![]() |
loonheffing
als je meerder baantjes hebt en bij die 2 extra baantjes word zon 2 euro per uur ingehouden, EN je blijft onder de 15883 euro per jaar dat je verdiend, kun je dan ook dat geld terugvragen? of alleen van een baantje?? is zwaar klote dit namelijk is wel veel wat ik nu afsta :s enne ik weet dat dat max te verdienen bedrag bruto is.. maar daar blijf ik onder (heb alles tot nu toe uitgerekend) en kan er in de laatste 1,5 maand van dit jaar nooit meer overheen komen omdat ik dit jaar 4 maanden ook geen werk heb gehad (ww ivm knieoperatie)
iemand hier verstand van??? zou wel fijn zijn als ik hier wat over te weten kan komen :) |
Je zou us via google kennen zoeken.
Wedden dat je iets vind waar je de info vandaan kent halen! Suc6! |
|
Citaat:
t feit dat ik deze vraag hier stel zal wel betekenen dat ik daar geen steek wijzer van ben geworden he!!!!! |
Je download gewoon ff het tjbiljet en vult die in. Niet heel erg moeilijk als je gewoon rustig leest wat je precies moet invullen. Dat programma rekent voor je uit of het de moeite waard is om hem in te dienen of dat je gewoon niets terugkrijgt.
|
Citaat:
|
Citaat:
ni zo gemeen he :o :p :nono: |
Citaat:
|
Zolang je onder de belasting vrije voet zit kan je het allemaal terug vragen
|
Citaat:
|
nee. je kan maar van één baantje een heffingskorting aanvragen. sorry.
|
Citaat:
(een half jaar geleden had je nog gelijk). |
kijk ik weet dat je bij een baantje de heffinskorting krijgt (dat ondervind ik nu zelf want hou geen zak over bij die andere 2 :s)
MAAR ik wil dus weten of de loonheffing (niet de loonheffingskorting dus) die word ingehouden (en inmiddels al aardig is opgelopen in deze paar maanden) ook terug te vragen is...... |
Citaat:
|
THAT is the question my friend :)
|
Citaat:
En anders bel je de belastingtelefoon: Citaat:
|
Toch nog eens aan een fiscalist gevraagd: je mag dus inderdaad bij maar 1 werkgever de loonheffingskorting toepassen, verder zei hij dat het aantrekkelijker was om een aangifte te doen. Je mag dan sowieso de algemene heffingskorting toepassen van €1647 (2002).
Maar als je nog steeds wilt weten of je terugkrijgt of niet zul je toch ff zo'n biljet in moeten vullen. |
idd zoiets hoopte ik al... enne ik kom sowieso niet boven dat bedrag uit wat ik mag verdienen per jaar (zonder bijbetalen van belasting bedoel ik) dus het zou nu toch best lekker opgelopen moeten zijn :) enne t jaar is bijna om dus we zullen het snel weten :)
maarre dat van die korting bij een werkgever dat wist ik maar ik wilde dus weten of het bij die andere baantjes terug te vragen is.. enne idd over een paar maandjes zon formulier in (laten) vullen.. |
Ik denk dat dit daar wel uitsluitsel over geeft of ik moet het verkeerd interpreteren:
Citaat:
M.i. kun je dus beter de korting toepassen (wat je volgens mij dus al gedaan hebt, de andere optie is dus niet eens meer mogelijk) en gebruik maken van die algemene heffingskorting. |
Met de nieuwe regelgeving is er weer een hoop veranderd, beter om het gewoon effe in te gaan vullen ;) En ik hoor dan graag uitsluitsel ;) hoe het daadwerkelijk zat
|
zodra ik het (na afloop van dit jaar) heb ingevuld of heb laten invullen en ik bericht heb gehad.. laat ik het uiteraard weten :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36. |