![]() |
Wat is lief doen?
Mn vriend was gister hier, en hij zei ineens dat ik niet lief tegen hem deed. Terwijl ik hem de hele tijd knuffelde ect ect ect...
Hoe 'doen' jullie lief ??? |
Onder lief doen versta ik dat je elkaar aandacht geeft, dingen voor elkaar over hebben, samen een leuke tijd hebben.
|
vraag het hem, hij zal het dan wel het beste weten.
|
Knuffelen versta ik ook onder lief doen, maar het is meer een combinatie van geestelijke en lichamelijke zaken denk ik, dus onder lief doen versta ik ook gewoon leuk met elkaar praten, lachen, elkaar respecteren, etc.
|
cadeautjes niet alleen kopen, maar ook aan hem geven :P
serieus : knuffelen en andere lichamelijkheden inderdaad, maar ook lieve dingen zeggen, hem speciaal laten voelen ofzo |
De ander in alles gelijk geven werkt wel
|
Hij zal wel sex bedoelen :D
|
Ik doe het meestal vanzelf, ik snap af en toe niet waarom hij mij zo lief vindt. Maar op een of andere manier gaat dat gewoon vanzelf.
Ik ben ook zo lief. :rolleyes: |
Lief doen is gewoon aandacht geven enzo. Af en toe een kusje of weet ik veel(y) En niet chagerijnig ofzo zijn of ruzie maken of whatever. Gewoon een keer spontaan iest liefs zeggen of een knuffel of een aai ofzo:)
|
ik vin dat jou vriend een stomme opmerking maakte voor dat moment! Haha, want jij ging hem knuffelen zeg je en dan vintiej je ni liev? humzzzz.....
Misschien was je de laatste tijd ni zo liev tegen em ofzoow, of aan de telefoon ofzoiets.. Ik denk ook dat je het maar et best aan hem kan vragen!!! lieve kusssss :D C'est Moi :o |
Citaat:
verder dat knuffelen, praten, lachen, aai over den bol en leuk aan de telefoon dat is er ook allemaal. Dus ik zie zn punt niet... maar dan doe ik het wel nog meer, en anders weet ik het niet hoor... |
Citaat:
Snap eik niet zo goed waarom hij jou niet lief vind doen:p |
Citaat:
|
mannen... :rolleyes:
;) |
nou... je mag anders mij wel knuffelen hoor... dan zeg ik wel dat je lief bent :o :)
|
in ieder geval jezelf blijven
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kusjes, knuffeltjes, aandacht, belangstelling, verwennen, troosten, laten voelen dat je van hem houdt, hem vertellen wat je leuk vindt aan hem, aan jullie. Niet gemene rotopmerkingen maken, hem beledigen. Je hoeft het heus niet altijd met hem eens te zijn, maar altijd die jongen afkraken is niet lief. Katten over weetikveel is niet lief. Klagen en zeuren over zijn fouten en gebreken is niet lief. Bedoel je dat? |
Citaat:
|
Citaat:
en hij is snel semi-beledigd (dat heeft hij echt uitgevonden) Ik kat niet, en ik zeur en klaag niet over zijn fouten. Ik heb het er een keer over en dan is het goed. Zand erover. En ik kraak hem niet af, zelfs niet als hij voor de 17de keer zegt dat hij geen cd's meer zal kopen, en dan de volgende dag weer trots komt vertellen dat hij 2 nieuwe heeft... zelfs dan niet... |
maak nie uit, lukt je toch niet :P
|
Aandacht geven, belangstelling tonen.
En dan niet alleen knuffelen enz (maar ook niet te weinig ;)), hele kleine dingen kunnen ook heel veel doen... Vragen naar zijn dag, een smsje sturen als hij een tentamen oid heeft, iets spontaans doen waar ik nu geen voorbeeld van kan geven. :o Laten merken dat hij belangrijk voor je is, maar niet elke dag opnoemen waarom hij oh-zo leuk is, en hoe perfect jullie wel niet bij elkaar passen. Ik zou het iig vervelend vinden om dat elke dag te horen, dan zal het al snel als geslijm klinken... Iig niet overdreven je best doen om te laten merken hoe lief je wel niet bent, doe het spontaan, uit jezelf, en niet omdat je aan zijn eisen wilt voldoen. |
Citaat:
|
Citaat:
:( |
Citaat:
Ehm, lief doen is bij mij geen ruzie maken, maar helaas doen we niet altijd lief tegen elkaar :o (lees: ik maak altijd ruzie :( ) |
Volgensmij wat ik heb gelezen doe jij gewoon lief hoor..
Lief zijn is voor mij lekker knuffelen wat complimentje.. af en toe een lief smsje of mailtje..soms een spontaan cadeautje of lief briefje.. zulek dingen.. of idd ineens bellen etc.. |
Citaat:
|
heb je het al aan hem gevraagd?
tja.. wat is lief zijn. ik smolt vanmorgen toen ik in de trein terugging naar huis. ik kreeg een smsje 'egbert heeft een boodschap onder zijn vleugel' (egbert is mn knuffel-eend :o ) dus ik kijken, zat er een heel lief briefje onder zijn vleugel. dat soort dingetjes zijn lief. |
Laten merken dat je om iemand geeft, op wat voor manier dan ook, is lief.
Als jij 'm wel knuffelt maar hem ook voortdurend af zit te katten ofzo, dan kan ik me wel voorstellen dat-ie dat niet lief vindt... maar als je dat niet deed, tja, misschien was-ie gewoon een beetje chagrijnig. |
dus hij zei midden in een knuffelsessie "je doet niet lief tegen mij" en jij vraagt niet direct "hoezo?" :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik doe het niet bewust, maar ik moet dan echt wat kwijt, maar ik let er al op, vanaf vandaag dan... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35. |