Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Designer Drugs (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=667450)

Hannibal 20-11-2003 15:50

Designer Drugs

Ik ben ook zoek naar een aantal mensen, die geinteresseerd zijn in ofwel filosofie, of wetenschap, of spiritualiteit, of kunst, in ieder geval met ook tolerantie voor de andere stromingen (geen natuurkundigen die muziek inferieur achten of Jehovagetuigen die de wetenschap als de grootste dwaling van de mensheid beschouzen), en vooral ook een scheikunde-student, die om kan gaan met Pihkal om Designer Drugs te produceren en ermee te experimenteren en zo literatuur en ervaringen erover bijeen te krijgen, vanuit de perspectieven van bovengenoemde vier disciplines. Scenes zullen er wel niet bestaan, dus bij deze. Zin in een Beta-D of een Ganesha-trip?

coopergirl 20-11-2003 15:52

Jaaaaaaaaaaah! :D
Waar kan ik me inschrijven?! :cool:
Interesse in filosofie & op spiritueel gebied!

Wat schuift het?! :p

Günther 20-11-2003 16:19

opzich wel, maar ik denk dat ik t voor mijzelf hou.... ik wil er van genieten en niet iets doen omdat....maakt niet uit

maar succes

moya. 20-11-2003 16:34

:cool:

Mafheid 20-11-2003 16:53

Hmm, t lijkt me wel heel interessant en heb interesses in alle vier gebieden (met name spiritualiteit, wat minder filosofie).
Maar ik denk dat ik eerst pihkal er voor wil lezen. En het lijkt me handig om er ook een bioloog bij te betrekken, gezien het gaat om designer drugs en daar je t meeste risico kan lopen op (hersen) schade gezien men er nix over weet.

Trouwens, in denk dat tihkal even interessant is om mee te werken.. (al heb ik die ook niet gelezen).

Moehaha 20-11-2003 17:08

hmm, klinkt vet, en ben geintereseerd
maar 1 essentiele vraag, wat is designer-drugs :D

Footprint 20-11-2003 22:44

kvind het maar een vaag verhaal
maar het klonk wel ok
dacht ik

Mafheid 21-11-2003 03:03

Citaat:

Moehaha schreef op 20-11-2003 @ 18:08:
hmm, klinkt vet, en ben geintereseerd
maar 1 essentiele vraag, wat is designer-drugs :D

Drugs die doelbewust zijn ontwikkeld door een of andere (willekeurige) mafketel die ze vaak dan ook nog zelf uit probeert in de hoop iets leuks te hebben gevonden :)

De schrijver van pihkal en tihkal is geloof ik de bekendste wetenschapper die zich hier mee bezig heeft gehouden, en heeft vele tientalle nieuw ontwikkelde drugs op zn naam staan.
Uit deze vele soorten geestveruimende stoffen komen echter maar enkele die echt interessant zijn voor de grote markt, en dan nog zijn ze schaars (ik geloof dat 2c-b een mooi voorbeeld is), dus de meeste moet je zelf weer produceren als je ze ns uit wilt proberen.

Moehaha 21-11-2003 11:58

:D zelfgemaakte drugs uitesten :D......... misschien hebben jullie dan niet alleen bioloog en chemicus nodig, maar ook een test piloot :P

Mutant_oud 21-11-2003 12:09

Spiritualiteit en kunst. Filosofie een beetje, maar dan vooral die van mezelf :D. Maar ik vin t allemaal wel een beetje vaag...

Moehaha 21-11-2003 12:31

Citaat:

Mutant schreef op 21-11-2003 @ 13:09:
Spiritualiteit en kunst. Filosofie een beetje, maar dan vooral die van mezelf :D. Maar ik vin t allemaal wel een beetje vaag...
:confused: :confused: ik volg je niet :eek:

Hank McCrank 21-11-2003 12:54

Dat komt omdat je stoned bent :D

Maar goed ik vind het allemaal wel leuk klinken :) . Voldoe zelf ook aan de omschrijving maar vind het in ieder geval vaag klinken :) . En wat wordt er nou bedoeld met die pihkal en tihkal? Literatuur? (Weet er zelf (nog?) niks van af.)

De Veroorzaker 21-11-2003 13:02

jij bent gek, een beetje door een mafketel in elkaar gepleurde rotzooi gaan gebruiken

dankje feestelijk http://www.web4kids.nl/tekeningen/po...ages/feest.jpg

Hannibal 21-11-2003 13:47

Natuurlijk Pihkal en Tihkal. De schrijver is Shulgin, en er is al een hele hoop over verteld door anderen geloof ik. Sinds mijn 2CB trip ben in mateloos geinteresseerd in het kijken welke drugs interessantere ervaringen hebben dan bijvoorbeeld LSD of paddo's met lagere kansen op psychoses en minder belasting op lichaam en negatieve bijverschijnselen. Het is ook niet mijn idee de hell-drugs te gaan proberen. Als in een van de vier disciplines of meer je interesse niet ligt, is dat natuurlijk ok, als je maar een zeker respect of acceptatie hebt voor mensen die de andere meer volgen. Ik ben jaren bezig geweest met spirituele literatuur en oefeningen, en studeer nu, dus ben nu zuiver wetenschappelijk met gedachtenexperimenten bezig. Kunst blijft heerlijk. Ik weet niet of ik oproepen mag doen op dit forum om geinteresseerden mij te laten mailen? dharmapriya108@hotmail.com, Een scheikundige hebben we nog niet geloof ik he?

Hannibal 21-11-2003 13:52

(P/T)ikhal geeft al een hoop documentatie over waar het fout kan gaan, op biologisch vlak ook, al is het natuurlijk een zeer goed idee een bioloog erbij te betrekken, want ik denk dat de meeste middelen nooit door veel meer mensen zijn getest dan de shulgins zelf.
Het heeft natuurlijk iets bespottelijks dat je coca cola, lsd of alcohol wel vertrouwt (of laten we zeggen, de chips bij de aldi), terwijl je een eigen product, gemaakt met liefde en zuiverheid, en kennis van zaken niet vertrouwt. ;)

De Veroorzaker 21-11-2003 14:01

Citaat:

Hannibal schreef op 21-11-2003 @ 14:52:
(P/T)ikhal geeft al een hoop documentatie over waar het fout kan gaan, op biologisch vlak ook, al is het natuurlijk een zeer goed idee een bioloog erbij te betrekken, want ik denk dat de meeste middelen nooit door veel meer mensen zijn getest dan de shulgins zelf.
Het heeft natuurlijk iets bespottelijks dat je coca cola, lsd of alcohol wel vertrouwt (of laten we zeggen, de chips bij de aldi), terwijl je een eigen product, gemaakt met liefde en zuiverheid, en kennis van zaken niet vertrouwt. ;)

nee want die dingetjes zijn getest, anders werden ze niet in de winkel verkocht.
lsd en andere shit is al vaak genoeg door andere mensen gebruikt, daarvan weet je ook niet wat de effecten op lange termijn zijn maar je weet wel dat je je trip overleeft (meestal dan ;))
ik kan op school ook wel wat troep bij elkaar flikkeren en dan beweren dat je er de heftigste trip ooit van bouwt (wat ook wel zo zal zijn) maar ik kan je absoluut niks zeggen over het effect op je lichaam

O.B. 21-11-2003 17:38

Citaat:

DeVeroorzaker schreef op 21-11-2003 @ 14:02:
jij bent gek, een beetje door een mafketel in elkaar gepleurde rotzooi gaan gebruiken

dankje feestelijk[/url]

Owjah!!...dus alle drugs die jij ineemt heb je zelf gemaakt?

De Veroorzaker 21-11-2003 19:14

Citaat:

O.B. schreef op 21-11-2003 @ 18:38:
Owjah!!...dus alle drugs die jij ineemt heb je zelf gemaakt?
uhm, ik vind deze dus vrij onzinnig
ik hou van fanta dus ik heb een fiets <-- zelfde laken en pak

Mafheid 21-11-2003 23:15

Citaat:

DeVeroorzaker schreef op 21-11-2003 @ 20:14:
uhm, ik vind deze dus vrij onzinnig
ik hou van fanta dus ik heb een fiets <-- zelfde laken en pak

Ach, designer drugs nemen zeker een flink extra risico met zich mee, maar zelfs met de alledaagse producten uit de supermarkt is je leven niet zeker (ik weet niet of je t nieuws bij houdt, maar zo nu en dan worden er toch maar een paar producten eventjes uit de schappen gehaald omdat ze niet zo gezond zijn, een recent voorbeeld, dat babyvoedsel in Israel waar doodleuk een aantal kindjes aan zijn overleden, simpelweg omdat de samenstelling niet aan de beloofde kwaliteit voldeed).

Footprint 22-11-2003 01:12

ah het klinkt allemaal wel bruut interessant
morgen nog eens even goed lezen

Blenderhead 22-11-2003 02:43

absaklabalalbadlife

Mafheid 22-11-2003 14:30

Om toch nog even een paar mensjes af te schrikken:
http://www.erowid.org/psychoactives/...ch_chems.shtml

De Veroorzaker 22-11-2003 14:33

Citaat:

Mafheid schreef op 22-11-2003 @ 00:15:
Ach, designer drugs nemen zeker een flink extra risico met zich mee, maar zelfs met de alledaagse producten uit de supermarkt is je leven niet zeker (ik weet niet of je t nieuws bij houdt, maar zo nu en dan worden er toch maar een paar producten eventjes uit de schappen gehaald omdat ze niet zo gezond zijn, een recent voorbeeld, dat babyvoedsel in Israel waar doodleuk een aantal kindjes aan zijn overleden, simpelweg omdat de samenstelling niet aan de beloofde kwaliteit voldeed).
ja maar helaas hebben we nog geen keuringsdienst voor designer drugs :p

zeehond23 22-11-2003 18:53

ja goed idee, gewoon ff in moeders keukenkastje duiken en een bleekmiddel-dreft cockteel maken (y)

Vlooienband 22-11-2003 19:15

Wat een zwevend zaakje, zeg.

Footprint 22-11-2003 19:33

hehe nuchter ziet het er minder interessant uit
nouwja nuchter :p

zeehond23 22-11-2003 19:37

dat idee hebk ook altijd alsk wakker word ;)

coopergirl 22-11-2003 20:04

Citaat:

DeVeroorzaker schreef op 21-11-2003 @ 14:02:
Je bent met elke drug toch je eigen proefk'nijn? (Ten minste, dat doen de voorlichtingssites ons geloven :p )

zeehond23 22-11-2003 20:07

denk je dat andere drugs wel door een verandwoord en moreelgevoelig persoon zijn geproduceert?

C r Y p S 23-11-2003 18:23

Citaat:

DeVeroorzaker schreef op 22-11-2003 @ 15:33:
ja maar helaas hebben we nog geen keuringsdienst voor designer drugs :p
Idd, wordt een beetje moe van mensen die zeggen: "Drugs is gevaarlijk ja. Maar dit ook, en dat ook, en blablabla" Daar gáát het niet om. Drugs brengen risico's met zich mee, meer dan de vleeswaren die je in de supermarkt ziet liggen. Er zijn meer dingen die risico's met zich meebrengen (bv. autorijden), maar dat is nog geen reden om drugs te gebruiken 'omdat je nou eenmaal ook al autorijdt'.

Pffffff, dit moest ik ff kwijt. Er is maar één goede manier van afwegen: wat zijn de nadelen? Wat zijn de voordelen? Vind ik de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Ik heb gezegd :D

Bendzj 23-11-2003 22:41

Dit ziet er wel heel interessant uit, maar om zulke drugs op een fatsoenlijke manier te produceren heb je wel een goed uitgerust lab nodig. Waar wil je dat laten?

apekop123 24-11-2003 10:18

Citaat:

Bendzj schreef op 23-11-2003 @ 23:41:
Dit ziet er wel heel interessant uit, maar om zulke drugs op een fatsoenlijke manier te produceren heb je wel een goed uitgerust lab nodig. Waar wil je dat laten?
Ja idd, plus een hele berg aan kennis.

Je moet wel heel goed weten waar je mee bezig bent, zoniet dan issut IMHO net zoiets als met je ogen dicht de handstand doen op een brugleuning. :eek:

Vash! 24-11-2003 12:02

Het lijkt mij wel heel interressant, heb intresses in alle gebieden, deed natuurkunde :p doe psychobiologie :D maar met mijn cijfers heb je daar nu nog weinig aan ;). Nou weet ik niet veel van dit onderwerp, maar aan wat voor dingen zat je te denken? En een 1ste jaars student chemie of biologie vertrouw ik echt niet als die zegt dattie het wel aandurft :p.

Maar hou me toch maar op de hoogte :cool:;)

Hannibal 14-02-2004 14:21

Beetje na dato gereageerd.
De critici wat betreft neem ik zeer serieus, dat wil zeggen dat ik er volledig mee accoord ga. Toch is het autorijargument wel geldig, en iedereen die er zin in heeft moet inderdaad tot op zekere hoogte levensmoe zijn. Kunnen de mensen die gereageerd hebben geinteresseerd te zijn mij even een mailtje sturen, want ik heb een scheikundige gevonden.

apekop123 15-02-2004 17:24

Als jullie echt serieus aan de slag gaan post dan ff alle vorderingen enz. :D

Wil graag weten wat jullie allemaal gaan vinden ;)

Dakus 15-02-2004 17:56

of hoeveel 'badtrips" jullie hebben gehad :p

Hannibal 15-02-2004 22:59

Tom is nog in gesprek bij de therapeut, en Yves poept al een week groen, maar verder valt het wel mee, al ben ik ook nog niet helemaal bekomen van de laatste 2C-T3b trip

hatefukk 15-03-2004 21:28

Dude, met zelf de synthese uit pikhal uitvoeren moet je OPPASSEN. Bij bijvoorbeeld de synthese van 2c-b wil je NIET dat er ongereageerde broom achterblijft in het eindproduct. Ik zou persoonlijk iig nooit designer drugs nemen die niet van een respectabel chemisch bedrijf afkomstig zijn.

De Veroorzaker 16-03-2004 00:21

Citaat:

hatefukk schreef op 15-03-2004 @ 22:28:
Dude, met zelf de synthese uit pikhal uitvoeren moet je OPPASSEN. Bij bijvoorbeeld de synthese van 2c-b wil je NIET dat er ongereageerde broom achterblijft in het eindproduct. Ik zou persoonlijk iig nooit designer drugs nemen die niet van een respectabel chemisch bedrijf afkomstig zijn.
wat is dat? :confused:

edit: http://www.drugsinfo.net/pihkal/pihkal051.html ?

Günther 16-03-2004 08:00

Citaat:

DeVeroorzaker schreef op 16-03-2004 @ 01:21:
wat is dat? :confused:

edit: http://www.drugsinfo.net/pihkal/pihkal051.html ?

I wanted to strike out, to win, to conquer. I felt what conquerers have felt in the past, the unbridled passion to vanquish everything. I could see how such misguided power could lead nations to war. Wanting still more power, I was about to find out if God would grant me the power to destroy the world if I wished it, when I felt a gentle kiss on my brow. My wife had leaned over just in time to save the world. :D :cool:

Bendzj 16-03-2004 11:59

Dus, hoe is het met onze experimentatoren?

hatefukk 16-03-2004 16:42

deveroorzaker: bedoel je 2c-b?

http://www.erowid.org/library/books_...ihkal020.shtml

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.