![]() |
Disney stopt met handgemaakte 2D-films
Disney brengt nog twee met de hand getekende 2D-tekenfilms uit, nl "Brother Bear" deze kerst en iets over dieren op een boerderij deze lente. Daarna stopt de animatiegigant definitief met 2D-films en gaat verder met alleen volledig met de computer gefabriceerde films, naar eigen zeggen vanwege de vele flops van de afgelopen jaren (Classics).
Ikzelf vind dat het slechtste wat ze hadden kunnen doen, want de computer kan toch niet tippen aan de charme van de getekende tekenfilm? Volgens mij zijn die films ook geen flops geworden omdat ze niet met de computer gemaakt waren, maar omdat het verhaal niet deugde. Lilo en Stitch & Keizer Kuzco hebben het heel goed gedaan. Als ze daar hun zorg aan hadden besteed en die als classic uit hadden gebracht ipv Dinosaur en Piratenplaneet, was er niks aan de hand geweest. Wat vinden jullie? |
Het is wel waar dat Disney minder wordt de laatste jaren,je kan tenslotte niet elk decennium een hit scoren als Robin Hood en Sneeuwwitje. Maar dit is echt zonde!
|
er zal vast wel een goeie/betere reden aan vast zitten denk ik..:)
|
Citaat:
|
zonde! ik vind die getekende films echt zo veel malen beter dan die computerfilms!
kijk naar Lilo&Stitch idd, die zijn toch geweldig? (y) |
Jammer. Dinosaur was destijds qua vormgeving heel vernieuwend (verder vind ik het overigens 1 van de slechtste disneyfilms ooit), maar eigenlijk is 2D naar mijn mening toch leuker.
|
Kut. Disney was nog altijd uniek in ambachtelijke tekenfilms.
|
raar dat ze zo'n beslissing maken... dat kun je toch nooit van tevoren weten? Ik vind overigens niet dat de 2d tegen de 3d op kan, dus op zich wel een begrijpelijke keuze, maar toch raar, omdat Disney daar juist mee begonnen is.
|
Kinderen van tegenwoordig vinden 2d tekenfilms misschien wel ouderwets worden :confused:
Je weet het niet..... Ik zou het wel heel jammer vinden. Ik ben geen echte fan ofzo, maar ik ben wel helemaal gek van disney. Dat leidt mij ook tot de volgende vraag; Zou je je bronnen nog erbij kunnen zetten? |
Citaat:
|
Wellicht is het veel duurder om handmatig te tekenen?
|
ja dat zal het zijn...
|
Zonde. Ik vind dat 2D tekenfilms echt veeeeeel mooier zijn. En dat kinderen het oudeerwets vinden> grootste onzin die ik ooit heb gehoort. Moet je mijn kleine buurmeisjes eens zien kijken naar zo'n wat oudere disney film. Zolang het verhaal maar goed is.
|
Tis jammer, maar begrijpelijk.
En wie zegt dat computer-made tekenfilms niet goed kunnen zijn? Ikzelf kijk uit naar Finding Nemo. Toy Story was ook erg leuk. |
@martijn: finding nemo is HEEL ERG leuk :)
|
Citaat:
|
Valt piratenplaneet wel onder 3d? Er zitten ook wel wat echte 2d scènes in volgens mij..
Kvind zelf dat de originele 2d film er moet blijven, heb altijd genoten ervan. Maar ik kan wel genieten van bepaalde 3d effecten tussendoor, ik vond piratenplaneet ook een erg mooie film. Finding Nemo en dat soort pixarfilms die via disney uitkomen zijn ook mooi, maar het is iets compleet anders. Das écht 3d. |
Citaat:
|
Wat mij betreft kunnen ze het best verder gaan op de weg die spirited away had ingeslagen (Y)
|
Echt jammer, ik ben dr echt mee opgegroeid, elke sinterklaas zat er weer als verrassing een disneyvideo in de recorder:D:o. Dat ze nou niet meer goed lopen is erg jammer, maar wel begrijpelijk dat het dan drastisch anders aan willen gaan pakken. Misschien zou t wel beter gaan als ze weer ns een ouderwets sprookje zouden gebruiken (rapoensel oid) net zoals sneeuwitje,doornroosje enz.
|
@martijn: Toy Story vind ik juist een van hun mindere films!
En ik kijk nog steeds liever naar een 2d film dan nar een 3d film. Bij een 3d film heb ik altijd het dee: zonde dat et niet gewoon getekend is. Komt gewoon veel leuker over. Tzijn nog altijd TEKENfilms... |
Ik vind 3D crap...je hebt natuurlijk uitzonderingen, maar ik zie echt liever tekenfilms
|
Citaat:
Ik kan tweedimensionale animatiefilms net zo goed vinden als driedimensionale, zolang het verhaal maar goed is. Neem bijvoorbeeld het prachtige anime-stuk in KILL BILL. SPIRITED AWAY was ook betoverend mooi, zowel qua animatie als verhaal. |
Citaat:
|
Euh. Handgetekend? Zo handgetekend is het toch eigenlijk niet meer tegenwoordig? Word steeds meer de computer bij gebruikt geloof ik.
Iig jammer want die 3d films zuigen echt zwaar |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als het verhaal erachter goed is en de characters goed 'tot leven gewekt' kunnen worden zou het geen moer uit moeten maken of het 2d is of 3d. Finding Nemo en Toy Story 2 vond ik beiden bijvoorbeeld erg overtuigend in humor.
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dacht je dat al die direct-to-video sequels gemaakt waren voor de artistieke uitdaging? Money money money. :mad: |
Sja, meneer Disney is er ook niet meer om een oogje in het zeil te houden hè :(
|
Snif. :(
Hoewel ik die animatiefilms ook erg mooi vindt, is het toch jammer. Als kind hield ik van die Disneyfilms! Maar ja, zolang de verhalen komisch, ontroerend en spannend blijven is het misschien wel een goede ontwikkeling. |
Zonde, ik vond de waterverf achtergronden in Lilo & Stitch een verademing. Ook de andere 2D Disney's zijn geweldig.. zonde zonde zonde.
Ze voelen waarschijnlijk de hete computeradem van Dreamworks en misschien Fox. |
Citaat:
Nou heb ik dat minder, maar het 'echte' disney gevoel heb ik toch altijd meer bij de 2D films |
Ugh, wat stom.
Er zijn nog zat leuke sprookjes en verhalen waar ze een film van kunnen maken. :( (n) |
echt wel jammer! k vond dat disney júist van dat soort films was. echt jammer dat ze ermee stoppen, dat zijn tenslotte de mooiste films!
|
Ik vind het echt jammer dat die commerciële insteek zo gigantisch groot is. Imho worden het ook steeds minder familiefilms. Ik merk wel dat mn ouders het veel minder leuk vinden om mee te kijken met een Toy Story dan met een Sneeuwitje. Het werd sowieso al steeds minder mooi. Films als Keizer Kuzco en Lilo&Stitch vond ik ook geweldig, maar dan vooral grappig. Films als The Lion King waren ronduit prachtig.
Ze waren juist zo goed in het realistisch tekenen, iets waar ze steeds meer vanaf gestapt zijn. Het gaat steeds meer de populaire tekenfilms-kant op.. Dus ik vind het niet zo erg als ze stoppen met 2D, als er toch alleen nog maar zo'n tekenstijl gebruikt zou worden. De grappen kunnen net zo goed zijn in 3D.. Alleen jammer dat de echt mooi getekende tekenfilms dan verdwijnen. Wie weet nog eens met een nieuwe Fantasia. En inderdaad, de verhaallijnen zijn de laatste tijd ook wel echt steeds meer ruk. (Je zou toch zeggen dat er nog zat sprookjes te verfilmen zijn?). |
Citaat:
Maar toch blijf ik bij mn punt, volledig computer geanimeerde films kunnen best hun charmes hebben, mits goed toegepast. |
jammer, gaat nix boven een goeie tekenfilm...
|
Opzich wel zonde ja... Alhoewel in de laatste (vanaf The Lion King ofzo al) films al behoorlijk veel computeranimatie verwerkt zat. Maar toch heeft een getekende film wel iets.
Then again, 3d-animaties zijn wel de toekomst. |
Ik vraag me af wat meneer Walt Disney hiervan gedacht zou hebben als hij nog geleefd had (hij zou dan 102 jaar oud geweest zijn). Hij was een man die altijd als eerste de allernieuwste technieken toe wilde passen. Vergeet niet: Disney was de man met de eerste tekenfilm met geluid ("Steamboat Willie" 1928), de eerste tekenfilm in kleur ("Flowers and trees" 1932), de eerste avondvullende tekenfilm ("Snow White and the seven dwarfs" 1937) en de eerste film met een combinatie van tekenfilm en live action ("Melody Time"). Zou hij mee zijn gegaan in de 3D-waan?
|
de reden volgens mij dat die films zijn geflopt is omdat het niet echt tekenfilms waren maar al half met de copmuter waren gemaakt
bambi waar blijft de tijd |
oja en omdat ze met van die nietszeggende kutmensen waren zoals die guys in atlantis
disney films met mensen zijn nooit echt geslaagd |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het maakt natuurlijk geen bal uit of een animatiefilm 2D of 3D is. Dat de Disney films de laatste tijd niet goed bezocht werden komt omdat het verhaal steeds weinig bijzonder was. Er zijn op dit moment nog niet zoveel 3D animatiefilms, dus er valt gewoon nog maar weinig te vergelijken.
Maar ik zou zeggen ga naar Finding Nemo en durf dan nog eens te beweren dat die film beter geweest zou zijn als-ie in 2D was gemaakt. |
zwaar minder (n)
ik vond Brother Bear hartstikke leuk (y) echt zo'n goeie ouwe Disney film :( echt heel jammer :( |
zonde :s maar het zat er natuurlijk aan te komen :(
|
Heel erg jammer, Lion King was een topper! Die kan niet tippen aan Toy Story.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00. |