Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   wel of niet iets geven aan hem voor sinterklaas?! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=669274)

mira_love 22-11-2003 14:22

wel of niet iets geven aan hem voor sinterklaas?!

Ik kwam gisteren opeens om het idee, om aan een leraar een chocolade letter te geven. Daar is niks mis mee toch? Gewoon als extra. Maar het probleem is dat ik verliefd ben op hem en hij weet dat ook. Ik ben bang dat hij wat erachter gaat zoeken, dat hij zou denken dat ik hem voor mij wil winnen, wat natuurlijk niet zo is. Nou weet ik niet of ik hem nou wel iets moet geven of niet. Ik doe het altijd met sinterklaas om aan mensen die ik mag een chocolade letter te geven.

miranda

Dukko 22-11-2003 14:37

Als je verliefd op hem bent, en hij weet dat. Lijkt het me niet een slim plan.

Mushu 22-11-2003 14:42

Citaat:

Dukko schreef op 22-11-2003 @ 15:37:

mira_love 22-11-2003 14:54

Citaat:

Dukko schreef op 22-11-2003 @ 15:37:
nee, dat dacht ik ook al. Maar dan denk ik weer van, het is toch alleen maar leuk om iets te krijgen met sinterklaas? Maar ja, het is toch niet zo verstandig dan.

Gimme more beer 22-11-2003 15:04

Ligt eraan in welke context. Als je de klas binnenwandelt en je geeft hem een chocoladeletter lijkt me de reactie van de leraar en de klas niet bijster positief.

Maar als er nou een sinterklaasmiddag is ofzo, zou je met de klas kunnen afspreken om iets te geven, misschien wel met z'n allen. Je zegt dat het om "gewoon een kadootje" gaat, dan hoeft het dus niet alleen van jou te komen.

Maar als het gaat om hem voor je te winnen, dan heb ik slechts 1 advies: vergeten. Het is het stomste wat je kunt doen, als hij heeft aangegeven dat hij er geen zin in heeft, moet je het niet doen. Het is niet raar om verliefd te zijn op je leraar, maar je brengt hem in een erg moeilijke situatie en dat moet je echt vermijden!

lotjesnotje 22-11-2003 15:05

tis niet verstandig.. ik denk dat hij er idd wat agter gaat zoeken en das ook niet fijn...

mira_love 22-11-2003 15:14

Citaat:

Gimme more beer schreef op 22-11-2003 @ 16:04:
Ligt eraan in welke context. Als je de klas binnenwandelt en je geeft hem een chocoladeletter lijkt me de reactie van de leraar en de klas niet bijster positief.

Maar als er nou een sinterklaasmiddag is ofzo, zou je met de klas kunnen afspreken om iets te geven, misschien wel met z'n allen. Je zegt dat het om "gewoon een kadootje" gaat, dan hoeft het dus niet alleen van jou te komen.

Maar als het gaat om hem voor je te winnen, dan heb ik slechts 1 advies: vergeten. Het is het stomste wat je kunt doen, als hij heeft aangegeven dat hij er geen zin in heeft, moet je het niet doen. Het is niet raar om verliefd te zijn op je leraar, maar je brengt hem in een erg moeilijke situatie en dat moet je echt vermijden!

we hebben op school niet echt sinterklaas en ik heb ook alleen met mijn klas lootjes getrokken. Ik kan moeilijk met anderen iets voor hem gaan kopen, want veel uit mijn klas hebben hem nog nooit als leraar gehad en hij geeft dit schooljaar geen les aan mij. Ik denk dat het maar verstandig is om het niet te doen. bedankt!

Gothic 22-11-2003 15:16

Zou een leerling die niet verliefd was iets geven voor sinterklaas aan een leraar (mentor uitgezonderd)?

Leraar leerling relaties horen afstand te bewaren. Hij weet al dat je verliefd op hem bent, als jij hem wat geeft zal hij absoluut denken dat het daarom is en zal hij nog meer afstand (moeten) nemen... wil je dat bereiken? Lijkt me niet he, daarom kun je het beter niet doen.

Daar komt nog eens bij dat hij dit zal (moeten) vertellen aan collega's, waardoor nog meer mensen erachter komen... Wil je dat?

mira_love 22-11-2003 15:19

Citaat:

Gothic schreef op 22-11-2003 @ 16:16:
Zou een leerling die niet verliefd was iets geven voor sinterklaas aan een leraar (mentor uitgezonderd)?

Leraar leerling relaties horen afstand te bewaren. Hij weet al dat je verliefd op hem bent, als jij hem wat geeft zal hij absoluut denken dat het daarom is en zal hij nog meer afstand (moeten) nemen... wil je dat bereiken? Lijkt me niet he, daarom kun je het beter niet doen.

Daar komt nog eens bij dat hij dit zal (moeten) vertellen aan collega's, waardoor nog meer mensen erachter komen... Wil je dat?

nee, tuurlijk niet! Dat is wel het laatste wat ik wil! Ik snap zelf ook niet hoe ik op het idee ben gekomen. Maar ik zie nu in dat het geen goed idee is! bedankt!

Gwinnie 22-11-2003 16:05

Citaat:

Maar ik zie nu in dat het geen goed idee is! bedankt!
uhmm. goede beslissing!

maanmeisje17 22-11-2003 16:41

je hebt een goede beslissing gemaakt

BadlyDrawnGirl 22-11-2003 22:14

heel fijn dat je het niet gaat doen... (y)

snarl 23-11-2003 09:22

oeeiii.. niet doen! maar daar was je zelf gelukkig ook al achter.

lieve 23-11-2003 10:02

Ik zou het niet doen als ik van jou was.
Als je leerkracht het weet.... al zeker niet!
En als je medeleerlingen er iets van gaan merken, zouden de opmerkingen wel eens kunnen volgen!

Greets,
Lieve,xxx

Danny 23-11-2003 10:02

Citaat:

mira_love schreef op 22-11-2003 @ 16:19:
nee, tuurlijk niet! Dat is wel het laatste wat ik wil! Ik snap zelf ook niet hoe ik op het idee ben gekomen. Maar ik zie nu in dat het geen goed idee is! bedankt!
Ik snap het wel.. Het is puur menselijk en hoort bij het 'verliefd-zijn'. Wat je vaak ziet is dat men dan vaak zo 'lief mogelijk' voor die persoon wil zijn. Voor jou is dat wat lastiger, en onbewust zoek je naar mogelijkheden om dat 'lief-doen' een jasje te kunnen geven. Ik moet je zeggen dat je een leuk idee hebt bedacht, maar misschien - inderdaad - niet helemaal goed haalbaar...

I.i.g.. sterkte!!

Danny

Lovertjuh 23-11-2003 12:35

Ik denk dat je onderling geroddel krijg als je dat doet.
Weet niet of je daar tegen kan, je moet doen wat je zelf het beste vind.
Ik zou het iig niet doen.

*run* 23-11-2003 12:50

ooow jij bent net op tijd wakker zeg !!

mira_love 24-11-2003 12:52

Citaat:

Danny schreef op 23-11-2003 @ 11:02:
Ik snap het wel.. Het is puur menselijk en hoort bij het 'verliefd-zijn'. Wat je vaak ziet is dat men dan vaak zo 'lief mogelijk' voor die persoon wil zijn. Voor jou is dat wat lastiger, en onbewust zoek je naar mogelijkheden om dat 'lief-doen' een jasje te kunnen geven. Ik moet je zeggen dat je een leuk idee hebt bedacht, maar misschien - inderdaad - niet helemaal goed haalbaar...

I.i.g.. sterkte!!

Danny

INDERDAAD, dat is precies wat ik bedoel! Ik probeer lief voor hem te zijn ( al weet ik dat ik dat niet moet doen want het kan toch nooit wat worden) om zijn aandacht wat te trekken. Maar ik wil hem niet kwetsen of pijn doen ofzo, ik bedoel, hij heeft ook een vriendin en een eigen leven.

**SoMeOne 24-11-2003 19:23

Is beter om hem te laten merken dat je geen speciale aandacht aan hem besteedt, anders gaat hij zich misschien bedreigd voelen.

CrawDad 25-11-2003 20:02

Ik denk dat het niet zo heel erg slim plan is als je dat doet, maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.. Misschien vind die het juist wel heel leuk..! Je weet het niet..!

Liefs Craw Dad

Divina Flor 25-11-2003 20:09

Inderdaad niet verstandig, maar k dat is al zovaak gezegd. :)
Succes ermee!

mira_love 26-11-2003 13:00

ja, bedankt iedereen!!!!! Ik zie nou in dat ik het beter niet moet doen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.