sinds 4 maanden mijn elektrische gitaar, een London City VS-1, met een Roland Cube15.
Ik speel: Metallica - Nothing Else Matters Metallica - One Metallica - Sad But True Metallica - So What Metallica - The Unforgiven Metallica - Jump in the Fire Metallica - St.Anger Metallica - Frantic Metallica - Dirty Window Metallica - Enter Sandman Audioslave - Gasoline Audioslave - Like A Stone Jimi Hendrix - Burning of the Midnight lamp intro Jimi Hendrix - Star Spangled Banner Rage Against the Machine - Guerilla Radio Marilyn Manson - Sweet Dreams Slayer - South of Heaven Skunk Anansie - Pickin' On Me Lenny Kravitz - Believe System of a Down - Marmelade System of a Down - Toxicity System of a Down - Metro System of a Down - Temper (op bas-gitaar) en nog véél meer |
Ik heb in groep 8 een half jaar les gehad, en ik kan......... Nix helemaal nix :P
En ik wil het graag weer gaan leren, weet iemand nog een paar goeie sites waar je een beetje geleerd kan krijgen hoe ik op dat ding moet jengelen? :D |
Goh, ik zit er nou bijna een jaar op en kan nog steeds niks
Niet dat ik de eerste 10 maanden ooit heb geoefent ofzo, maar toch... |
als ik bas speel ik veel met muziek mee waar ik wat op improviseer, of gewoon lekker strak meespeel
ik speel alles wat ik met mijn band doe + op het moment veel van What Hits van the chili peppers en van jamiroquai |
Jamiroquai eveneens (echt heel leuke baslijnen, soms wel te snel voor mij)
Skunk Anansie Nirvana, van mijn beginperiode The beatles :) Veel improvistatie, klassieke deuntjes die in me opkomen The doors RHCP Vanalles dus Ik probeer vaak alle baslijnen, in alle genres na te doen(ik kan tetris op bas ;) ) die ik hoor. Vaak natuurlijk met veel gebreken aangezien mijn techniek (slappen etc) helemaal niet op punt staat. Metal bas ik zelden, buiten tool dan. Als er een deuntje is dat me aanstaat probeer ik dat na te spelen, maar dan is dat vrijwel nooit de baslijn. |
Met bas vind ik het vooral leuk om met muziek mee te spelen, daarop te improviseren.
|
ik speel pas een jaar, en als je ziet wat ik al kan (of hoort eigenlijk :) )
ga eens naar www.mxtabs.net, en leer daar tablatuur lezen, en haal van die site echt HEEL veel tabs. Zoek je een bepaalde tab, gebruik dan www.tabrobot.com |
ik speel nu ook net 'n jaar. Speel voornamelijk punk nummers, sommige metal, maar wel de snelle, solo's doe ik niet echt, want moet rythem guitar doen, solo's doet me broer in de band =P
Ik moet dus tempo etc houwe |
Citaat:
|
Citaat:
:nono: |
Citaat:
|
hardcore/punkrock emo muziek, vaak met cd mee.
nummers van mijn bands. eigen creaties. beetje kloten. |
Wat nummers van andere bands, vanalles wat, heel verschillend
Eigen creaties en nummers van mijn band Vooral metal,rock,blues en akoustische nummers |
hm, ik wou dat ik kon gitaarspelen, dan zou ik de hele dag Radiohead (Street Spirit, Exit Music) en Muse (Unintended, Hate this and I'll love you) spelen...
|
Metallica
Iron Maiden Ozzy Osbourne Dimmu Borgir Immortal Pantera Dire Straits Pink Floyd (voor de solo's) Ac / Dc Black Sabbath Deep Purple Eric Clapton Guns 'N Roses H I M Jimi Hendrix KISS Led Zeppelin Manowar Marilyn Manson Nightwish Stratovarius dus zon beetje Heavy Metal, Power Metal, Ouwe rock wat Gothic Metal etc :+ |
black/death/folk metal. satyricon, darkthrone, gorgoroth, lord belial, graveland, aryan terrorism, deicide, enslaved, enz.
|
Sonata Arcitica, Nevermore, Metallica (duh), beetje nu-metal....
en momenteel ben ik m'n vingers aan t breken op Dream Theater. |
ik bass meestal mee op Nirvana.
een beetje NOFX en Bad Religion verder. verder ook niks bijzonders. |
Ik speel de laatste tijd op de bass:
-Metallica -Pulling Teeth (Anethesia) (de eerste 2 minuten) -Rufio - Still (intro) -Kiss - Detroit Rock City (speel ik volgens mij al iets van een jaar lang elke dag een keer :| ) -AFI - Total Immortal In theorie moet ik ze alle 4 kunnen. 2 helemaal en 2 wat tussen haakjes staat. Maar Metallica gaat nog wel iets te vaak fout vind ik. |
goh, het enige wat ik op mijn akoustische gitaar speel is een beetje hard raggen... daarom gaan ook steeds de snaren kapot denk ik...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08. |