![]() |
Geen droom
En dat ik nu kan zeggen
dat wij samen, wij alleen tegen de rest van het leven, wij samen tegen iedereen, dat jij mij vol warmte zomaar omarmt in een hoekje van de gang en dat wij samen zachtjes zoenen in de zon. En dat ik kan vertellen dat wij samen, wij alleen, tegen de rest van de wereld, wij samen tegen iedereen, dat ik en jij gesmolten van twee personen naar één wil hun leven laten leiden lief, gezoend, omarmd en stil. |
oeh, deze is mooi :) . Het loopt heel fijn en leest lekker weg, brengt een warme sfeer, een warm gevoel over. Zachtjes zoenden in de zon vind ik heel leuk. Alleen waarom staat er nog daar voor? Wat mij betreft kun je die ook gewoon weglaten, of een regel erboven tussen wij en samen. Nu vind ik die regel net iets te lang. Verder leuk herhaald en vooral je laatste strofe vind ik heerlijk. Dat je tweede strofe niet rijmt was me de eerste keer lezen niet eens opgevallen, goed gedaan dus. zomaar/samen heeft ook wel wat, en de alliteratie maakt dat het niet opvalt denk ik. Ja, een leuk gedicht om te lezen.
|
Mooi. :). Maar klopt het dat ik deze al es eerder heb gelezen?
|
Goh, dit komt bekend voor. ;) Mag ik concluderen dat het aan is? Zo ja: feli! :)
|
whaa deze heb je al eens gepost, ik weet het zeker ;)
En geloof me, dat ik hem onthouden heb, is een goed teken! Ik vind hem echt heel erg mooi :) Genesis |
Yep, zeker al eens eerder gepost. Want ik had hem destijds opgeslagen.. nog steeds erg leuk en uiterst lief.
|
Heel lief, kippenvelveroorzakend. En het loopt lekker. (y)
|
Ik heb hem inderdaad al eens eerder gepost, maar dan wel een andere versie. Zal het origineel nog weleens posten, kunnen jullie vergelijken. :p
|
Prachtig; gewoon echt supermooi... Het leest heerlijk weg, de toon en sfeer zijn erg prettig en het raakt enorm! De herhaling is erg leuk, en de slotzin maakt het echt helemaal af! Het is echt een ontroerend, lief en mooi gedicht :)!
|
aha, is dit versie 2.0?
|
Heel knap gedaan, mooi hoe je de relatief kleine dingen kunt verwoorden tot iets groots, iets overweldigends.
Geweldige slotzin ook, je noemt de dingen gewoon zoals ze zijn en dat schept duidelijkheid. Zoals je dus al van anderen hebt kunnen lezen: je zet een lieve, warme sfeer neer. Mooi gedicht! |
Citaat:
Droom En als ik dan kon zeggen dat wij samen, wij alleen tegen de rest van het leven, wij samen tegen iedereen, dat jij mij vol warmte zomaar omarmde in een hoekje van de gang en dat wij samen daar zachtjes zoenden in de zon. Als ik kon vertellen hoe wij samen, wij alleen tegen de rest van de wereld, wij samen tegen iedereen, hoe ik en jij gesmolten van twee personen naar één wil hun leven lieten leiden lief, gezoend, omarmd en stil. Het origineel dus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46. |