![]() |
dubbele studie en collegegeld/stufi
of moet dat bij School & Studie ?
enniewee.. ik doe momenteel een HBO opleiding en ik wil volgend jaar graag uni Psychologie erbij gaan doen. Ik heb vernomen dat je maar één keer collegegeld betaalt, klopt dat ? En wat ik me eigenlijk meer afvraag is hoe dat zit met de studifinanciering. Moet je dan voor allebei de studies genoeg studiepunten/credits halen, of voor eentje ? Of geef je een tweede studie helemaal niet door aan de IBG ? |
1x collegegeld betalen ja
en je hoeft volgens mij alleen van je 1e inschrijving je norm te halen |
Citaat:
Met het eenmalige betalen van het collegegeld kan je zo veel studies doe als je wilt binnen jouw universiteit. |
Volges mij geldt dat niet als je HBO en Uni combineert hoor :confused:
|
Dat dacht ik idd ook, Sithan.
|
Maar die opleiding zal niet gaan lukken. Mensen die 1 studie doen gaan voor omdat er zwaar tekort is aan plaatsen.
bv leiden beperkt het aantal studenten al.. |
Volgens mij betaal je per onderwijsinstelling maximaal één keer collegegeld.
|
Hier zijn al veel topics over geweest, en ik weet het antwoord nu nog niet :s Echt iedereen zegt wat anders :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op de site van Hogeschool Rotterdam vond ik dit:
Citaat:
|
ik sta dit jaar ingeschreven bij zowel hogeschool als universiteit. bewijs betaald collegegeld van hbo was geldig op universiteit. geloof mij maar :)
(en stukje van pim is ook wel duidelijk) |
Het lijkt me dat wanneer jij onderwijs volgt aan twee verschillende onderwijsinstellingen jij ook twee keer lesgeld betaalt. Beide instellingen maken volgens mij kosten, dus lijkt het me logisch dat ze daar een vergoeding voor vragen.
|
Citaat:
|
Uni psychologie is wel 4 of 5 jaar, hou je daar rekening mee?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zelf doe ik psycho en rechten samen, gaat wel redelijk... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21. |