![]() |
naief
Wanneer vind jij iemand naief/ wat versta je onder naief? (een vriendin van me wordt namelijk vaak een naief meisje genoemd)
|
Als iemand het ware niet van het onware kan onderscheiden.
|
In alle onschuld.
|
Als je nog steeds gelooft in het linkse gelijk.
|
Citaat:
|
Als iemand bepaalde dingen niet onder ogen ziet en nog steeds in zn eigen ding gelooft....
T zijn wel meerdere dingen trouwens. |
Ik wist eigenlijk ook niet wat het nou precies betekende.
Maar het is dus ongeveer het tegenover gestelde van nuchter? |
nee, het t.o. van realistisch toch?
|
Citaat:
|
als je 'de waarheid' niet onder ogen kan zien
wat zeg ik dat toch weer geweldig :o |
Als je bent zoals ik...
|
Als je alles aanneemt wat anderen je vertellen. Als je weinig realiteitszin bezit, je eigen werkelijkheid hebt.
|
Verbloemde/versimpelde kijk op de werkelijkheid en bent goedgelovig.
|
Citaat:
|
Citaat:
na·ïef (bn.) 1 onbedorven, zonder onoprechte bijbedoeling => argeloos, dazig, in alle onschuld, ingénu, onnozel 2 onervaren terwijl dat niet zo zou moeten zijn => kwezelachtig |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jullie zijn grappig :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Soms vind ik het onterecht als men een bepaald idee als naief bestempelt.
|
Citaat:
|
als het zo'n oninttelectueel iemand is maar toch probeert in elke discussie mee te praten op een irritante manier en dan ook moeilijke woorden gaat gebruiken terwijl ze daar duidelijk nog niet aan toe zijn. Is niet alleen naief, je lijkt er nog onopgeleider door ook nog.
|
Citaat:
|
Naief zou ik omschrijven als goedgelovig en dat is dus eigenlijk best breed.
Zal het eens in het woordenboek opzoeken: '1. natuurlijk, ongekunsteld, eenvoudig 2. onnozel, getuigende van beperkt begrip' Hm, ik vind dit een te negatieve uitleg van het begrip naïef, maar dat kan aan mij liggen, ik zou het eerder als iets onschuldigs en te goed voor deze wereld omschrijven, maar goed. |
Als iemand erg goedgelovig is.
Meestal stemt een naïef iemand Partij van de Arbeid of GroenLinks. SP en LPF juist niet, want die hebben geen erg soft imago. Naïeve meisjes vind ik over het algemeen trouwens wel vaak heel erg lief. |
Citaat:
|
als je naief bent, kun je nog zo heerlijk in het goede geloven van alles.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20. |