Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   buffy & wicca (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=67029)

x-spekkie-x 24-04-2002 15:17

buffy & wicca

Aangezien ik zoal heb gelezen dat veel mensen hier met wicca bezig zijn, vroeg ik me wat af.
In Buffy (the vampire slayer) heb je Willow, is zij een wiccan?
En wat Willow doet zou dat ook in het echt kunnen (die spreuken en de reacties)? (jah, ik heb totally nihil verstand van wicca, maar ksta open om te leren :) ik kan misschien dan ook domme vragen stellen!).

wicce 24-04-2002 16:08

ja, in de serie wordt willow een "wicca" genoemd. alleen wat zij allemaal doet kan niet echt.
telekinistische gaven kunnen wel in het echt, maar niet op de manier hoe zijn et doet. Het meeste is fictie. de rituelen die zij doet zijn niet echt, hoe het eruit ziet is nog niet heel erg ver van de waarheid, maar de acties en de resultaten zijn nogal ver gezocht.

btw, geen een vraag is een domme, alleen die die niet gesteld zijn.

x-spekkie-x 24-04-2002 16:17

Citaat:

wicce schreef:

ja, dat had ik op een site gelezen die hier ergens op het forum stond :)
is btw een erg goede site *steekt duim omhoog* :)

Darvan 24-04-2002 16:30

Citaat:

wicce schreef:

telekinistische gaven kunnen wel in het echt, maar niet op de manier hoe zij et doet.

volgens mij gaat telekinese in het echt ook zo, maar met meer moeite. Zij doet et heel gemakkelijk en ik denk as je heel erg goed bent in telekinese dat het wel zo kan.

btw..........zijn.

Agree

dystopia 24-04-2002 18:06

Citaat:

wicce schreef:

Er zijn IMHO wel de zgn. luie vragen. Zo van een vraag die je zo had kunnen weten als je even een woordenboek erbij had gehaald of even had gezocht op internet (niet dat dat hier 't geval is ofzo, dat beweer ik niet :))

Ik denk dat je TV niet teveel met de werkelijk mag associeren. Het is vaak gebasseerd op fantasie. Natuurlijk is het heerlijk te fantaseren en zitten er waarheden in maar blijf 't wel enigzins nuchter bekijken, neem dus niet alles zomaar aan van dergelijke series. Eigenlijk doe je dat al, want je vraagt hier hoe 't zit :)grappig dat het interesses bij je opwekt :)

x-spekkie-x 24-04-2002 18:39

Citaat:

dystopia schreef:

want je vraagt hier hoe 't zit :)grappig dat het interesses bij je opwekt :)

ja :) ik vroeg me af hoe dat nou allemaal zit met wicca...en of er echt zulke sterke 'energieën' zijn die spreuken 'doen uitkomen'!

wicce 24-04-2002 19:18

Citaat:

x-spekkie-x schreef:

ja :) ik vroeg me af hoe dat nou allemaal zit met wicca...en of er echt zulke sterke 'energieën' zijn die spreuken 'doen uitkomen'!

ja, die zijn er zeker, die heb jezelf, :)

x-spekkie-x 24-04-2002 19:21

Citaat:

wicce schreef:

ja, die zijn er zeker, die heb jezelf, :)

kben benieuwd wanneer ik dat ga ontdekken :)

Offtopic:
heeft wicce ook nog msn?
me = Lisanka@hotmail.com

rare meid 02-05-2002 12:30

hoi,
ik hou me heel veel bezig met wicca en het paranomale je hebt
in nederland een paranomale beurs die het hele land
door gaat.
ik ben er eens heen geweest en ik heb er vanalles gekocht en bekeken waar ik heel veel van heb geleerd!
mescien een goeie tip voor jou.
groetjes en succes!

P.S de paranomale beurs komt binnekort in amsterdam
dus als je in amsterdam woont zou ik er heen gaan

Saraï_h 02-05-2002 12:40

het is een amerikaanse (?) televisieserie.. zegt dat niet genoeg??? :)

Snees 02-05-2002 13:50

Buffy leek me al niet zo geweldig realistisch :)

Sidhe 02-05-2002 14:28

Maar wel leuk :D

Saraï_h 02-05-2002 17:02

kwil ook zo'n plaatje snees!! *jaloers*

dystopia 02-05-2002 17:23

Citaat:

nirvana_girl schreef:
nahnah :p

kijk 'ns hier:
http://forum.scholieren.com/member.p...on=editoptions
:)

wicce 02-05-2002 18:35

Citaat:

x-spekkie-x schreef:

kben benieuwd wanneer ik dat ga ontdekken :)

Offtopic:
heeft wicce ook nog msn?
me = Lisanka@hotmail.com

yes she does :)

lacyra 04-05-2002 19:36

oke, ik ben een MEGA buffy fan en kijk elke afl.
Maar in een afl. die nog moet komen, maar die ik al op de BBC heb gezien, dan neemt glory de hersenen van Tara (ZIELIG!!) maar dan is willow(natuurlijk) heel erg pissed, en gaat Glory aan vallen, maar dan schiet er bliksem uit haar handen, allemaal zeer cool, maar ni echt geloof waardig, dus ja kan HEEl erg zien dat het nep is!

Maar toch ben ik een super fan, en natuurlijk denk ik wel eens "had ik ook maar die kracht" maar wat schiet je er mee op???

Kuzz

watermannetje 04-05-2002 20:07

Citaat:

nirvana_girl schreef:
was snees?

Digger3 05-05-2002 10:38

Citaat:

watermannetje schreef:

was snees?

snees
13M - Lid

persoon die hierboven gereageerd had en een avatar had ingesteld?

Amuwébee 06-05-2002 18:18

Ik heb daarover een vraagje ik kijk niet zoveel naar buffy maar beoefende williow geen zwarte magie,? en als ze dat doet is ze dan nog een wiccan? Zou iem. daat me kunne vertellen please?

wicce 06-05-2002 21:21

Citaat:

Amuwébee schreef:
Ik heb daarover een vraagje ik kijk niet zoveel naar buffy maar beoefende williow geen zwarte magie,? en als ze dat doet is ze dan nog een wiccan? Zou iem. daat me kunne vertellen please?
de serie is fictie. willow gebruikt magie voor compleet andere doeleinden dan dat heksen in het echt doen. Maar, wicca heeft niks te maken met zwarte magie. In wicca luid een wet dat je alles mag doen ZO LANG JE NIEMAND SCHAADT. dus geen zwarte magie.
maar, magie is neutraal, het ligt aan de persoon die de magie gebruikt.

SaLVAD0R 07-05-2002 00:08

denk je nou ECHT dat je kan toveren JEZUS ZEG

lacyra 07-05-2002 08:39

hallo!!

Willow wordt in seizoen 6 ook echt evil, samen met Amy (die rat,ze is eigenlijk een mens,voor de niet-altijd-buffy-kijkers)
Maar dan doet ze ook alleen maar"kwaad" En later is ze wel weer een goede witch, dus het is echt weirdo!

Lacyra

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.