![]() |
Waarom is ANW een exact vak?
Dat vroeg ik me even af... is het geen algemeen vak? :o
|
Waarom het op dit forum een exact vak is bedoel je?
|
Citaat:
naja, het gaat toch over de natuur? maar echt exact is het natuurlijk niet.. |
vind het meer iets voor bij geschiedenis en aardrijkskunde. Vooral die laatste is eigenlijk ANW maar dan anders.
|
Bij mij op school werd anw altijd gegeven door de biologie leraar of door de scheikunde leraar. Dat is niet voor een reden, de onderwerpen die worden aangesneden zijn exact met een maatschappelijke kant eraan. Zo hebben wij met anw een hoofdstuk gedaan, over onderzoek (waarbij ook abortus en anticonceptie aan bod kwam), de kringloop (van vuil tot fotosynthese). Maar de manier waarop je moet antwoorden, met lange antwoorden waarin je een hele hoop verteld, is wel weer echt iets voor alfa vak.
|
Ik vind ANW niet echt exact, het is natuurlijk wel een beetje een natuurvak, maar de toetsen zijn compleet anders. Heleboel feitjes leren, maar als het maar een beetje te exact is, kunnen veel alfa-leerlingen er problemen mee krijgen. Ik denk dat dat de achterliggende gedachte erbij is.
|
omdat het iets moet zijn
|
"In het echt" maakt het niet veel uit wat het is. Het zit in het gemeenschappelijk deel en daarmee uit. Het maakt niet uit hoe je het noemt.
Op dit forum is het denk ik een exact vak genoemd, omdat het veel gaat over onderwerpen als bacteriën, dna, anti-conceptie, plaatsbepaling, enz. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08. |