![]() |
blauw maanzaad = drugs?
de vader van een vriendin kwam met een bakje blauw maanzaad aanzetten, en hij zei dat als je het goed bewerkte dat je dan stoned kan worden.
is dat waar, en zoja, hoe bewerk je het dan goed...+ wat is het effect...? bvd :) |
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik las een keer in de krant (NRC handelsblad, dus nog intellectueel verantwoord ook) over een bakker die elke dag een paar liter "maanzaad-thee" dronk. Want ja, dat vond ie kankerchill. Maar na een paar jaar kreeg ie klachten (wat voor klachten weet ik niet meer) en werd hij naar het ziekenhuis gebracht. Daar bleek dat het gehalte van één of andere stof in zijn bloed ongeveer drie keer zo hoog was als bij de doorgewinterde heroïne-junk :D
Geinig toch :) |
Maanzaad = papaverzaad
Van papavers wordt opium gewonnen en een derivaat daarvan is heroine. Volgens mij heeft een bepaalde hoeveelheid maanzaad inderdaad een zeker effect. |
maanzaad is dat geen familie van de papaver? of ben ik nu zo mis?
|
ja dus :D
|
Maar wat is nou precies (of ongeveer ;) ) het effect?
|
ik heb nog zon 20 gram liggen, gedroogd uit klaproos en papaver. Of het werkt weetik niet maar ik had het gehoord en toen maar verzameld
|
once in a blue moon
alsk blauw maanzaad denk, denk ik zaad van iemand die nooit klaar komt :eek: :nono: |
Citaat:
|
vrouwen van 53 en meisjes van 13 aan het blauwe maanzaad...... waar gaat dat heen?
:rolleyes: |
Citaat:
|
oke en waar halen we het en hoe gebruiken we het en wat is het effect?
|
Citaat:
|
zijn er nog andere kleuren maanzaad?
|
Citaat:
wij noemen maanzaad hier klaproos. vandaar dat ik niet zeker was maar ik heb het even opgezocht. de officiele naam is papaver somniferum (betekend slaapverwekkend) ook slaapbol of maankop genoemd. je kunt het bijna overal vinden in het wild. de bloeiperiode is van juni tot augustus. de bloem is vrij groot. als de bloem is uitgebloeid ontwikkeld zich een ronde zaaddoos die ongeveer een doorsnede van 5 cm heeft. de plant heeft een wit melksap. het melksap word gebruikt voor de bereiding van opium. het kweken van papavers doet men niet enkel voor de opium maar ook voor het (maan)zaad. het word al heel lang op alle soorten brood en gebak gebruikt. rijpe zaden schijnen niet giftig te zijn. |
ik ben gemist. jij bedoelt zeker kleuren van het zaad. ik zei de kleuren van de bloem. :s
|
ik vind het altijd lekker voer me brood :D
|
waar halen we dat?!
bij de bloemist :d |
ja en nu nog het bewerken + effect?
en k neem aan dat het om te blowen is... |
Citaat:
wahahaha lol, nou al zo diep gezonken? :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Toch? |
Citaat:
|
Citaat:
|
geheh bitchfight
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
:nono: |
Citaat:
kweken is leuker :P , en aan zaad heb je meer door genetische diversiteit en aantal planten |
Fiepje en Dark Psycho, alsjeblieft zeg... :|
iig, probeer er gewoon eens wat mee :) en laat ons weten wat geen goed effect gaf :D. |
Citaat:
solly kzal t nie meer doen. ja psycho, probeer es, laat maar horen en dan ken ik ook nog es lachuh :D |
Citaat:
|
All who want een ban for dingetje en dingetje please omhoog met je handjes!
(y) ;) |
Citaat:
*all who wants a ban for zeehond, rise your hand :P* |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21. |