Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   welke andere stappen zijn er als ze je hulp weigeren?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=66725)

JJzD 24-04-2002 10:50

welke andere stappen zijn er als ze je hulp weigeren??

ik heb eindelijk door dat ik hulp nodig heb voor de schizofrenie en zelfmoord ged88, maar die word me gewooon geweigerd. Nou ja ik mag over 2 weken een uurtje komen lullen. (intake)
ik hbe echt veel meer nodig, maar dat willen ze niet

iemand nog ideeën??
grtz
JJ

Xia 24-04-2002 13:12

Intake is nodig om een beeld van je te vormen. Als ze dan een beeld van je hebben, dan kijken ze wat voor hulp je nodig hebt..Ik denk persoonlijk dat je die intake ff moet afwachten. Red je het zolang?

JJzD 24-04-2002 16:53

Citaat:

Myself! schreef:
Intake is nodig om een beeld van je te vormen. Als ze dan een beeld van je hebben, dan kijken ze wat voor hulp je nodig hebt..Ik denk persoonlijk dat je die intake ff moet afwachten. Red je het zolang?
neeej :(

*Butterfly* 24-04-2002 19:27

Je moet echt afwachten tot die intake...Als daaruit blijkt dat jij veel steun en gesprekken nodig hebt, dan zal dat waarschijnlijk wel worden geregeld.

(misschien een klein beetje steun....twee weken is nog niks, het kan nog veel langer zijn....de zorg sucks gewoon :) )

Xia 25-04-2002 11:15

Citaat:

JJzD schreef:

neeej :(

:( Praat er met iemand over? Zorg dat je steun krijgt tot dat je dat intake gesprek hebt.. Je moet het gewoon ff volhouden..Probeer bezig te zijn enzow, dan gaan 2 weken sneller voorbij dan je denkt:)

RED 25-04-2002 17:31

Tegenwoordig is het zo dat je eerst een paar keer een zelfmoordpoging heb moeten doen wil er iemand tegen je ana praten.
Ik denk dat het het beste is als je met iemand praat die je goed kent (wel iemand die je 100% vertrouwd)
Succes

XXX RED

*Soull* 26-04-2002 12:05

Intake is inderdaad nodig voordat ze met je verder kunnen en je kunnen helpen. Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel erg goed van je vind dat je deze hulp wil en inziet dat het nodig is.(respect voor je)

Het duurt inderdaad f*cking lang, dit klote systeem. Toch kan ik je alleen maar aanraden om dit gesprek af te wachten. Waarschijnlijk zul je na dit gesprek direct hulp krijgen omdat je situatie zo dringen is. Ik doe zelf maatschappelijk werk dus weet wel oneveer hoe het gaat (of hoort te gaan). Tot die tijd moet je er met iemand over proberen te praten.

Als je nog vragen hebt kun je altijd mailen, zie mijn profiel.
good luck!!!

JJzD 26-04-2002 17:38

maatschappelijk werk zuigt :)
ik hoop dat jij het beter gaat doen dan wat ik heb gehad.

ik heb het nu voor elkaar dat ze komende maandag gaan praten en dan maak ik wel duidelijk dat ik meer nodig heb

een ander optie is het via een christelijke instelling te spelen, maar dan kan ik niet in de buurt en moet ik echt alles opgeven :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.