![]() |
Noli me tangere!
Noli me tangere
noli amoris equos tangere meos et me tenere in bracchis tuis tua tua tua tua tua pellis tua corque est meum ossa atque pellis vides cor meum micare? o oculi caelissimi tui! caerulei velut aer velut caespes in te iuncti tu te coniunge mecum! o tu ambula mecum! o mecum vive quoque |
wat wil je hier mee bereiken?
|
Citaat:
misschien plaats je er beter een vertaling bij, ik den kniet dat iedereen hier zo goed latijn kan :) |
Citaat:
vertaling lijkt me inderdaad een goed idee :) |
noli amoris equos
Wat betekend deze zin? Ik kan 'amoris' bijvoorbeeld niet helemaal plaatsen; of het is het mv van 'liefde', of je doelt op een ww, waarschijnlijk 2e persoon ev; maar in dat geval moet het toch 'ameris'(coniunctivus passief) of 'amaris' (indicativus passief) zijn? Vergeef me als ik het fout heb ;), maar ik loop hier al vast... |
Ik ben zeer benieuwd wat er in het nederlands staat, kan geen latijn jammergenoeg ;)
|
tua tua tua tua tua. erg slecht. sorry.
|
Noli me tangere
raak me niet aan. noli amoris equos tangere meos raak mijn gelijke liefde niet aan. (? mijn latijn is een beetje rusty :() et me tenere in bracchis tuis en hou me niet vast in je armen. tua tua tua tua tua je je je je je je je je je je pellis tua je huid corque est meum ossa atque pellis mijn hart is in ossa (beenderen o_O) en huid. vides cor meum micare? zie je mijn hart kloppen? o oculi caelissimi tui! o, je zeer hemelse ogen. caerulei velut aer velut caespes in te iuncti tu te coniunge mecum! voeg jezelf bij me. o tu ambula mecum! o, wandel met me (mee). o mecum vive quoque o, leef ook met me. / o, leef met me zelfs. ff vlug een crappy vertalinkje gemaakt :p vast erg slecht, zoals gezegd, maargoed, zo kunnen wat meer mensen commentaar geven, als ze een beetje een idee hebben waar het over gaat. kan overigens goed zijn dat er grote fouten inzitten, maar dit maakte ik er zo even van. |
Citaat:
|
Wil me niet aanrakeN!
Wil de paarden van mijn liefde niet aanraken en me niet vasthouden in je armen jouw jouw jouw jouw jouw jouw huid en mijn hart is je botten en je huid zie je mijn hart kloppen? o die hemelse ogen van jou! blauw als de lucht als aarde in je samengesteld verbind je toch met mij! o loop toch met me o leef toch ook met mij! Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45. |