![]() |
Hellup, mn windows doet stom!
Nou, ik heb sinds een paar dagen ruzie met mn computer.
Als ik ´m opstart krijg ik mn welkomst scherm te zien, en mn achtergrond voor mn bureaublad, geen pictogrammen ofzoiets. Ook komt de balk met dat startknopje nie opdagen. Ik huil mezelf elke nacht in slaap, want ik moet nu alles via windowstaakbeheer doen :( Please, kan iemand me helpen? een computerjunk met afkick verschijnselen |
Deze kan beter op S&M.
Dan start de explorer dus blijkbaar niet op. Je kunt nog wel de Task Manager ervoor krijgen? Kies dan in het Applications-tabblad voor New Task en start Explorer.exe op. Als het goed is heb je dan je desktop en taakbalk weer terug. Werkt het dan nog niet, dan is er iets anders aan de hand, dan kun je beter even in safe mode gaan en daar verder klooien, of met je XP-CD de installatie repareren. |
reinstall van windows misschien handig ???
om welke windows gaat het hier trouwens |
Kan je bij de Eventviewer komen? Zo ja.. wat zegt 'ie erover?
Je hebt nog niet eens verteld welk besturingssysteem je hebt, mja... |
Ohja, ik ging ervanuit dat het XP was :o
|
Zou je voortaan eerst de announcement/sticky topics willen lezen?
Zo open je namelijk geen topic. |
Kijk eens in de taskmanager of explorer.exe wel draait..
|
Citaat:
Bedankt voor de hulp ik ga het ff proberen. |
Citaat:
|
Hoort bureaublad-achtergrond niet bij explorer.exe dan?
misschien virus :) kan altijd natuurlijk http://housecall.antivirus.com/house...tart_frame.asp |
Ik heb dus hetzelfde probleem... ik kan via nieuwe taak wel overal bij, maar m'n bureablad icoontjes komen en balken komen ook niet terug... als ik bij nieuwe taak explorer.exe invoert gebeurt er bij mij niks. Ik heb trouwens win xp pro!!!
Heb gister viruscontrole gedaan, schijf opruiming, schijf controle en defragmentatie... Nadat de defragmentatie was voltooid en ik op ok had geklikt kreeg ik m'n icoontjes en balken wel weer terug met allemaal fout melding over m'n .dll 's ofzoiets. Nadat ik opnieuw had opgestart kreeg ik weer alleen m'n bureaublad... Iemand nog tips? ps: Het account van m'n ma loopt gewoon als een zonnetje van daaruit werk ik nu ook... Alvast bedankt! |
Heb je één of andere Active Desktop proberen te installeren?
|
Niet dat ik weet... Ik had norton 2004 van het net gehaald en zonealarm... daarna deed de pc al een beetje vaag dat internet explorer vastliep enz...
En een paar dagen later kreeg ik dus het bovenstaande...geen iconen en balken... |
Probeer eens Norton 2003 te installeren.
|
Ik had hetzelfde probleem met Norton (20033). Het duurt gewoon > 2 minuten voordat je explorer.exe shell opstart! Ik heb geformatteerd en nu draai ik McAfee op advies van Enlightenment ;) Thx :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37. |