![]() |
Tweestrijd
Wat jij niet hebt
heeft hij Wat hij niet heeft heb jij In mijn oren zijn je woorden maar zijn lach Ik weet; het is niet eerlijk wou dat ik dat zag Oh, bekoorlijk Onbehoorlijk Was kiezen nog maar moed Was vreemdgaan nog maar goed… |
Voor iedereen meteen het slechtste van me gaat denken ;) ik ga overigens niet vreemd :o
Maar tis gewoon een gevoel, wat me na een lange, best slepende relatie gewoon soms overvalt, en niet automatisch betekent dat ik er ook wat mee doe (niet, dus...) :) |
er bestaan slechtere gedichten
Ik ben geen kenner ofzo, maar vond het wel aardig |
De eerste 3 strofes leken me erg cliche, maar de laatste daarentegen is wel weer erg leuk en origineel.
|
Ja ik weet het niet, ik vind juist de laatste strofe niet geweldig. Bekoorlijk en onbehoorlijk kwam me wel erg gemaakt over. Let ook eens op uit hoeveel lettergrepen de rest van de woorden in het gedicht bestaat. Alleen bekoorlijk en onbehoorlijk hebben drie en vier lettergrepen, de rest is allemaal korter. Ze vallen voor mijn gevoel daarom totaal buiten de boot. Als ik het gedicht zonder die twee lees, vind ik het een geheel dat staat.
Voor de rest mooi simplistisch gehouden, helder en strak. |
Ik vind 'bekoorlijk/onbehoorlijk' juist erg leuk; het sluit perfect aan op 'Oh'; deze woorden vind ik echt passend bij deze uitroep :). Bovendien leest het goed door, het geeft het gedicht wat snelheid. Verder vind ik je gedicht ook erg leuk; de tegenstellingen zijn goed verwerkt; de titel komt daardoor goed tot zijn recht.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50. |