![]() |
ooit wraak
de pijl van de duivel
zwaaiend rood als bloed dreigend met een grijns uit de hel schijnheilige tuinboon in gras van zekerheid vastbesloten niet te sterven aan oogst of de koning op zijn troon met zn luie reet op de fluwelen brullend om een glaasje port kleuter de punt splijt uwe mantel en steekt de boon in twee de duivel heerst het leven en trapt u overzee om te verdrinken in uw rijkdom spel van sup'rieuriteit eigen energie besparen leidt al snel tot pure luiheid maar weet de duivel ziet uw zonden en bestraft en ik wacht op de dag dat jij zult lijden |
Heftig. (y)
Inhoudelijk kan ik er weinig op zeggen, je zet een duidelijk statement neer en het gebruik van steekwoorden als "de hel" en "kleuter" vind ik goed gevonden. Eén puntje: "sup'rieuriteit", ik snap de functie van dat inslikken niet helemaal. |
ruzie met je vader gehad?
|
Ik vind het gebruik van enjambement in dit gedicht niet zo sterk; derde/vierde regels vind ik niet zo sterk. Je verwoording in dit gedicht is heel anders dan 'normaal' ;), het spreekt me wel aan; inderdaad heftig verwoord. De vorm is ook erg leuk; sterk van opbouw, ik vind alleen het gebruik van enjambement in de eerste/tweede strofe niet zo goed, maar dat had ik al genoemd ;). Verder leuk om te lezen!
|
enjambement...? :bloos:
|
origineel! erg leuk, je komt lekker spottend en boos over, echt leuk..:)
Alleen bij dit stukje: en steekt de boon in twee de duivel heerst het leven en trapt u overzee vind ik t rijmen niet zo mooi...iets te gemaakt.. Verder echt heel leuk om te lezen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47. |