![]() |
Aanwezig zijn bij toetsen
Als je afwezig bent geweest tijdens een toets en je hebt daar geen geldige reden voor, ben je dan verplicht die toets te herkansen?
Ik heb het dan over toetsen die meetellen voor het SE: ben je verplicht elke toets te maken, of mag je ook gewoon een 0 of 1 op laten schrijven? Ik heb een maand terug zo'n discussie gehad met een docente, die mij verplichtte een toets te herkansen. Ik vond het echter zonde van m'n herkansing en wilde dat ze gewoon een 1 opschreef. Dat weigerde ze. Uiteindelijk hebben we het op een deal gegooid (wel herkansing, geen herkansingsbriefje :D), maar ik vroeg me af of het vastgesteld staat hoe dit zit? |
Wij hebben zgn. 'terugkommiddagen'. Deze zijn vrijwel altijd op vrijdag. Op een terugkommimdag blijft men na en haalt men toetsen in, standaard na het 6e uur. Bij mij op school spreek je dus gewoon even met je docent af op welke middag je het in gaat halen, in sommige gevallen mag het zelfs in de les.
|
Bij ons vallen inhaaltoetsen niet onder herkansingen. Dus je mag hem gewoon inhalen zonder dat je herkansing daarmee verspild is.
Daarmee zou je probleem dan toch opgelost zijn? (of je een 1 op mag schrijven weet ik helaas niet) |
SE toetsen moeten wij perse herhalen ook als je een geldige reden hebt om afwezig te zijn ( begrafenis). en kost je dus ook altijd een herkansing
|
Citaat:
maarja..het geval van linda 85... geen idee :confused: |
Citaat:
als we een geldige reden hebben dan mogen we het examen gewoon inhalen. |
Bij ons moet je een geldige reden hebben om afwezig te zijn bij een toets. Heb je die (je bent bijv. ziek) dan mag je die inhalen en dat gaat dan niet ten koste van je herkansing. Als je geen geldige reden hebt dan mag je die niet inhalen (je krijgt dan voorlopig een 1), maar volgens mij mag je daar dan wel je herkansing voor gebruiken.
|
Bij ons mag je hem herkansen, maar het hoeft niet :)
Maar ik doe het altijd wel, tis voor je eigen bestwil :D |
Citaat:
maar als je 1 herkansing hebt is het misschien verstandig om die te gebruiken voor een vak waar je het echt hard bij nodig hebt |
het kost bij ons in ieder geval een herkansing als je een s.e mist, om welke reden dan ook! :)
|
Citaat:
Tja dat heb je als je op een MLO zit (y) |
Bij ons moet je gewoon een herkansing doen, of er moet wel een hele dringende oorzaak zijn.
|
Citaat:
Dan vind ik het nogal zonde om voor weging 2 een herkansing te gebruiken... (terwijl die 1 in feite niet echt veel met m'n cijfer doet. Hooguit 1 of 2 tienden omlaag) |
Citaat:
|
Inhalen moet, herkansen mag bij ons.
dus je moet al je toetsen maken. Maar volgens mij mag je niets meer herkansen als je ook al moet inhalen.. Of je mag er dan maar 1 herkansen, ipv 2. Kweet eigenlijk niet precies |
Citaat:
Om het maar ff uit te leggen: ik heb die toets wel gemaakt, maar heb hem daarna (per ongeluk) in m'n tas gestopt en mee naar huis genomen. De docent heeft van mij dus geen toets ontvangen en concludeert daaruit dat ik afwezig was. Ik heb later uitgelegd wat er gebeurd is, waarop de docente reageerde met dat ik maar een herkansing moest gebruiken om hem in te halen, aangezien ik niet ziek was, een begrafenis had, of een andere goede reden om de toets niet te maken. Ik had echter liever dat ze gewoon een 1 op schreef, zodat ik m'n herkansing kon bewaren. |
Wij hoeven dat niet, je moet er juist zelf achteraan gaan, anders kun je 't helemaal niet meer inhalen. Makkelijk als je weet dat je blijft zitten!
|
Bij ons zijn er 'ingekorte' dinsdagen. Na het achtste uur moet je dan terug komen om die proefwerken in het studiehuis in te gaan halen. Je moet zelf natuurlijk wel eerst gaan regelen dat de leraar/lerares er dan ook een proefwerk heeft liggen voor je...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je dus ziek bent moet je bij ons die toets inhalen en dan gebruik je daarvoor je herkansing van die periode. Als je hem niet inhaalt, dan wordt die herkansing zowieso ingenomen. Dus t is maar beter om niet ''ziek'' te zijn tijdens n toetsperiode... :rolleyes: |
Citaat:
Wij heb er maar 1 per periode en aan het eind nog 1 extra geloof ik... |
Bij ons moet je ze allemaal inhalen in een gewoon lesuur op de gang. Maar als je 3 weken ziek bent in het ziekenhuis ligt ofzo zijn er een paar leraren waarvan je het niet hoeft in te halen
|
Citaat:
dit jaar hebben we er nog maar vier in totaal. |
wij mochten vorig jaar aan het eind van het jaar 2 toetsen herkansen van heel vwo5 (alleen tentamens). Dit jaar mogen we 2 tentamens herkansen (maar dan alleen van de eerste drie periodes).
das nie veel... en als je afwezig bent zonder reden weet ik niet precies... ik denk dat het hoort bij onregelmatigheden tijdens een schoolexamen en misschien uitsluiting van SCE (of een 1) |
Citaat:
|
Als je bij mij ziek was (middelbare school dus) mocht je hem buiten de officiele herkansingen om inhalen, dus er ging dan geen herkansing af... Mja, ze belden wel altijd voor het SE begon de mensen op die er niet waren (tenzij ze wisten dat er bv een begrafenis was) om te vragen waarom ze er niet waren; als je dan niet thuis was, had je een probleem...
Mja, nu zijn ze er volgens mij strenger geworden. Dit jaar (HBO-1) mag je toetsen gewoon de dag erna inhalen, doen ze niet zo moeilijk over. Maar tentamens wel; als je in de tentamen week iets mist, moet je dat in de herkansingsweek - aan het einde van het schooljaar - inhalen. Geen idee of daar een maximum voor is... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37. |