![]() |
boetseren
je zou het kunnen proberen
gewoon een keertje anders een sprong in het diepe dieper dan je gedacht had misschien kleine aanpassingen in je houding tegen anderen wat grenzen verleggen of meer dan ik verwachten zal misschien je zou het kunnen zeggen als je de ander plotseling mag of zwijgen bij het tegendeel meer tegenstanders zullen zwijgen misschien je zou het kunnen proberen gewoon een keertje anders gewoon een keertje niet jij gewoon een keertje aardig |
Nee, deze vind ik niet mooi, vooral je laatste strofe vind ik te makkelijk. Herhaling van misschien is wel leuk gedaan, maar verder vind ik je gedicht te oppervlakkig ofzo, het raakt me niet, misschien omdat het zo standaard of simpel is ofzo. Misschien is het iets persoonlijks.
|
Ik vind deze ook niet mooi; niet sterk, en bovendien te vergezocht; de woorden komen niet echt natuurlijk over, te veel bij elkaar gezocht. Er wordt wat te veel doorgebouwd op de eerste strofe; het gedicht is wat te veel 'vorm-gericht' heb ik het idee.
Ook leest het niet zo vloeiend door, ik haper soms door sommige woorden of door het gebruik van enjambement. 'Tegenstanders' is bijvoorbeeld een wat te lang woord. Verder vind ik de herhaling in de laatste strofe ook niet zo mooi; ik vind deze zinnen ook niet krachtig genoeg om het beginstuk te herhalen, het haalt de spanning er een beetje uit. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22. |