Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   homo? of niet ? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=671437)

mike023 24-11-2003 18:22

homo? of niet ?

hoi ik ben al 2 jaar verliefd op een jongen ?
zal het door de puberteit komen of ben ik homo?
:s :confused: :confused: :confused: :confused: :s

AngelLena 24-11-2003 18:24

Je bent 14. Ik denk dat het nu nog wat vroeg is om daar duidelijkheid over te hebben. Je kunt nu stellen dat je homo bent omdat je op dit moment verliefd bent op een jongen. Op je 16e kan je evengoed verliefd worden op een meisje, dus dan zou je automatisch bi zijn.

Hoe je ook zou kunnen denken: je komt nu net in de pubertijd en hebt het wat moeilijk met je hormoonhuishouding. Wacht het rustig nog 2/3 jaar af en probeer dan nog eens een keer te kijken tot welk(e) geslacht(en) je je het meest aangetrokken voelt.

bertbart 24-11-2003 18:44

jeetje, wat een slap gelul zeg en wat een stom advies...

Natuurlijk kun je op je 14e al weten dat je homoseksueel bent. Op mijn 12e was ik ook al verliefd op een jongen. En ik wist echt wel dat mijn gevoelens voor jongens anders waren dan voor meisjes. Ik kan een veel beter advies geven, probeer het iig te accepteren. En nog veel belangrijker praat er over met iemand die je vertrouwt, dat lucht echt heel erg op(y)

veel succes:)

AngelLena 24-11-2003 18:47

Het kan natuurlijk wel, maar ik denk zelf dat het erg moeilijk is om het zo vroeg al zo zeker te weten. Kan best zijn dat je het bent, maar kan ook evengoed zo zijn dat over 2 jaar blijkt dat je het niet bent. Dus ik zelf zou er niet te snel vanuit gaan. Ik was op mijn 13e ook verliefd op een meisje, maar toen ik wat ouder werd merkte ik dat ik eigenlijk niets voor haar voelde, maar haar gewoon mooi vond en op het manlijke geslacht val.

Qimm 24-11-2003 19:13

Wacht nog even lekker af voor je dingen gaat roepen. Je bent 14 en je hormonen gieren als een gek in de rondte :)

Nona 25-11-2003 09:52

Tja, pin je niet vast op homo of bi, wacht gewoon rustig af wat je later voelt. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je later nog op een meisje valt, dan zouden we dat dus eerder bi noemen.

En ik wilde iets gaan blaten over het beeld dat je je van jezelf vormt en hoe je daarmee in de knoop kunt komen als het anders blijkt te zijn, maar laat eigenlijk maar. Het is niet echt relevant.

cut_off 25-11-2003 10:02

Citaat:

AngelLena schreef op 24-11-2003 @ 19:47:
Het kan natuurlijk wel, maar ik denk zelf dat het erg moeilijk is om het zo vroeg al zo zeker te weten. Kan best zijn dat je het bent, maar kan ook evengoed zo zijn dat over 2 jaar blijkt dat je het niet bent. Dus ik zelf zou er niet te snel vanuit gaan. Ik was op mijn 13e ook verliefd op een meisje, maar toen ik wat ouder werd merkte ik dat ik eigenlijk niets voor haar voelde, maar haar gewoon mooi vond en op het manlijke geslacht val.
Meiden hebben dan ook al sneller een bepaalde affiniteit met het zelfde geslacht.

Enlightenment 25-11-2003 15:07

Veel jongens hebben op jonge leeftijd homoseksuele gevoelens en soms ook homoseksuele kontakten. Bij veel van deze jongens zie je dat dit gedrag verdwijnt naarmate ze ouder worden. Je bent 14, beide mogelijkheden kunnen.

Ik vind het overigens geen taboe meer, als je op hetzelfde geslacht valt. Zolang je maar geen 'nichterig' gedrag vertoont, denk ik niet dat veel mensen er problemen mee zullen hebben. Je kunt er ook juist trots op zijn.

Ik zou gewoon je verliefdheid achterna gaan en maar zien wat er van komt. Misschien merk je na een jaar dat het 'weg' is, of misschien bevestigt het juist je voorkeur voor jongens.

bertbart 25-11-2003 15:14

Citaat:

Kruimel schreef op 25-11-2003 @ 10:52:
Tja, pin je niet vast op homo of bi, wacht gewoon rustig af wat je later voelt. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je later nog op een meisje valt, dan zouden we dat dus eerder bi noemen.
Wat nou rustig afwachten? Die jongen zegt dat hij al 2 jaar verliefd is op een jongen. Ik snap ook wel dat jullie die jongen gerust willen stellen, maar dit helpt hem niet veel...

@ Mike: Heb je wel eens op internet naar informatie gezocht? Kijk eens op http://www.comingout.nl Op deze site staan verhalen van homoseksuele jongeren. Er staan ook verhalen van jongens van jouw leeftijd. Lees ze eens. Misschien herken jezelf in de verhalen of juist niet...

Nona 25-11-2003 15:40

Citaat:

bertbart schreef op 25-11-2003 @ 16:14:
Wat nou rustig afwachten? Die jongen zegt dat hij al 2 jaar verliefd is op een jongen. Ik snap ook wel dat jullie die jongen gerust willen stellen, maar dit helpt hem niet veel...

Ik bedoel niet dat hij moet wachten actie te ondernemen (als hij dat wil), maar dat hij niet moet vasthouden aan "niet op meisjes vallen", want dat kan nog weleens anders uitpakken. En als je een dergelijk zelfbeeld vormt is dat soms moeilijk te veranderen en dan kan je er weer niet over uit dat je meisjes ook leuk kan vinden. Dat bedoelde ik eigenlijk.

En accepteren vind ik inderdaad een heel goed advies.

AngelLena 25-11-2003 18:59

@ aepie: even serieus, aan dat soort reply's heeft die jongen nou echt helemaal niets. Vandaar dat ik em verwijderd heb.

perseus 26-11-2003 00:28

De tijd zal het leren. Veel kennis vergaren over dit onderwerp in de tussentijd is natuurlijk nooit weg.

Jorryt 26-11-2003 07:25

Citaat:

Enlightenment schreef op 25-11-2003 @ 16:07:
Veel jongens hebben op jonge leeftijd homoseksuele gevoelens en soms ook homoseksuele kontakten. Bij veel van deze jongens zie je dat dit gedrag verdwijnt naarmate ze ouder worden. Je bent 14, beide mogelijkheden kunnen.
Ik zou gewoon je verliefdheid achterna gaan en maar zien wat er van komt. Misschien merk je na een jaar dat het 'weg' is, of misschien bevestigt het juist je voorkeur voor jongens.

Ik vind dit een prima antwoord, het sluit helemaal aan bij wat ik meegemaakt heb. Eerst eindeloos met vriendjes bezig zijn, soms op het dweperige af. Mijn ouders dachten in die tijd - hoorde ik later - dat ik wel homo zou zijn. Maar het werd minder, ook omdat de vrienden zich meer met meisjes gingen bezig houden.
En toen werd ik versierd (....) door het leukste meisje van de klas en daarna wist ik wel welke richting ik uit moest. Toch blijf ik sommige jongens heel erg aantrekkelijk vinden, dus zal ik wel een bi-kant hebben. En die heeft iedereen ergens wel een beetje. Ik zou zeggen, laat het over je komen en geniet van wat je meemaakt.

mike023 26-11-2003 14:38

hey man ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties.
nou weet ik tenminste dat ik niet de enige ben die gevoelens voor jongens heb.

M.v.g Mike

McCaine 28-11-2003 20:52

Citaat:

mike023 schreef op 26-11-2003 @ 15:38:
hey man ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties.
nou weet ik tenminste dat ik niet de enige ben die gevoelens voor jongens heb.

M.v.g Mike

Gelukkig niet zeg.

Vice 28-11-2003 23:27

Citaat:

mike023 schreef op 24-11-2003 @ 19:22:
hoi ik ben al 2 jaar verliefd op een jongen ?
zal het door de puberteit komen of ben ik homo?
:s :confused: :confused: :confused: :confused: :s

Wat maakt het uit. Je bent verliefd en daar moet je van genieten.

Citaat:

Kruimel schreef op 25-11-2003 @ 16:40:
Ik bedoel niet dat hij moet wachten actie te ondernemen (als hij dat wil), maar dat hij niet moet vasthouden aan "niet op meisjes vallen", want dat kan nog weleens anders uitpakken. En als je een dergelijk zelfbeeld vormt is dat soms moeilijk te veranderen en dan kan je er weer niet over uit dat je meisjes ook leuk kan vinden. Dat bedoelde ik eigenlijk.

En accepteren vind ik inderdaad een heel goed advies.

Zeg je dat ook als iemand op z'n 14 al 2 jaar verliefd is op iemand van het ander geslacht ?

Bobby James 29-11-2003 10:47

Live your life to the fullest!

Thomas 29-11-2003 13:03

Naja, mijns ziens ben je nog te jong om echte gevoelens te kunnen voelen.

Ruud_guitarist 29-11-2003 13:30

Citaat:

Wawl schreef op 29-11-2003 @ 14:03:
en dat klopt dus niet vind ik. Dat zegt namelijk iedereen, dat je als je 14/15 bent te jong bent om dat soort gevoelens te hebben. Als jij dat op dat moment voelt dan voel je dat. Dat het later veranderd kan, maar dan heb je nog wel echte gevoelens. En die gevoelens kunnen net zo goed veranderen als je 20 bent.

Louis Armstrong 29-11-2003 13:51

Citaat:

Wawl schreef op 29-11-2003 @ 14:03:
Vind ik een beetje onzin. Gister zag ik na het zwemmen 2 kindertjes van pakweg 6 jaar heel lief hand in hand lopen, en elkaar zoentjes geven, ik bedoel dat zijn toch ook gevoelens die ze voor elkaar hebben ( al is het dan "kalverliefde") ??

Nona 29-11-2003 14:19

Citaat:

Vice schreef op 29-11-2003 @ 00:27:
Zeg je dat ook als iemand op z'n 14 al 2 jaar verliefd is op iemand van het ander geslacht ?
Als diegene op zijn veertiende net zo onzeker is over zijn geaardheid als Mike; waarschijnlijk wel.

bertbart 29-11-2003 19:41

Citaat:

Kruimel schreef op 29-11-2003 @ 15:19:
Als diegene op zijn veertiende net zo onzeker is over zijn geaardheid als Mike; waarschijnlijk wel.
en dat is dan forumbaas van een seksualiteitsforum:s

Nona 29-11-2003 19:48

Citaat:

bertbart schreef op 29-11-2003 @ 20:41:
:confused:

MadEye 30-11-2003 09:17

Citaat:

bertbart schreef op 29-11-2003 @ 20:41:
:D jij bent een b*tch :bloos:

Chill Out 06-06-2006 17:50

Citaat:

cut_off schreef op 25-11-2003 @ 11:02 :
Meiden hebben dan ook al sneller een bepaalde affiniteit met het zelfde geslacht.
Onzin... bij meiden is het gewoon meer 'toegestaan'. veel jongens vinden het ook geil. zeg maar in de 'voetballuh, bier!, tietuh, categorie...

wel jammer ;)

Chill Out 06-06-2006 17:51

Citaat:

Thomas schreef op 29-11-2003 @ 14:03 :
kots walg kots... sorry

Nona 06-06-2006 18:09

Dat was nog eens een nuttige up.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.