![]() |
Harry Potter en de Orde van de Fenix
Morgen is het zover, (als je geluk hebt vanavond) eindelijk de nederlandse vertaling van deel 5. Ik wil u iig verzoeken om de spoilertag te gebruiken als het over inhoud gaat. Werkt net zo als de andere tags, dus [spoiler] en dan afsluiten met [/spoiler ] (zonder die spatie natuurlijk)
Ik heb hem zelf al gelezen in het engels, maar toch enkele onderdelen gemist, vooral van de uitleg. Verder heb ik wel heel erg gelachen om de tweelingbroertjes Wemel. Ik ga mijn nederlandse versie halen zodra morgenochtent de boekenwinkel open is. (Nachtopeningen zijn verboden hier in Zutphen :mad: (n) ) Zijn er veel mensen die het boek s'nachts al kunnen halen? Verder lijkt me een aparte boekbespreking van dit boek wel leuk, dus als jullie daar zin in hebben (laten we zeggen over een week of 2) willen jullie dat dan melden? |
als je em heel erg graag wilt... V&D in Arnhem is vannacht wel open :o |
Mijn bijbaantje vind plaats bij de Blz (Boek/kantoorhandel) en daar hadden we ze woensdag al binnen.. Maar nee, het mocht pas op zaterdag verkocht worden, niet eerder. Zelfs niet aan personeel :s.
Erg akelig, om cd-roms uit te zitten pakken, terwijl er 200 Harry Potter boeken naast me lagen :( Maar goed, morgenmiddag, 5 uur (als ik klaar ben met werken) ga ik hem lezen! Éen voordeel: ik krijg wel 10% korting! :) |
Citaat:
|
Ik ga naar de Harry Potter party hier in Coevorden, ín Hermelien-outfit (Y) :P
|
Ik heb hem al in het Engels, ga hem dan ook niet kopen in het Nederlands :P Misschien een keertje bij de bieb huren.
|
Citaat:
Citaat:
@Flashman, als ze dat ontdekken krijgen ze met het volgende deel geen boeken meer. Stomme regel, maar dan wordt er wel aan gehouden. Wel balen, zo'n stapel boeken en niet aan mogen zitten. |
Citaat:
|
Ik ga 'em vannacht ophalen. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik heb zelfs een hogwarts-badge :cool: |
oehww nog een uurtje :D
|
Citaat:
maar iedereen weet toch al hoe het verhaal is, met de engelse versie enzo? |
jaa dat wel maar wel benieuwd hoe ze allemaal die nieuwe personages hebben genoemd in het nederlands enzo sommige dingen had ik nog niet helemaal gesnapt eigenlijk dus dat ga ik nu dan nog maar eventjes nalezen
|
Citaat:
maar zelfs ik ben zenuwachtig hoor... nog een halfuurtje :P |
en nu ga ik naar het dorp harry potter halen :D :D :D :D :D *is helemaal blij*
|
Citaat:
volgens mij ist nu overal wel HP night, of niet? |
Citaat:
nah jah in zutphen dus geen harry potter night... ;) |
Citaat:
*is maar even in deel 2 aan het lezen, bij gebrek aan wat beters* |
Ik ben net trug, ik heb 'em!! :D Maar ik kan pas na 1 dec. beginnen te lezen. *huil* Eerst nog profielwerkstuk afmaken. :(
|
Ik wil 'm heel graag lezen, al was het maar omdat de subtiele woordgrapjes enzo me toch wel vaak nog ontgaan in het Engels ;) En de minder belangrijke details...
Spoiler
En als het goed is krijg ik 'm straks ook, alleen ik moet ook nog een opdracht voor Geschiedenis doen..... van TIEN uur :| |
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
Mag ik nu fijn allemaal Hp-fans hun boeken geven.. (paperback of gebonden, mevrouw?...) |
Natuurlijk wil ik ook de NL versie hebben, maar ik heb geen geld en kan het ook niet van mijn ouders verwachten, aangezien zij ook al de Engelse versie hebben betaald :P Maar ach, zoals ik al zei, de bieb blijft een oplossing (of misschien Kazaa :P)
|
Citaat:
Veel plezier dan na 5 uur (zal wel lukken nietwaar?) *gaat weer verder lezen* |
Citaat:
Ik heb mijn engelse ook gekregen van mijn ouders, voor mijn verjaardag. Deze heb ik nu zelf gehaald. De supermarkten ect mogen potter ook verkopen, dus als je goed oplet kan je hem misschien ook wat goedkoper krijgen (die zijn niet gebonden aan vaste prijzen ect) |
Citaat:
wil je dat dan tussen spoilers zetten!!! en blub, mn moeder heeft em vandaag gekocht oor mn broertje voor sinterklaas :( Dus moet ik nog tot sinterklaas wachten, en dán nog tot mn broertje em uit heeft.. Misschien dat ik volgend jaar kan beginnen met lezen :o :p |
Citaat:
Spoiler
|
De NL namen zijn wel gaar, ja :S
|
Ja, Sinterklaas! Dan kan ik het natuurlijk ook vragen (was Sinterklaas al weer vergeten, terwijl ik toch al weer een paar dagen pepernoten eet :P)
|
ik heb hem ook :D
Sinds vanmorgen. vannacht waren de winkels wel open, maar ik had hem besteld en die winkel was nou net niet open :mad: Dus kon ik vandaag pas beginnen. :| Naja, heb er al lang op moeten wachten en dan maakt een nachtje niet zoveel uit. en ik had de engelse al voor een deel gelezen :) sommige nederlandse namen zijn idd zo stom om te lezen, sommige namen klinken gewoon beter in het engels wat zeg ik, allemaal :D |
[QUOTE]Lucky Duck schreef op 22-11-2003 @ 13:39:
[B]Is dat al een spoiler?! :| Het woord 'Zweinstein' komt er ook in voor... moet dat niet ook tussen spoilertags?! jup. Zweinstein is geen spoiler, want als je de eerste 4 boeken gelezen hebt, weet je dat de school zo heet. En ik wil gewoon nog helemaal niks weten van wat er in het boek gebeurt... |
In Rotterdam kwam de 'Zweinstein express' op CS oid... Ik heb de Engelse versie gelezen, 'k ga dus geen geld uitgeven voor de Nederlandse versie, vind ik een beetje overbodig.
|
Heb gister meteen het boek gehaald, en uitgelezen, vond het af en toe een beetje langdradig:( en ik heb juist nog meer vragen:( Maar intressant was het wel:)
|
zit nu op bladzijde 250 ofzo, maar had ff geen zin meer om verder te lezen :)
|
Ik heb de Engelse versie. De Nederlandse koop ik niet, maar ik wil hem wel lezen. Ik ben wel benieuwd hoe het boek in het Nederlands is.
|
Ik heb hem al in het Engels, maar ga denk ik de nederlandse versie ook maar halen. Alleen zijn die namen wel erg dom vertaald ja :s :( Volgens mij heb ik echt veel woordgrapjes ed gemist. Of weet iemand een online versie?
|
Ik heb de Nederlandse versie net uit.... vond het wel goed... :)
Spoiler
|
:D ik heb hem vandaag uitgelezen :D
|
Citaat:
:P :D |
Nou, ik heb hem uit! Vandaag, om half 2 (in de ochtend/nacht).. Ik was tegen het einde aan. Tja, en dan kun je niet meer stoppen hè..
Zit ik nu wel mooi te gapen. Maar dat was het me wel waard hoor :D (ik heb gelijk zin om deel 4 maar weer eens te gaan lezen :)) |
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
Iig ben ik nu wel toe aan deel 6. :) (en vooral ook aan 7) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, 6 is niet heel belangrijk, ik denk dat dat niet extreem lang gaat duren. |
ik vind de titel wel erg slecht vertaald
het klinkt best wel dom, en ik had gewoon voor Vuurvogel gekozen, want zeg nou zelf, Fenix is dom lijkt wel kattevoer ofzo |
Citaat:
|
Oom Herman HEEFT toch wat met die uilen, he? :D
Ik vind het gewoon lachwekkend... :D |
Citaat:
Spoiler
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29. |