Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Willow! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=675936)

Benumbed? 29-11-2003 14:31

Willow!

vanavond is Willow op tv! wie kent deze film en wat vind ie ervan??

Revan 29-11-2003 14:32

die film is erg gaaf (y)

ik had die film op video maar die keek ik vroeger zo vaak dat die hele video naar de noten is gegaan

Tsu 29-11-2003 14:33

Ik ga 'm wel kijken vanavond of opnemen ofzo :)

Nebula 29-11-2003 14:37

Ik ga hem waarschijnlijk ook opnemen. Ik heb er veel positiefs over gehoord. Leuk verhaal, goede special effects (voor die tijd dan), enz. :)

aniki 29-11-2003 14:46

ik ga hem ook wel kijken denk ik, maar hij lijkt me niet zo bijzonder goed

in tegenstelling tot:
00:00 01:50 - Dr. Strangelove or: How I learned to stop worrying and love the bomb - veronica (y)

Blubje 29-11-2003 15:49

geweldige film vind ik dat! ik wil hem wel gaan opnemen denk ik :)
dat mannetje (willow dus :p) is zoooo lief!
verder is het verhaal ook leuk.
gewoon leuke film, die je echt een keer gezien moet hebben!

IEMOW-KOR 29-11-2003 15:56

Jeugdsentiment.

Erg leuke avontuurlijke film.

En die namen ook: Burglekut of iets dergelijks.

Milk 29-11-2003 16:05

Vroeger vond ik em erg gaaf.. ik herinner me hem niet meer zo goed though..

G.T.C. 29-11-2003 16:45

ik ken die film volgens mij niet. Ik had net effe op imdb gekeken en daar stond dat een dwerg een baby moet beschermen tegenover een boze koningin.

Is dit net zoiets als never ending story ofzo? qua gengre

Silver rain 29-11-2003 17:37

Ik ga hem kijken straks. Geen idee wat voor soort film het wordt

Joostje 29-11-2003 17:39

koel :cool:

me too me too daddy :)

FireCracker 29-11-2003 17:40

ik heb 'm nog nooit gezien, dus ik ga 'm zeker kijken (y)

Knutselsmurfie 29-11-2003 18:18

GAAAAAF! :cool:
Ik ga zeker kijken, ik heb em een paar jaar geleden op school -bij levensbeschouwing- 'moeten' kijken en ik heb het einde gemist omdat ik toen ziek was.

runningwild 29-11-2003 21:57

Ik had hem nog nooit eerder gezien, maar vanavond gekeken. Leuk:)! Prachtig babytje.

N00dles 29-11-2003 23:53

Vage film, maar wel geinig :)

aniki 30-11-2003 11:34

wat een slechte film zeg (n)
slecht verhaal, slechte personages
wat moet ik nog meer zeggen?

Joostje 30-11-2003 12:17

Citaat:

aniki schreef op 30-11-2003 @ 12:34:
wat een slechte film zeg (n)
slecht verhaal, slechte personages
wat moet ik nog meer zeggen?

waarom vind je het zo slecht

(volhgens mij is het een best geslaagde kinderfilm :) )

Revan 30-11-2003 13:37

madmartigan :cool: :D ]

wat een gast (y)

Arwyn 30-11-2003 13:53

Ik heb um op DVD :D
Ik heb m gister niet gekeken (had Bruce Almighty gehuurd) maar ik vind het wel een leuke film. Voor die tijd iig wel goed gemaakt!!

Uice 30-11-2003 14:34

Jeugdsentiment... maar verder niet geweldig.

FireCracker 30-11-2003 15:18

ik vond 'm een stuk minder leuk dan ik verwacht had :(

aniki 30-11-2003 17:03

Citaat:

Joostje schreef op 30-11-2003 @ 13:17:

Citaat:

Joostje schreef op 30-11-2003 @ 13:17:

het verhaal is een slappe aftreksel van mozes, harry potter, lotr, dungeons & dragons en alle andere fantasy films + star wars.

een dwerg moet een baby beschermen die uiteindelijk de machtige en kwade koningin zal verslaan. De koningin blijkt achteraf helemaal niet zo machtig te zijn omdat ze wordt verslagen door een middelmatige tovenares en een paar soldaatjes. En ze kan niet eens een baby vinden. En ze wordt in het verhaal heel erg machtig en slecht wordt afgetekend, iemand die de hele wereld bedreigt, maar ze heeft niet eens een leger? En omdat ze al verslagen is slaat de prophecy dat de baby ooit de koningin zal verslaan helemaal nergens op.
Er zijn veel te veel gaten in het verhaal, dingen die niet kloppen

De personages zijn heel erg slecht neergezet door de acteurs.
Heel erg onrealistische verhaal en personages! En moesten die twee elfen de komische kant aan het verhaal toevoegen of zo??
'laten we die kant op gaan', 'nee, die kant'... nou wat grappig zeg!
special effects waren heel erg kut, zelfs voor die tijd.

Laten we zeggen dat ik betere werk van george lucas heb gezien.
Dit is zon film die je wanneer je zondag brak wakker wordt, het buiten echt kutweer is, en je de tv aanzet, je deze film op sbs 6 ziet en hem dan kijkt.

maar mischien moet je een fantasy-fan/freak zijn om hem leuk te vinden.

Uice 01-12-2003 16:51

Citaat:

aniki schreef op 30-11-2003 @ 18:03:
het verhaal is een slappe aftreksel van mozes, harry potter, lotr, dungeons & dragons en alle andere fantasy films + star wars.

En jij dacht dat Potter toen al bestond?

aniki 01-12-2003 17:37

Citaat:

Juice schreef op 01-12-2003 @ 17:51:
En jij dacht dat Potter toen al bestond?
het boek?

Joostje 01-12-2003 19:18

Citaat:

Mozes :confused:
LOTR :confused:
Star Wars :confused:

Om nou alles wat fantasy gelijk als aftreksel van een ander fantasy-achtigs af te schilderen, is een beetje onzin. Het is hetzelfde genre, maarja ( howel het merendeel van dit genre deelt om dat een klein onbelangrijk persoon vind een artefact om de werteld van het kwaad te behoeden met een groep diverse volgelingen - tja, fantasyschrijvers zijn over het algemeen totaal onorigineel :()

Citaat:

een dwerg moet een baby beschermen die uiteindelijk de machtige en kwade koningin zal verslaan. De koningin blijkt achteraf helemaal niet zo machtig te zijn omdat ze wordt verslagen door een middelmatige tovenares en een paar soldaatjes.
nouja, ze werd verast tot twee keer ( door listen)
ten eerste wist ze niet dat de soldaten terugwerden veranderd en ten tweede wist ze niet dat die soldaten in die kuil zaten en ten derde verwachtte ze totaal niet dat ze in haar eigen kasteel werd aangevallen en ten vierde was ze druk bezig met dat ritueel

Citaat:

En ze kan niet eens een baby vinden. En ze wordt in het verhaal heel erg machtig en slecht wordt afgetekend, iemand die de hele wereld bedreigt, maar ze heeft niet eens een leger? En omdat ze al verslagen is slaat de prophecy dat de baby ooit de koningin zal verslaan helemaal nergens op.
waarom zou je in profetien moeten geloven? meesterlijk toch als de film om een profetie draait die niet uitkomt :D

Citaat:

Er zijn veel te veel gaten in het verhaal, dingen die niet kloppen
zoals? Bovendien, het is een kinderfilm, die hoeft niet al te serieus te zijn :)

Citaat:

De personages zijn heel erg slecht neergezet door de acteurs.
Vind je? Ik vond de koningin wel aardig evil overkomen iig :). Voor de rest houden acteurs zich aan het genre - dat betekent vaak overacteren :d

Citaat:

Heel erg onrealistische verhaal en personages!
DUH

Citaat:

En moesten die twee elfen de komische kant aan het verhaal toevoegen of zo??
'laten we die kant op gaan', 'nee, die kant'... nou wat grappig zeg!
tja vond ik ook niet echt leuk. Misschien voor een elfjarige :confused:

Citaat:

special effects waren heel erg kut, zelfs voor die tijd.
vond ik wel meevallen :o

Citaat:

Laten we zeggen dat ik betere werk van george lucas heb gezien.
Dit is zon film die je wanneer je zondag brak wakker wordt, het buiten echt kutweer is, en je de tv aanzet, je deze film op sbs 6 ziet en hem dan kijkt.

maar mischien moet je een fantasy-fan/freak zijn om hem leuk te vinden.
je moet gewoon weten dat het een genrefilm is, en hem zo bekijken :o. Bij een actiefilm krijs je toch ook niet om de tien seconden oooooo wat onrealistisch!!!oneoneeleven

machtigespa 01-12-2003 19:25

t was echt de grootste kut film :D

three kings was beter

Uice 01-12-2003 20:47

Citaat:

aniki schreef op 01-12-2003 @ 18:37:
het boek?
Je zei films (dus LOTR klopt ook niet) en nee, het eerste Potterboek bestond toen ook nog niet.

N00dles 01-12-2003 20:56

Citaat:

Leer aub even wat filmgeschiedenis voordat je zulk commentaar geeft. Het maakt je betoog er niet geloofwaardiger op.

Mozes is geen film maar een bijbelfiguur, de Harry Potter films (en boeken) waren in 1988 nog niet verschenen, de LOTR-films ook nog niet, hetzelfde geldt voor de Dungeons&Dragons film. Enkel de film Star Wars bestond toen al, maar daar valt dit absoluut niet mee te vergelijken.

Blubje 01-12-2003 21:03

Citaat:

N00dles schreef op 01-12-2003 @ 21:56:
Leer aub even wat filmgeschiedenis voordat je zulk commentaar geeft. Het maakt je betoog er niet geloofwaardiger op.

Mozes is geen film maar een bijbelfiguur, de Harry Potter films (en boeken) waren in 1988 nog niet verschenen, de LOTR-films ook nog niet, hetzelfde geldt voor de Dungeons&Dragons film. Enkel de film Star Wars bestond toen al, maar daar valt dit absoluut niet mee te vergelijken.

goh, precies wat ik wilde gaan zeggen :p

Silver rain 02-12-2003 12:43

Citaat:

N00dles schreef op 30-11-2003 @ 00:53:
Vage film, maar wel geinig :)

aniki 02-12-2003 16:31

Citaat:

N00dles schreef op 01-12-2003 @ 21:56:

dat mozes een bijbelfiguur is weet ik ook wel! maar het viel me alleen op, het begin waar:
1. er een profetie komt dat een baby de keizerin/ farao zal omver werpen
2. de keizerin/farao als reactie hierop alle babys controleert/vermoord
3. de moeder/ voedvrouw de baby de rivier op laat drijven om hem zo van de farao/koningin te laten redden.
(er zijn trouwens wel film over mozes gemaakt hoor)

En kom nou niet aanzetten met details, zo veel weet ik er ook niet vanaf.

En dat lotr nog niet verschenen was weet ik ook wel, maar het boek wel. En ik heb star wars genoemd omdat ik in madmartigan wel wat van Han Solo zie.

En sommige dingen in het verhaal vind ik echt niet kunnen, bijv wanneer ze zichzelf insluiten in het kasteel en de vijand komt eraan met heel veel man.
1. waarom hebben de soldaten van die koningin zowiezo een stormram nodig om die dunne plank te breken. Dat geeft madmartigan en Willow lekker de tijd om 100 boobytraps neer te planten.
2. waarom hebben die soldaten zowiezo moeite nodig, waarom vechten ze eigenlijk? ze waren toch met zoveel?
3. hoe komen ze er eigenlijk levend weg?

en hoe ze het kasteel binnen zijn gekomen en van de koningin hebben gewonnen zit me ook dwars, het ging veel te makkelijk.
Het is misschien een fantasy, maar het mag wel ietsje realistischer.

maar Joostje heeft gelijk... het is een kinderfilm :D
en jongere versies denken niet na over zulke dingen

Citaat:

waarom zou je in profetien moeten geloven? meesterlijk toch als de film om een profetie draait die niet uitkomt
Dit vind ik echt niet kunnen. Een profetie hoort uit te komen, anders is het geen profetie meer. Het is wel leuk als aan het eind van de film blijkt dat de profetie helemaal verkeerd vertaalt is/ of verkeerd begrepen.

Joostje 03-12-2003 00:01

Citaat:

aniki schreef op 02-12-2003 @ 17:31:

Dit vind ik echt niet kunnen. Een profetie hoort uit te komen, anders is het geen profetie meer. Het is wel leuk als aan het eind van de film blijkt dat de profetie helemaal verkeerd vertaalt is/ of verkeerd begrepen. [/B]
een profetie is een voorspelling. voorspellingen komen nu eenmaal niet altijd uit :)

Uice 03-12-2003 10:36

Citaat:

Joostje schreef op 03-12-2003 @ 01:01:
een profetie is een voorspelling. voorspellingen komen nu eenmaal niet altijd uit :)
Maar het is nog wel flauw. Ik vind het ook niet kunnen eigenlijk.

Joostje 03-12-2003 12:11

Citaat:

Juice schreef op 03-12-2003 @ 11:36:
Maar het is nog wel flauw. Ik vind het ook niet kunnen eigenlijk.
waarom niet?

legatus 03-12-2003 12:24

Citaat:

een profetie is een voorspelling. voorspellingen komen nu eenmaal niet altijd uit
Als ik een glas vasthoud en ik laat hem van tien meter hoog op een betonnen vloer laat vallen kan ik voorspellen dat hij kapot gaat. Niet "een grote kans dat", niet "misschien" en ook niet "het zou wel eens kunnen".

"Voorspellen" is iets vertellen dat al vaststaat in de toekomst. Alleen een verkeerde interpretatie zou nog mogelijk zijn, anders komt een voorspelling altijd uit.

Anonymous John 03-12-2003 13:52

Citaat:

machtigespa schreef op 01-12-2003 @ 14:25:
t was echt de grootste kut film :D

three kings was beter

En hoe zijn deze twee te vergelijken?

aniki 03-12-2003 17:37

Citaat:

legatus schreef op 03-12-2003 @ 13:24:
Als ik een glas vasthoud en ik laat hem van tien meter hoog op een betonnen vloer laat vallen kan ik voorspellen dat hij kapot gaat. Niet "een grote kans dat", niet "misschien" en ook niet "het zou wel eens kunnen".

"Voorspellen" is iets vertellen dat al vaststaat in de toekomst. Alleen een verkeerde interpretatie zou nog mogelijk zijn, anders komt een voorspelling altijd uit.

jij legt dus uit wat ik bedoel! (y)

met voorspellen en profetie denk ik dus aan een oude wijze man die 400 jaar in de toekomst kan kijken en die dan ook echt ziet wat er gaat gebueren. Wanneer hij iets zorgwekkends of zo ziet dan kijkt hij nog een keer en wanneer hij er zeker van is dan schrijft hij dat op een perkament zodat de mensen 400 jaar veder weten wat hun te wachten staat.
En aangezien de toekomst vast staat dan moet uitkomen wat hij heeft gezien. Als het niet uitkomt dan is het geen profetie meer maar iets dat een of ander lullo op een blaadje heeft geschreven.

bij wijze van spreke dan

Uice 03-12-2003 19:42

Citaat:

En wat als iemand het glas vangt?

Uice 03-12-2003 19:44

Citaat:

Joostje schreef op 03-12-2003 @ 13:11:
waarom niet?
Dat staat gewoon lullig.
"Ja, er zal een monster uit die grot komen morgen en alleen door een enge draak te verslaan en zijn heilige bloem te stelen kunnen jullie hem tegen houden."
heel verhaal en avontuur eromheen, hebben ze die bloem en dan
"O nee er komt toch geen monster"

Uice 03-12-2003 19:45

Citaat:

Anonymous John schreef op 03-12-2003 @ 14:52:
En hoe zijn deze twee te vergelijken?
Ze werden om dezelfde tijd uitgezonden (y)

Anonymous John 03-12-2003 21:15

Citaat:

Juice schreef op 03-12-2003 @ 14:45:
Ze werden om dezelfde tijd uitgezonden (y)
Ah.

Joostje 03-12-2003 23:02

Citaat:

Prophecy (dictionary.com)
*An inspired utterance of a prophet, viewed as a revelation of divine will.
*A prediction of the future, made under divine inspiration.
*Such an inspired message or prediction transmitted orally or in writing.
*The vocation or condition of a prophet.
*A prediction.

Nergens staat dus dat hij uit moet komen :o. Ik zeg bijvoorbeeld at over tien seconden de wereld vergaat.

Dat is een voorspelling

De wereld is niet vergaan.

Voorspelling is niet uitgekomen.

Logisch

Blenderhead 03-12-2003 23:19

kut.....had ik wel willen zien.

ItsSuuS 05-12-2003 10:11

WIEW! WOLLOW RULEZZZZZZZZz

legatus 12-12-2003 09:39

Citaat:

Nergens staat dus dat hij uit moet komen . Ik zeg bijvoorbeeld at over tien seconden de wereld vergaat.
En is dat dan een openbaring van God door jou mond?

Het gebruik van het woord "voorspelling" heeft zijn betekenis zien veranderen. Waarschijnlijk dankzij fenomenen als "weersvoorspellingen" en natuurlijk dat veel mensen de Bijbel niet zien als de waarheid.

Citaat:

Nergens staat dus dat hij uit moet komen
Volgens de Bijbel zullen alle voorspellingen uitkomen. Volgens de Bijbel bestaat God ook. Dus hier hebben we een leuk discussiepunt :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.