![]() |
Koortslip...
Iemand enig idee hoelang het duurt voor dit weg gaat? En is het besmettelijk/ zo ja, hoelang?
|
besmettelijk ja, je ken er zelfs een SOA van krijgen. ik weet er alles van.
verschillend hoelang t duurt, als ik dr weer es een heb, dan duurt t soms wel meer als een week :( |
dat gaat mn vriend leuk vinden :( :s (n)
|
mja was die van mij ook niet zo blij mee :(
maar je kunt dr nix aan doen... |
zovirax (of een goedkopere variant) meer is er niet aan te doen :)
|
inderdaad zovirax erop smeren, als je dat vanaf het moment dat je het blaasje hebt gelijk heel regelmatig en overvloedig erop smeert, trektie beduidend sneller weg..! IK ben dan meestal na 24 uur van het blaasje af, wat overblijft is een korstje, daar smeer ik meestal ook nog een dag zovirax op en ga dan over op de calendula, zodat het korstje snel verdwijnt... En nou ja, voorkomen blijft beter dan genezen, dus zorg dat je genoeg slaap krijgt, denk aan vitamientjes enzo, houd je weerstand hoog!
|
Ik meen dat wanneer de blaasjes weg zijn (en er is nog wel een korstje) dat het dan niet meer besmettelijk is.
|
Citaat:
Mijn laatste koortslip duurde een kleine week. Oppassen met zoenen en andere orale zaken. Niet aan je lippen zitten en vaak handen wassen. Hou je lippen vet, zodat de boel niet gaat scheuren. |
Ik heb vectavir, en het blaasje is nu wel weg :). Zit alleen zo'n vervelend koorstje, maar dat is dus niet besmettelijk?
(Ik zie mn vriend vandaag weer sinds een maand, en strax zie ik hem weer een tijd niet :( ) |
Ik heb pas iets gelezen en daarna even getest, en het werkt wel. je krijgt het nog wel maar het duurt veel korter!!! Zinkolie of Zinkzalf. Echt waar!
|
ik heb ook iets van de dokter voorgeschreven gekregen.
fucidin of fudicin heet t geloof ikke, dat zou ook moeten werken :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24. |