![]() |
Bevroren
Bevroren rivieren stromen niet
en er lijkt geen mens te zijn die de werkelijkheid eronder ziet, waar zwart roest en alles dood lijkt te gaan van pijn Bevoren mensen bewegen niet, zo hart geworden als steen maar geen mens die echt ziet, waar de onmogelijkheid zit, want stilstaan gaat nergens heen Bevroren gevoelens voelen niet levend lijken zij niet te bestaan maar geen mens die ziet, dat gevoelens gevoelt willen worden om verder te kunnen gaan |
Heel mooi, alleen jammer dat hij hier en daar niet soepel loopt. Als je daar wat aan kan doen is je gedicht heel erg sterk. Mooie herhaling, goed einde.
|
Ik vind het metrum niet zo toegankelijk; het is erg moeilijk het ritme te vinden in je gedicht, waardoor het nogal stroef/moeizaam loopt. Ik struikel vaak een beetje over de regellengte, en meestal lopen de vierde en vijfde regel niet zo goed heb ik het idee; ze sluiten niet zo mooi aan op de eerste drie, omdat in deze eerste regels het leestempo erg hoog ligt.
Je woordgebruik spreekt me wel erg aan; de herhalingen vind ik ook goed. Slotzin is ook sterk; erg pakkend :). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29. |