Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Bijnamen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=671630)

MUTS123 24-11-2003 21:00

Bijnamen

De laatste tijd is het mij erg opgevallen dat de dieren hier ontzettend veel bijnamen hebben. Echt veel.
De hond bijvoorbeeld (Jessie heet ze): Snuiterd, Aap, Marie, Jessica :o, Ka, Kaatje, etc. etc. Ze luisterd er ook echt naar en reageert erop :D
De Kat, Lucca: Loeloe, Loeks, Lucinda :o, zoiets. Maar die luistert toch nergens naar, arrogant kreng :p

Wat zijn de bijnamen van jullie huisdieren, waarom en hoe zijn ze ontstaan? Luisteren ze ernaar?

Qimm 24-11-2003 21:07

Uhm tja, het zijn niet zozeer bijnamen, danwel afkortingen.

Garinka - Pink (paard)(heb ik niet bedacht, is door de eigenaresse bedacht en ze luisterde toch al niet specifiek naar haar naam, dus geen idee)
Niverest Dancer - Nivje of Niv (paard) logica toch :P
Cindy-Pinda of Pinny (paard) Ik heb geeeeen idee hoe we dat ooit bedacht hebben, maar goed. Het klinkt wel grappig
Stampertje - Stamp (knijn) Tja ook weer een logische afkorting

De naam van het paard van mijn vriendin is noggal lastig af te korten, vorr je het weet sla je vieze woorden uit. Ze heet Orchidee.
Laat ik zeggen dat we we de afkorting Dee voor hebben bedacht ;)

Meisje Vlek 24-11-2003 21:14

ehm..
de kat: Twiggy -> Twigsel -> Twiggels. weet niet hoe we er aan komen, is zo gegroeid, denk ik.

1 van de honden: Kyra -> Kiesje

Ennehm.. ja.. voor de rest eigenlijk niets

Leonoor 25-11-2003 08:02

Katten:
Muis: Muizerd, Muizepluis, Muisje
Fleur: Fleurtje, Kleintje, Baby, Beertje
En alle koosnaampjes als 'schat', 'lieverd' ed, maar dat komt niet voort uit hun eigen namen.

Vis:
Siepie: Henkie Hamerhaai

Belle 25-11-2003 08:27

Lady: Ladida (ja vraag me niet waarom :D)
Sim: Simmie
Simba: Sim (ja fijn als je een eigen ratje hebt wat Simba heet en er een opvanger bij krijgt die Sim heet :D)
Mufasa: Moeffie
Bagheera: Baggie
Pumbaa: Poemie
Ariel: Ri-elletje (krijg de trema even niet voor elkaar)
Boo: Bowie, Bootje

en de rest noem ik gewoon bij hun eigen naam :)

Souris 25-11-2003 09:01

onze katten
cheetah: parkiet,cheet,muts
souris: sourtje,grijze

Lovertjuh 25-11-2003 10:33

Me konijn Wiskey: wis, wiske, nijntje :s

Milos 25-11-2003 12:49

paard: Elcapone----------> poontje
Poes gijs--------------------. gijssel

EEF 13-12-2003 11:19

katten:
poekie: poek, trut, poekje
toetie: toetje, toet, snoepje, meisje
knorretje: knor, kater, sukkel, knorrieborrie
honden:
victor: kerel, ouwe
Carlos: carli (is nog al een mietje, had beter als teefje geboren kunnen zijn :p)
paard:
Veldre: Velly, doos, meisje

haha, de namen slaan echt nergens op, maar volgens mij is dat in de meeste gevallen zo met koosnaampjes..

Mushu 13-12-2003 12:54

WIj hebben een hond: Jill
die heeft echt vreselijk veel bijnamen ;) even een paar:
Dibbes, Poeskas, Muffe Doos, Billie, Jillie.. *mjahgoed... en zo nog veel meer*;)

AngelLena 13-12-2003 14:49

Hond: Dandy ----> watje (is een echte reu met alles erop en eraan, maar hij snapt nog niet helemaal wat hetis om een vent te zijn... Is echt een mietje)

Paarden: Lady Beau Lena, roepnaam: bolien -----> trut (schoonheidspopje, zeer flauwe humor, toch erg lief, sterke eigen wil)

Tiny Tyrone -----> huftertje (groeiachterstand gehad, geruind, koppig als een ezel, soms opstandig)

Ginger Dragonfly ------> Heeft niet echt een bijpassende bijnaam.

E.C. Easy Dandelion ------> Luiwammes (Moet zwaar gemotiveerd worden, anders niet vooruit te branden. Is alleen bereid om te werken voor dingen die ze echt leuk vind.)

Rebel Alice ------> Rooie (heeft machtige rooie gloed over zich heen hangen. Bijnaam dubbelzinnig, rooie in de zin van die gloed, maar ook in de zin van de pit die er in zit)

Angelic Zoey (kruisje, is van ons heengegaan op veel te jonge leeftijd, bijna 3 jaar door accute blindedarmontsteking) ----------> popje (machtig lief, wou alles voor je doen, zat geen greintje kwaad in)

Flyon Bob (ook al kruisje, van ons heengegaan op 6 jarige leeftijd door 1 of andere idioot die het leuk vond om er een spuit in te douwen met gif :mad: ) ------> hengst (was een merrie, maar gedroeg zich als hengst)

Kat: Tarzan (weer een kruisje, is op half jarige leeftijd overreden)-----> brutale (deed altijd zeer impulsieve, zwaar brutale dingen)

Ita (op 9 jarige leeftijd overleden aan scheur in middenrif) ----> poemtje (geen idee hoe we daarop zijn gekomen)

Ja, ik heb mijn portie dode dieren al wel meegemaakt. Maar ze luisterden of luisteren allemaal nog naar hun bijnamen.

vixen 13-12-2003 15:10

aika (hond) -> aik, rothond, natteneuzenbeest,
rudeboy skaster (rat) -> rudi, beest

Punkygirl 13-12-2003 15:45

Mickey (kat) droppie, dommie omdat ie best wel lomp is
Tommie ( kat) tompoes, tijger etc
Tessa ( hond) vuilnisbak, ijsje en meer arre dingen wnat ze reageert toch overal op.
Tamara ( paard) tammie, tamtam, mara etc

miro 13-12-2003 21:30

Onze kat noemen we meestal gewoon rooie ("heb jij de rooie vandaag nog gezien?")
Paard noem ik altijd Ben (ook afkorting)

einie 13-12-2003 21:38

onze hond noemen we wel eens nifferd, omdat hij zo'n geluid af en toe maakt

Daantje_0705 13-12-2003 22:09

Katten:
Lapje: Lap, mopsje, mops
Olivier: Ol, Ollie, Olleke
Frummel: Frum, Frummperd, Grijsaard, Kattebout (zegt mn vader altijd :D )

Rat:
Schurfie: Schurf, schurft

Nona 13-12-2003 23:40

Mijn konijn Gizmo: sukkel, muts, nijn, konijn, snoes, schoonheid, dame, muppet en tut.

kunamosity 14-12-2003 10:08

paard suprise - suppie, sup,

Somebody Special 14-12-2003 12:39

Hond Knoeppie

Knoepert (haar officiele naam)
Knoep
Knoepsol
Rotzak
Die kleine

Silver rain 15-12-2003 12:32

cavia Tipsy: dippy, dipsaus, tipsel, mutsie
vogel Sparky: kip, kippy, spark
vissen: geen namen, geen bijnamen

leucomelas 15-12-2003 17:29

mijn kat Diddl, heeft als bijnaam ditje/datje... als in verkleinwoord van diddl = ditje, en tja, ditje en datje... hij heeft als bijnaam ook fatcat, omdat ie 7 kilo is ofsow....

Yvat 15-12-2003 17:39

hond Scooby-Scoobus,Dikke Dorus,Alfred

Konijn 15-12-2003 21:06

Hond Lindy:
Lin, Linnepin, Lindy-pindy, Linnetje, Hond, Viervoeter

Die laatste twee woorden gebruik je als je over m wil praten zonder dat ie t doorheeft, bijvoorbeeld overleggen wie m gaat uitlaten ofzo, anders staat ie al te springen. Maar dat heeft ie dus ook al door nu ;)

Eend 15-12-2003 22:05

Eclair - Monster, gewoon omdat ze een lief paard is :D Nee, ze is heel mooi wit en zo en heeft zo'n donzige vacht in de winter en ze reageert er gewoon goed op:D

Petra - Platvoet, je moet haar hoeven eens zien:D En dat ze goed op die bijnaam reageerd is mooi meegenomen:D

Nicky - Ijsbeer, mijn cavia is zown lief wit bolletje als ze zo lekker in een hoekje zit en daar heeft ze dus haar bijnaam aan te danken

Konijn - Miss Hannibal, gewoon omdat ze lief is en geen zak uitvoert heb ik haar een tegenstrijdige bijnaam gegeven.

Bowie - Sukkel, door domme acties is dat vaak vanzelfsprekend voor katten:p

Saartje - Poes, omdat ze een poes is?

naam onbekend 15-12-2003 22:48

Pinky (onze kat):
- Poes
- Beest
- Pink
- Dat beest met die 4 poten en die staart (ik tegen huisgenoten over de kat)

pixel 15-12-2003 22:56

We hebben thuis 2 duitse doggen, Sushi en Josephine (en nee, dat vind ik geen leuke naam voor de hond :o).

Sushi wordt afgekort tot soepsie, soes en hond.
Josephine tot simpelweg Joost :cool:

Verder 3 katten:

-Fila -> op de een of andere manier noem ik die kat altijd filatelalco :confused: Geen idee waarom, ooit ergens dat woord gehoord en sindsdien uit automatisme gebuikt ofzo :)
-Diesel -> gewoon Diesel, af en toe LPG en meestal Poes :p
-Witnie -> wordt witje of houston. Ze heet btw witnie omdat ze zwart met wit is -> wit maar ook weer nie...

Eigenlijk worden de namen door mij nauwelijks gebruikt.
de honden heten gewoon Hond en de katten Poes. Geen fratsen, dat scheelt ;)

marieke_temp 16-12-2003 16:53

hond makker: luistert (als hij zin heeft) naar alles dat op makker rijmt dus wordt door aantal vrienden van me knakker/stakker/rakker/ens genoemd. ik zeg altijd hond
kat noortje: kat, poes, beest. luistert toch nergens naar
woestijnrat: beest
ratjes van mijn zusje: beessie
vis: vis

jaja ik ben altijd heeeeel origineel in dit soort dingen :rolleyes:

Severus 16-12-2003 17:00

De hond, Trixie: Trix, Tiggie, Tikkie, Biggie, Bikkel, Biggles, Tiggie-Wiggie. :o Allemaal door mij bedacht en ik ben de enige die ze met grote regelmaat gebruikt tegen de hond (de andere familieleden vinden het maar domme bijnamen). :o

Kat no.1, Bunnie: Bun, Bun-Bun. :) Ook hier zijn ze van mijn makelij.

Kat no.2, Isabella: Bella, Bellie, Belletje. :) Deze worden door ons allemaal gebruikt. :)

Ripper :D

C'est moi 17-12-2003 17:57

pubelia--> pubie
benji-->benzzzzi
morrtje--> mooor

:) L. :) 23-12-2003 12:12

Onze kat Coco noemen we heel vaak cocie, gewoon omdat dat lief klinkt, en onze kat Wolkje Wokkel of Wokkeltje om de zelfde reden :)

AlopiA 23-12-2003 12:56

Hond, bram : Brammie, brammetje, bramsel, sukkel (hij kijkt nogal dom)
kat, bas : Basman :|, basje, bassie
kat, kris : krismans :|:|, krisje
cavia, flame : kaaf, kaafje, kaafsel, kaafske, fleempje :D
hamster, hammie : Hamsel :D
hamster, lodewijk : lotje
cavia, fuzzy :| : fuz, fuzzel
gerbil, frievel : fiev
gerbil, freggel: freg

dat waren de bijnamen wel zo'n beetje :)
we hebben wel meer dieren, maar geen bijnamen meer geloof ik

Dolores 04-01-2004 20:30

Kat, Droepie: Droep, Droepel, Droepje, Droepseltje, Droepsel, Droeps, Droepsie, Droepsepoeps :o

Ze luistert nergens naar, want ze is doof

thelittlegirl 11-01-2004 14:14

Soraya= Soraay
Snoopy=Snoop
Snoepy=snoepje
Gompy=Gomp
Speedy=Speed
Spoeky=Spoek :)
Loewize=Loewiz

Mother Earth 15-01-2004 20:16

voor een hond, niet mijn hond, maar van een vriendin:

(beest heet Nikki)

Niekie :)
Domme Bees
Liefe Bees
Niekiepieke

ghehehe :)

Frederiek 16-01-2004 11:01

Kat Bobby--> Bobsje
Kat Spike--> Spijker, Spikie, Spekkie
Hond Samba--> Sam, Knijn, Puppie ('t beest is 6, maar goed)

Snoopy=] 16-01-2004 15:35

woestijnratjes:
frummel>frummie>frumsel (klink schattig)
gismo>gissie>gismootjuh (van the gramlins film)

konijn:
Stampertje>stampie>snuffel>poepie (van bambi)

:D

oja.... me guppies(maar daar geen bijname anders onthou ik het nie meer!!!!!!)
bubbel
blub
blob
bobbel
bluppie
babbel

kerone 17-01-2004 23:22

ik heb 3 katten, Bengel, Mika en Boemer.

bengel noem ik vaak lieveling of liefie, omdat ze de liefste van het stel is. echt een schatje.

mika noem ik vaak mikado, zoals in dat spelletje met doe sateprikkers. ook noem ik haar zwarte, omdat mika latijns('t kan ook grieks zijn) is voor zwart.

boemer is de oudste van het stel. ze is een echte held op sokken, vandaar dat ze vaak oude sok genoemd word. ook bedelaar komt wel voor.

voor de rest is beesie, poes, poeseding en meisie op allemaal wel van toepassing, gewoon omdat je het beestje bij het naampje moet noemen. (het zijn beesten, ofwel poezen, en alledrie meisjes.)

Wawl 18-01-2004 11:19

Sammie, Labby. :D

G-Lo 18-01-2004 13:12

Onze kat heet Aisa.

Meestal het is het gewoon 'ais'.
Verder geloof ik geen bijnamen ofzo.

Voor de vogel, die volgens mij :s vlekkie heet bestaan wel de nodige krachttermen om het zo maar te zeggen.

rxn 18-01-2004 14:02

onze hond Taebo: gekke kip of pad

*Special:K* 18-01-2004 15:55

mijn konijn bo --->>> bootje , lief-klein-ondeugent-rabbitje , botje , bobo , bobby , vreetzakje , kleine bo , bo , punkertje , headbangertje ( hij kan echt headbangen :|) , nijntje , maar hij luistert eigelijk aleen naar alles wat met bo begint en naar punkertje . mja hij weet zijn eigen naam wel :D

Fenji 18-01-2004 18:26

Hond mnl: Pike -> Poek, Poekie, Poekenoot, Pikeyboy, P, Doggy :o

Kat mnl: Donder -> Donder Hypogonder Fetzo :p

Kat vrl: Kaja -> Kaja tempee(hoe je ook schrijft :s ), Kaja Kattekop :D

italiangirl 20-01-2004 14:32

Hond: Tommy->krullebol, nogal makkelijk te raden wrom :p
Hamster: Breezer->pluis, witje en beest, ook niet errug orgineel :p

stereophonic 23-01-2004 16:32

hallow..

mijn hond heet eigenlijk spike.. maar dat vond ik zo saai dat ik er psycho van heb gemaakt..
mijn paard heet colinda en meestal word dat dan co of leentje.. en soms doos.. maar dan is het niet egt als koosnaam...

kusje

SuperSanne 26-01-2004 09:32

orginele namen zijn Roos en Els, bijanem (voor beide) zijn vaak "dat rare beest", "bietser", "lijpo" en ook wel eens "terminator" (onze katten zijn wat aan de vreemde kant, om het zo maar te zeggen)

Y@NOU 26-01-2004 12:30

Savanna (paard) = LIPPET omdat ze een hele grote hang-onderlip heeft en KOE want het is een lui varken

Milan (paard)= meilan , omdat hij va mij is , dat zei ik 3 jaar geleden altijd om mijn buurmeisje te pesten die mocht dan alleen milan zeggen en ik meilan (....) en SCHATJE omdat ie de liefste is :D

Smotzy (hond)= dulleke want het is een beetje een dom hondje

Karrde 26-01-2004 15:16

heb nu geen huisdieren maar vroeger had ik 3 vissen:
kannibaaltjen, kannibaal en opgegetennen.

ge kunt wel raden waarom :d

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.