![]() |
afscheid op het eind van de avond
Het avondrood was langzaamaan verdwenen,
de rozen waren uitgebloeid, het zonlicht al gewist. En mijn hart sloeg toch maar weer op haar, want een kloppend hart, slaat zelden mis Geluiden werden sterk gedempt, de vogels waren uitgevlogen, de winden waaiden door elkaar, verzorgden romantiek Geluk was zo intens ineens, ik wilde zo graag vragen: Waarom is op de avond, eenieder zo verdomd verliefd? Maar bracht geen woord hierover Ineens keek ze me aan met die schattige blik in haar ogen en sprak met een prachtige lach toen ze me kuste: "Slaap zacht in de donkere nacht mijn hart, welterusten" Cliche, maar toch... Die laatste regels had ik als eerste, maar nu ik het af heb weet ik niet of het wel zo'n mooi einde is(eerst had ik het zonder: mijn hart, het klopt voor jou, maar ik denk dat dit beter loopt). Wat vinden jullie? |
Wauw.... Eerst nog een keer lezen...
Na 5 keer lezen ;): Prachtig, echt heel erg mooi en intens verwoord; de beeldspraak in de eerste twee strofen is echt prachtig gevonden en heerlijk om te lezen, en de rest sluit het geheel perfect af. Het leest goed, vlot door, en op het eind krijgt het een wat rustiger ritme. kuste/weltrusten en zacht/nacht; echt prachtig... Ik kan wel de regels gaan opnoemen die ik het mooiste vindt, maar eigenlijk vind ik ze allemaal prachtig. Dit stukje vind ik misschien nog wel het mooiste: de rozen waren uitgebloeid, het zonlicht al gewist. Mijn hart sloeg toch maar weer op haar, want een kloppend hart, slaat zelden mis Erg mooie titel ook! Je gedicht raakt me echt, naast de sterke verwoording is de inhoud ook prachtig!! :) (y)! |
Bedankt voor je reactie :) , vind je met of zonder mijn hart, het klopt voor jou mooier?(ik zonder, maar twijfel of dat goed loopt)
|
Citaat:
De eerste 4 regels hebben iets mystieks. |
Citaat:
"Slaap zacht in de donkere nacht mijn hart - het klopt voor jou -, welterusten" edit: eerst had ik het idee dat het wat te lang was, maar bij nader inzien is het toch wel mooi; als je 'het klopt voor jou' te lang vindt, zou je er eventueel van kunnen maken 'Slaap zacht in de donkere nach mijn hart' of 'mijn lief'. |
In plaats van "mijn hart" "martien" gedaan, is dat wat?
|
Citaat:
Mijn hart is romantischer. |
Mijn hart vind ik zo standaard, maar ik heb het wel teruggedraait, een naam is waarschijnlijk inderdaad nog minder. ik zal kijken of ik iets anders kan vinden, bedankt voor de reactie :) .
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19. |