![]() |
Ondervraging door politie bij minderjarige
Volgens de politie is er een nieuwe wet (1 maand oud) die zegt dat minderjarige ook zonder ouders verhoord mogen worden, maar dat heb ik niet op het nieuws gehoord ofzow:S
|
Je moest eens weten hoeveel wetten er in werking treden zonder dat de bevolking daar enig idee van heeft (of althans, maar een heel klein gedeelte van de bevolking). Wetten worden in het Staatsblad bekend gemaakt. ;)
Het zal wel gewoon niet nieuwswaardig genoeg zijn geweest voor de grote landelijke media denk ik. Ik heb er overigens zelf ook niks over gehoord, ik hou het Wetboek van Strafvordering niet echt bij ofzo. Maar ik kan me best voorstellen dat het nodig is. De politie kan wel wat meer bevoegdheden gebruiken bij het aanpakken van irritante minderjarige kutmarokkaantjes. :Dq |
Heb er niksover gehoord maar je zegt het al "mogen". Als jij zelf wilt dat je ouders erbij zijn kunnen ze dat niet verbieden.
Alleen als je in dat geval zelf toestemming zou geven mogen ze je zonder ouders verhoren grtz ivo |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als er iets aan wetten wordt gewijzigd kom dat ook wel in de traditionele juridische literatuur als bv. het Nederlands Juristenblad. Ik zou daar eens even in gaan kijken om het op te zoeken.
Laat ajb. even weten hoe het afloopt. Ik volg nu net een vak Strafprocesrecht en heb nu veel van dit soort formele regels over wat wel en niet mag. |
Ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die een abonnement op het NJB hebben (en dus ook niet veel mensen die in de on-line database van het NJB kunnen zoeken). Maar ik wil wel even kijken, het is mij iig niet opgevallen, maar ik lees 'm ook niet elke week even goed :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb zelf ook geen abo op de NJB, enkele op Ars Aequi :D , maar als ik meekrijg dat er iets interessants in staat lees ik hem in de JB (juridische bieb van onze faculteit). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ze je maar de cautie geven voor dat het verhoor begint (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07. |