Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Mp3s checken! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=67591)

machina1985 24-04-2002 20:51

Mp3s checken!

soms heb je van die vervelende kraakjes in mp3s

je komt er meestal pas achter als je cd gebrand is
weet iemand of er een progrmma is om zonder te luisteren alles te checken of er kraakjes of fouten inzitten.

DUs niet met zon hele inzoomfunctie op de geluidslijn (cooledit)

Orion84 24-04-2002 21:11

der zijn wel proggies om geluidsbestanden op te schonen (ook mp3???) zoals clean van steinberg. eigenlijk bedoeld om bijv. digitale lp opnames te zuiveren. maar misschien heb je derwat aan

Triloxigen 24-04-2002 22:40

zou volgens mij niet kunnen..
in veel muziek zitten veel toonverschillen..

Chimera 24-04-2002 22:56

Citaat:

McLaren schreef:

Jezus.

Kerel. Voor de zoveelste keer. Jouw kennis is VEEL beperkter dan je zelf denk kennelijk! Er zijn gewoon standaard programmatjes die gekraak en ruis uit muziek kunnen verwijderen. O.a. Goldwave kan dit(IIRC).

Quintiano 25-04-2002 00:20

Om dat te voorkomen zou je alleen nog maar 192kbps of hoger kunnen gaan downloaden. Mijn ervaring is dat je dan veel minder gezeur hebt met slechte rips.

Quintiano 25-04-2002 00:21

Citaat:

McLaren schreef:

Euh, glitches zijn weldegelijk goed te definieëren. Ticks en pops ook.

M.a.w. je ratelt.

Triloxigen 25-04-2002 07:52

Citaat:

Chimera schreef:

Jezus.

Kerel. Voor de zoveelste keer. Jouw kennis is VEEL beperkter dan je zelf denk kennelijk! Er zijn gewoon standaard programmatjes die gekraak en ruis uit muziek kunnen verwijderen. O.a. Goldwave kan dit(IIRC).

nou, ik zet er voortaan wle letterlijk bij dat het om een gok :rolleyes:

Chimera 25-04-2002 08:41

Citaat:

McLaren schreef:

nou, ik zet er voortaan wle letterlijk bij dat het om een gok :rolleyes:

Lijkt me een beter idee als je gewoon je mond houdt. Niemand heeft overal verstand van. Mij zie je ook niet lopen blaten in een brommertopic op H&T.

Triloxigen 25-04-2002 08:44

Citaat:

Chimera schreef:

Lijkt me een beter idee als je gewoon je mond houdt. Niemand heeft overal verstand van. Mij zie je ook niet lopen blaten in een brommertopic op H&T.

Is dat niet zo'n ding op 2 wielen
[nee, heb idd geen zin om er serieus op in te gaan]

Henri 25-04-2002 09:54

Citaat:

McLaren schreef:

[nee, heb idd geen zin om er serieus op in te gaan]

Omdat je wel degelijk door hebt dat Niels gelijk heeft...;)

Triloxigen 25-04-2002 11:23

Citaat:

henri schreef:

Omdat je wel degelijk door hebt dat Niels gelijk heeft...;)

zeg ik dan dat hij dat niet heeft :D:D

pietje63 27-04-2002 22:24

Citaat:

Dobermann schreef:
Om dat te voorkomen zou je alleen nog maar 192kbps of hoger kunnen gaan downloaden. Mijn ervaring is dat je dan veel minder gezeur hebt met slechte rips.
niet altijd
nero werkte (in oude versies) het beste met 128 kb/s en andere bitrates vaak fouten

MilieuGaatVoor 27-04-2002 23:56

Citaat:

Chimera schreef:

Jezus.

Jezus.

Trekt Chimera zich alles weer wat teveel aan? McLaren zegt gewoon wat-ie denkt, geeft - zoals het hoort - antwoord op het topic waar iemand wat aan kan hebben. Dus ik hoop dat jij je afkraakopmerkingen wat voor je kan houden voortaan, want dat is juist niet hulpzaam voor een onderwerp.

[/offtopic]

Het lijkt me sterk dat er een prog is dat elke kraak, kras en onenigheid uit een track kan halen, omdat het me als programma lastig lijkt het verschil tussen fout en 'echte muziek' te onderscheiden - bovendien kan een kras of kraak bij het liedje horen, of wordt een bepaald geluidje verkeerd geïnterpreteerd. Maar ik kan het bij het verkeerde eind hebben (dat zal Chimera wel vertellen).

perseus 28-04-2002 20:36

Citaat:

Socratesss schreef:

Het lijkt me sterk dat er een prog is dat elke kraak, kras en onenigheid uit een track kan halen, omdat het me als programma lastig lijkt het verschil tussen fout en 'echte muziek' te onderscheiden - bovendien kan een kras of kraak bij het liedje horen, of wordt een bepaald geluidje verkeerd geïnterpreteerd. Maar ik kan het bij het verkeerde eind hebben (dat zal Chimera wel vertellen).

Een Cd speler haalt gewoon alle kraken enz. eruit. Er is ook een beveiliging uitgevonden tegen het kopieren van cd's. Dan doen ze namelijk gekraak door het liedje heen. Een Cd speler corrigeert dit automatisch, maar met de pc is het niet te kopieren (tenzij er van die gevraagde programma'tjes zijn natuurlijk, wat ik overigens niet denk, anders zou de beveiliging niet werken).
Dus als je een cd speler aan kunt sluiten op je pc, en je kunt het geluid van de cd speler doorspelen naar de pc en andersom, dan kun je het misschien laten corrigeren door de cd-speler (ik lul vast uit mijn nek :))?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.