Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   ideetjes (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=672983)

rock gek 26-11-2003 12:14

ideetjes

ONs mam en ik Willen met sinterklaas iets orgineels thuis bereiden Kwa hapjes. Heeft er iemand echt iets orgineels wat wij thuis kunnen maken. Alvast bedankt.

Keyser Saus 26-11-2003 14:33

Moet het echt met sinterklaas te maken hebben?

mukkemuk 26-11-2003 16:43

vat voor speciaals zoek je? teminste geef meer voorbeelden of uitleg dan kunnen wij meschien helpen

perseus 26-11-2003 16:58

Sushi :cool: (niet met vis, maar met stukjes komkommer ofzo, uiteraard :P).

rock gek 26-11-2003 17:59

sorry kzal duidelijker zijn

hoeft niks met sinterklaas te maken maar gewoon wat lekkers en orgineels iets wat jullie ergens ooit gezien hebben of gemaakt hebben.
Sushi zat ik ook aan te denken kheb een stel site's gezien waar ze sushi recepten stonden maar we zijn maar met zijn vieren dan en ik moet dan teveel grondstoffen kopen en daar maar teweinig van gebruiken snappie? als we met een man of 20 zijn is dat wel heel gaaf idd maar niet met zijn vieren

toch bedankt

Auntie M 26-11-2003 19:06

Gehaktballetjes in pindasaus

ingredienten:
1 pond rundergehakt
1 zakje boemboe nasi goreng (ziet eruit als een bruine pasta)
1 ei
1 pot chicken tonight pinda
boter of margerine

Je mengt de gehakt met de boemboe en het ei, draai daar kleine balletjes van. Braad ze bruin en gaar in de boter, pot chicken tonight eroverheen gieten, even laten doorpruttelen en klaar is Auntie M. Lekker met stokbrood erbij.

Daantje_0705 26-11-2003 20:31

- dadels vullen met roomkaas (bijv Philadelphia en dan ZONDER kruiden)
- naturel chips en daar wat dipsausjes bij maken (zo'n zakje poeder van ik dacht Duyvis en dat aanmaken met mayo en water)
- zo'n kruidenboterstokbroodje voor in de oven
- toastjes met een aantal salades, kruidenboter, (franse) kaas, eventueel plakjes gerookte zalm of iets anders wat je lekker vind

Bedoel je zoiets of toch meer echt wat te eten. Was je van plan om alleen die hapjes te eten of ook nog gewoon te eten?

rock gek 26-11-2003 23:13

Citaat:

Daantje_0705 schreef op 26-11-2003 @ 21:31:
- dadels vullen met roomkaas (bijv Philadelphia en dan ZONDER kruiden)
- naturel chips en daar wat dipsausjes bij maken (zo'n zakje poeder van ik dacht Duyvis en dat aanmaken met mayo en water)
- zo'n kruidenboterstokbroodje voor in de oven
- toastjes met een aantal salades, kruidenboter, (franse) kaas, eventueel plakjes gerookte zalm of iets anders wat je lekker vind

Bedoel je zoiets of toch meer echt wat te eten. Was je van plan om alleen die hapjes te eten of ook nog gewoon te eten?

.

ja super bedankt daantje nee ik bedoel zoiets das wel allemaal lekker enzo Kga nou verder nog een paar dingetjes zoeken want op internet staat ook een boel kom ik net achter :)

Daysleeper 01-12-2003 15:43

In de nieuwe Flair staan sinterklaasrecepten.., vooral zoet

kevertje84 01-12-2003 17:12

...en in de margriet staan ook nog wel wat recepten (niet specifiek voor st.klaas hoor)...

Dory 01-12-2003 17:19

Tapas (uit Spanje!)

Mindfields 01-12-2003 17:21

Citaat:

eris schreef op 01-12-2003 @ 18:19:
Tapas (uit Spanje!)
Dan zit je wel heel snel aan je jaarlijkse quotum olijfolie :cool:

A* 01-12-2003 17:39

Plakjes bladerdeeg vullen met bijvoorbeeld kaas, beetje tomaat en basilicum en dan dichtvouwen en met een vork aandrukken. Beetje eigeel (voor de glans) en zout op smeren en in de oven doen.

En dan kan je natuurlijk allerlei andere varianten maken met bijvoorbeeld kip en satesaus, of de zoete variant met appel, kaneel en suiker.:)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.