![]() |
[C] arraysize
hoe kan je de size van een array achterhalen? ik kan het maar niet vinden. sizeof() werkt niet... (btw, het gaat om een byte*)
|
gebruik een vector in c++, waarom wil je nog in c coden? :)
vector<byte> a; int grootte = a.size(); |
Citaat:
edit: hoe gebruik ik vectors? (maw, ik wil nu een byte* aan vector<byte> a; assignen) |
ok dan. welke IDE gebruik je? of doe je dit soort zooi ook in freebsd ofzo? iig, borland c++b en msvc++ hebben wel goeie STL implementaties en docs, dus druk op F1 als je iets niet snapt zou ik zeggen. en als je het nog ni snapt, vraag je het hier :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
vector<byte> a; byte b = 0; a.push_back(b); bijvoorbeeld. als je een pointer naar een byte wil toevoegen (wat ik vaag vind?) moet die vector wel een vector<byte*> zijn, he? edit: als je STL containers gebruikt (zoals een vector dus), heb je veel aan iterators, dus lees daar de help goed over door. en google een beetje. |
Citaat:
|
Citaat:
een vector gebruiken is niet echt handig in dit geval denk ik. wat wil je precies doen? als je hem in een variabele wil zetten kun je toch wel gewoon byte* ba = hlsdkfunctiediepointernaarbytereturnt(); doen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als het nou een byte array was, dan kon je gewoon sizeof() doen. maar het is een pointer (n). kijk eens op deze url, misschien staat daar nog iets handigs. http://pegasus.rutgers.edu/~elflord/...as/index.shtml
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37. |