![]() |
Bijnamen
De laatste tijd is het mij erg opgevallen dat de dieren hier ontzettend veel bijnamen hebben. Echt veel.
De hond bijvoorbeeld (Jessie heet ze): Snuiterd, Aap, Marie, Jessica :o, Ka, Kaatje, etc. etc. Ze luisterd er ook echt naar en reageert erop :D De Kat, Lucca: Loeloe, Loeks, Lucinda :o, zoiets. Maar die luistert toch nergens naar, arrogant kreng :p Wat zijn de bijnamen van jullie huisdieren, waarom en hoe zijn ze ontstaan? Luisteren ze ernaar? |
Uhm tja, het zijn niet zozeer bijnamen, danwel afkortingen.
Garinka - Pink (paard)(heb ik niet bedacht, is door de eigenaresse bedacht en ze luisterde toch al niet specifiek naar haar naam, dus geen idee) Niverest Dancer - Nivje of Niv (paard) logica toch :P Cindy-Pinda of Pinny (paard) Ik heb geeeeen idee hoe we dat ooit bedacht hebben, maar goed. Het klinkt wel grappig Stampertje - Stamp (knijn) Tja ook weer een logische afkorting De naam van het paard van mijn vriendin is noggal lastig af te korten, vorr je het weet sla je vieze woorden uit. Ze heet Orchidee. Laat ik zeggen dat we we de afkorting Dee voor hebben bedacht ;) |
ehm..
de kat: Twiggy -> Twigsel -> Twiggels. weet niet hoe we er aan komen, is zo gegroeid, denk ik. 1 van de honden: Kyra -> Kiesje Ennehm.. ja.. voor de rest eigenlijk niets |
Katten:
Muis: Muizerd, Muizepluis, Muisje Fleur: Fleurtje, Kleintje, Baby, Beertje En alle koosnaampjes als 'schat', 'lieverd' ed, maar dat komt niet voort uit hun eigen namen. Vis: Siepie: Henkie Hamerhaai |
Lady: Ladida (ja vraag me niet waarom :D)
Sim: Simmie Simba: Sim (ja fijn als je een eigen ratje hebt wat Simba heet en er een opvanger bij krijgt die Sim heet :D) Mufasa: Moeffie Bagheera: Baggie Pumbaa: Poemie Ariel: Ri-elletje (krijg de trema even niet voor elkaar) Boo: Bowie, Bootje en de rest noem ik gewoon bij hun eigen naam :) |
onze katten
cheetah: parkiet,cheet,muts souris: sourtje,grijze |
Me konijn Wiskey: wis, wiske, nijntje :s
|
paard: Elcapone----------> poontje
Poes gijs--------------------. gijssel |
katten:
poekie: poek, trut, poekje toetie: toetje, toet, snoepje, meisje knorretje: knor, kater, sukkel, knorrieborrie honden: victor: kerel, ouwe Carlos: carli (is nog al een mietje, had beter als teefje geboren kunnen zijn :p) paard: Veldre: Velly, doos, meisje haha, de namen slaan echt nergens op, maar volgens mij is dat in de meeste gevallen zo met koosnaampjes.. |
WIj hebben een hond: Jill
die heeft echt vreselijk veel bijnamen ;) even een paar: Dibbes, Poeskas, Muffe Doos, Billie, Jillie.. *mjahgoed... en zo nog veel meer*;) |
Hond: Dandy ----> watje (is een echte reu met alles erop en eraan, maar hij snapt nog niet helemaal wat hetis om een vent te zijn... Is echt een mietje)
Paarden: Lady Beau Lena, roepnaam: bolien -----> trut (schoonheidspopje, zeer flauwe humor, toch erg lief, sterke eigen wil) Tiny Tyrone -----> huftertje (groeiachterstand gehad, geruind, koppig als een ezel, soms opstandig) Ginger Dragonfly ------> Heeft niet echt een bijpassende bijnaam. E.C. Easy Dandelion ------> Luiwammes (Moet zwaar gemotiveerd worden, anders niet vooruit te branden. Is alleen bereid om te werken voor dingen die ze echt leuk vind.) Rebel Alice ------> Rooie (heeft machtige rooie gloed over zich heen hangen. Bijnaam dubbelzinnig, rooie in de zin van die gloed, maar ook in de zin van de pit die er in zit) Angelic Zoey (kruisje, is van ons heengegaan op veel te jonge leeftijd, bijna 3 jaar door accute blindedarmontsteking) ----------> popje (machtig lief, wou alles voor je doen, zat geen greintje kwaad in) Flyon Bob (ook al kruisje, van ons heengegaan op 6 jarige leeftijd door 1 of andere idioot die het leuk vond om er een spuit in te douwen met gif :mad: ) ------> hengst (was een merrie, maar gedroeg zich als hengst) Kat: Tarzan (weer een kruisje, is op half jarige leeftijd overreden)-----> brutale (deed altijd zeer impulsieve, zwaar brutale dingen) Ita (op 9 jarige leeftijd overleden aan scheur in middenrif) ----> poemtje (geen idee hoe we daarop zijn gekomen) Ja, ik heb mijn portie dode dieren al wel meegemaakt. Maar ze luisterden of luisteren allemaal nog naar hun bijnamen. |
aika (hond) -> aik, rothond, natteneuzenbeest,
rudeboy skaster (rat) -> rudi, beest |
Mickey (kat) droppie, dommie omdat ie best wel lomp is
Tommie ( kat) tompoes, tijger etc Tessa ( hond) vuilnisbak, ijsje en meer arre dingen wnat ze reageert toch overal op. Tamara ( paard) tammie, tamtam, mara etc |
Onze kat noemen we meestal gewoon rooie ("heb jij de rooie vandaag nog gezien?")
Paard noem ik altijd Ben (ook afkorting) |
onze hond noemen we wel eens nifferd, omdat hij zo'n geluid af en toe maakt
|
Katten:
Lapje: Lap, mopsje, mops Olivier: Ol, Ollie, Olleke Frummel: Frum, Frummperd, Grijsaard, Kattebout (zegt mn vader altijd :D ) Rat: Schurfie: Schurf, schurft |
Mijn konijn Gizmo: sukkel, muts, nijn, konijn, snoes, schoonheid, dame, muppet en tut.
|
paard suprise - suppie, sup,
|
Hond Knoeppie
Knoepert (haar officiele naam) Knoep Knoepsol Rotzak Die kleine |
cavia Tipsy: dippy, dipsaus, tipsel, mutsie
vogel Sparky: kip, kippy, spark vissen: geen namen, geen bijnamen |
mijn kat Diddl, heeft als bijnaam ditje/datje... als in verkleinwoord van diddl = ditje, en tja, ditje en datje... hij heeft als bijnaam ook fatcat, omdat ie 7 kilo is ofsow....
|
hond Scooby-Scoobus,Dikke Dorus,Alfred
|
Hond Lindy:
Lin, Linnepin, Lindy-pindy, Linnetje, Hond, Viervoeter Die laatste twee woorden gebruik je als je over m wil praten zonder dat ie t doorheeft, bijvoorbeeld overleggen wie m gaat uitlaten ofzo, anders staat ie al te springen. Maar dat heeft ie dus ook al door nu ;) |
Eclair - Monster, gewoon omdat ze een lief paard is :D Nee, ze is heel mooi wit en zo en heeft zo'n donzige vacht in de winter en ze reageert er gewoon goed op:D
Petra - Platvoet, je moet haar hoeven eens zien:D En dat ze goed op die bijnaam reageerd is mooi meegenomen:D Nicky - Ijsbeer, mijn cavia is zown lief wit bolletje als ze zo lekker in een hoekje zit en daar heeft ze dus haar bijnaam aan te danken Konijn - Miss Hannibal, gewoon omdat ze lief is en geen zak uitvoert heb ik haar een tegenstrijdige bijnaam gegeven. Bowie - Sukkel, door domme acties is dat vaak vanzelfsprekend voor katten:p Saartje - Poes, omdat ze een poes is? |
Pinky (onze kat):
- Poes - Beest - Pink - Dat beest met die 4 poten en die staart (ik tegen huisgenoten over de kat) |
We hebben thuis 2 duitse doggen, Sushi en Josephine (en nee, dat vind ik geen leuke naam voor de hond :o).
Sushi wordt afgekort tot soepsie, soes en hond. Josephine tot simpelweg Joost :cool: Verder 3 katten: -Fila -> op de een of andere manier noem ik die kat altijd filatelalco :confused: Geen idee waarom, ooit ergens dat woord gehoord en sindsdien uit automatisme gebuikt ofzo :) -Diesel -> gewoon Diesel, af en toe LPG en meestal Poes :p -Witnie -> wordt witje of houston. Ze heet btw witnie omdat ze zwart met wit is -> wit maar ook weer nie... Eigenlijk worden de namen door mij nauwelijks gebruikt. de honden heten gewoon Hond en de katten Poes. Geen fratsen, dat scheelt ;) |
hond makker: luistert (als hij zin heeft) naar alles dat op makker rijmt dus wordt door aantal vrienden van me knakker/stakker/rakker/ens genoemd. ik zeg altijd hond
kat noortje: kat, poes, beest. luistert toch nergens naar woestijnrat: beest ratjes van mijn zusje: beessie vis: vis jaja ik ben altijd heeeeel origineel in dit soort dingen :rolleyes: |
De hond, Trixie: Trix, Tiggie, Tikkie, Biggie, Bikkel, Biggles, Tiggie-Wiggie. :o Allemaal door mij bedacht en ik ben de enige die ze met grote regelmaat gebruikt tegen de hond (de andere familieleden vinden het maar domme bijnamen). :o
Kat no.1, Bunnie: Bun, Bun-Bun. :) Ook hier zijn ze van mijn makelij. Kat no.2, Isabella: Bella, Bellie, Belletje. :) Deze worden door ons allemaal gebruikt. :) Ripper :D |
pubelia--> pubie
benji-->benzzzzi morrtje--> mooor |
Onze kat Coco noemen we heel vaak cocie, gewoon omdat dat lief klinkt, en onze kat Wolkje Wokkel of Wokkeltje om de zelfde reden :)
|
Hond, bram : Brammie, brammetje, bramsel, sukkel (hij kijkt nogal dom)
kat, bas : Basman :|, basje, bassie kat, kris : krismans :|:|, krisje cavia, flame : kaaf, kaafje, kaafsel, kaafske, fleempje :D hamster, hammie : Hamsel :D hamster, lodewijk : lotje cavia, fuzzy :| : fuz, fuzzel gerbil, frievel : fiev gerbil, freggel: freg dat waren de bijnamen wel zo'n beetje :) we hebben wel meer dieren, maar geen bijnamen meer geloof ik |
Kat, Droepie: Droep, Droepel, Droepje, Droepseltje, Droepsel, Droeps, Droepsie, Droepsepoeps :o
Ze luistert nergens naar, want ze is doof |
Soraya= Soraay
Snoopy=Snoop Snoepy=snoepje Gompy=Gomp Speedy=Speed Spoeky=Spoek :) Loewize=Loewiz |
voor een hond, niet mijn hond, maar van een vriendin:
(beest heet Nikki) Niekie :) Domme Bees Liefe Bees Niekiepieke ghehehe :) |
Kat Bobby--> Bobsje
Kat Spike--> Spijker, Spikie, Spekkie Hond Samba--> Sam, Knijn, Puppie ('t beest is 6, maar goed) |
woestijnratjes:
frummel>frummie>frumsel (klink schattig) gismo>gissie>gismootjuh (van the gramlins film) konijn: Stampertje>stampie>snuffel>poepie (van bambi) :D oja.... me guppies(maar daar geen bijname anders onthou ik het nie meer!!!!!!) bubbel blub blob bobbel bluppie babbel |
ik heb 3 katten, Bengel, Mika en Boemer.
bengel noem ik vaak lieveling of liefie, omdat ze de liefste van het stel is. echt een schatje. mika noem ik vaak mikado, zoals in dat spelletje met doe sateprikkers. ook noem ik haar zwarte, omdat mika latijns('t kan ook grieks zijn) is voor zwart. boemer is de oudste van het stel. ze is een echte held op sokken, vandaar dat ze vaak oude sok genoemd word. ook bedelaar komt wel voor. voor de rest is beesie, poes, poeseding en meisie op allemaal wel van toepassing, gewoon omdat je het beestje bij het naampje moet noemen. (het zijn beesten, ofwel poezen, en alledrie meisjes.) |
Sammie, Labby. :D
|
Onze kat heet Aisa.
Meestal het is het gewoon 'ais'. Verder geloof ik geen bijnamen ofzo. Voor de vogel, die volgens mij :s vlekkie heet bestaan wel de nodige krachttermen om het zo maar te zeggen. |
onze hond Taebo: gekke kip of pad
|
mijn konijn bo --->>> bootje , lief-klein-ondeugent-rabbitje , botje , bobo , bobby , vreetzakje , kleine bo , bo , punkertje , headbangertje ( hij kan echt headbangen :|) , nijntje , maar hij luistert eigelijk aleen naar alles wat met bo begint en naar punkertje . mja hij weet zijn eigen naam wel :D
|
Hond mnl: Pike -> Poek, Poekie, Poekenoot, Pikeyboy, P, Doggy :o
Kat mnl: Donder -> Donder Hypogonder Fetzo :p Kat vrl: Kaja -> Kaja tempee(hoe je ook schrijft :s ), Kaja Kattekop :D |
Hond: Tommy->krullebol, nogal makkelijk te raden wrom :p
Hamster: Breezer->pluis, witje en beest, ook niet errug orgineel :p |
hallow..
mijn hond heet eigenlijk spike.. maar dat vond ik zo saai dat ik er psycho van heb gemaakt.. mijn paard heet colinda en meestal word dat dan co of leentje.. en soms doos.. maar dan is het niet egt als koosnaam... kusje |
orginele namen zijn Roos en Els, bijanem (voor beide) zijn vaak "dat rare beest", "bietser", "lijpo" en ook wel eens "terminator" (onze katten zijn wat aan de vreemde kant, om het zo maar te zeggen)
|
Savanna (paard) = LIPPET omdat ze een hele grote hang-onderlip heeft en KOE want het is een lui varken
Milan (paard)= meilan , omdat hij va mij is , dat zei ik 3 jaar geleden altijd om mijn buurmeisje te pesten die mocht dan alleen milan zeggen en ik meilan (....) en SCHATJE omdat ie de liefste is :D Smotzy (hond)= dulleke want het is een beetje een dom hondje |
heb nu geen huisdieren maar vroeger had ik 3 vissen:
kannibaaltjen, kannibaal en opgegetennen. ge kunt wel raden waarom :d |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00. |